Το κόστος αποστολής αγαθών έχει αυξηθεί κατά 25-30% από την έναρξη της πανδημίας λόγω μιας σειράς πληθωριστικών πιέσεων που είναι «απίθανο να υποχωρήσουν βραχυπρόθεσμα», υπογράμμισε στο Reuters η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk.
Η Maersk αντιμετωπίζεται ως «οδηγός» για το παγκόσμιο εμπόριο καθώς μεταφέρει αγαθά λιανικής για σειρά εταιρειών κολοσσών όπως η Walmart, η Nike και η Unilever.
Το υψηλότερο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει κλονίσει τις βιομηχανίες λιανικής και συσκευασμένων αγαθών από την έναρξη της πανδημίας, ιδιαίτερα τον περασμένο χρόνο καθώς οι οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, βασικά λιμάνια «κλείδωσαν» με containers που περιείχαν από τρόφιμα και προϊόντα υγείας έως παιχνίδια να παραμένουν εγκλωβισμένα.
Διαβάστε επίσης: Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι
«Θα αυξηθεί ο πληθωρισμός»
«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί ο πληθωρισμός τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk σε συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της διάσκεψης Global Summit στο Δουβλίνο. «Τα logistics είναι μεταξύ των κλάδων της οικονομίας που υπόκεινται σε σημαντική πληθωριστική πίεση».
Ο Κλερκ είπε ότι ενώ η συμφόρηση βελτιώνεται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, γίνεται χειρότερη σε άλλα -για παράδειγμα, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Βόρεια Ευρώπη.
«Μιλάμε για τη διαθεσιμότητα οδηγών φορτηγών, τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε εσωτερικές υποδομές», είπε.
Παράλληλα, ο ίδοις υπογράμμισε ότι από την έναρξη των «εμπορικών εντάσεων» με την Κίνα, οι παγκόσμιες εταιρείες μειώνουν όλο και περισσότερο το ποσοστό των υλικών και των αγαθών που εξάγουν από τη χώρα, ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν.«Βλέπουμε μια τάση, ασφαλώς, προς πιο ομοιόμορφη κατανομή και μειωμένη εξάρτηση από έναν ή δύο συγκεκριμένους τομείς».
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ