
Το κόστος αποστολής αγαθών έχει αυξηθεί κατά 25-30% από την έναρξη της πανδημίας λόγω μιας σειράς πληθωριστικών πιέσεων που είναι «απίθανο να υποχωρήσουν βραχυπρόθεσμα», υπογράμμισε στο Reuters η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk.
Η Maersk αντιμετωπίζεται ως «οδηγός» για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς μεταφέρει αγαθά λιανικής για σειρά εταιρειών κολοσσών όπως η Walmart, η Nike και η Unilever.
Το υψηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει κλονίσει τις βιομηχανίες λιανικής και συσκευασμένων αγαθών από την έναρξη της πανδημίας, ιδιαίτερα τον περασμένο χρόνο καθώς οι οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, βασικά λιμάνια «κλείδωσαν» με containers που περιείχαν από τρόφιμα και προϊόντα υγείας έως παιχνίδια να παραμένουν εγκλωβισμένα.
Διαβάστε επίσης: Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι
«Θα αυξηθεί ο πληθωρισμός»
«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί ο πληθωρισμός τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Global Summit στο Δουβλίνο. «Τα logistics είναι μεταξύ των κλάδων της οικονομίας που υπόκεινται σε σημαντική πληθωριστική πίεση».
Ο Κλερκ είπε ότι ενώ η συμφόρηση βελτιώνεται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, γίνεται χειρότερη σε άλλα -για παράδειγμα, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Βόρεια Ευρώπη.
«Μιλάμε για τη διαθεσιμότητα οδηγών φορτηγών, τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε εσωτερικές υποδομές», είπε.
Παράλληλα, ο ίδοις υπογράμμισε ότι από την έναρξη των «εμπορικών εντάσεων» με την Κίνα, οι παγκόσμιες εταιρείες μειώνουν όλο και περισσότερο το ποσοστό των υλικών και των αγαθών που εξάγουν από τη χώρα, ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν.«Βλέπουμε μια τάση, ασφαλώς, προς πιο ομοιόμορφη κατανομή και μειωμένη εξάρτηση από έναν ή δύο συγκεκριμένους τομείς».


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.