
Tην εκτίμηση ότι οι ελληνικές εξαγωγές θα πραγματοποιήσουν νέο ρεκόρ το 2022 καθώς στο πρώτο τετράμηνο του έτους αυξήθηκαν σε ποσοστό άνω του 30%, προϊδεάζοντας για μια «εκρηκτική» χρονιά φέτος, διατύπωσε απόψε από τη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας στο ανοιχτό μέρος της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ).
Πρόσθεσε δε, πως η ελληνική οικονομία στάθηκε το 2021 στα πόδια της, γιατί οι εξαγωγές λειτούργησαν ως ο βασικός πυλώνας για την κάλυψη του κενού του 2020.
Προτεραιότητες
Ο κ. Παπαθανάσης επισήμανε ακόμα ότι η κυβέρνηση καταβάλει προσπάθεια αφενός για την επίτευξη επενδυτικής βαθμίδας -κάτι που απαιτεί συνέχιση της προσοχής στο δημοσιονομικό πεδίο- και αφετέρου για την αύξηση του αριθμού των ελληνικών επιχειρήσεων, που μπορούν να απευθυνθούν στον τραπεζικό τομέα.
- Διαβάστε επίσης: ICAP CRIF – Η Ελλάδα στη θέση 7 μεταξύ των κορυφαίων παραγωγών πρωτόχυτου αλουμινίου στην Ευρώπη
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με μια μικρή «περίμετρο» ΑΦΜ και επιχειρήσεων, που μπορούν να πάνε στον τραπεζικό τομέα. Στην πατρίδα μας έρχονται 80 δισ. ευρώ (σ.σ. από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης), τα οποία εκτιμάται ότι μπορούν να μοχλεύσουν 40 δισ. ευρώ σε ιδιωτικούς πόρους, άρα χρειαζόμαστε επιχειρήσεις δυνατές. Σήμερα η περίμετρος των επιχειρήσεων (που μπορούν να απευθυνθούν στον τραπεζικό τομέα) περιορίζεται σε περίπου 45.000 ΑΦΜ από τα 280.000 που υπάρχουν. Η προσπάθεια της κυβέρνησης αυτή τη στιγμή είναι να αυξήσουμε τον αριθμό αυτό και ταυτόχρονα να πάμε σε επενδυτική βαθμίδα» σημείωσε ο κ.Παπαθανάσης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «είμαστε ένα βήμα από την επενδυτική βαθμίδα».
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης επισήμανε, ακόμα, ότι η Ελλάδα μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι έχει πρωτιές στην ΕΕ, τόσο στο ΕΣΠΑ, όσο και στο Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης, ενώ πρόσθεσε πως ο ελληνικός Βορράς έχει λαμβάνειν πολύ υψηλά ποσοστά από τα διαθέσιμα κονδύλια.
Σταθερά τα χρονοδιαγράμματα για Μετρό και Flyover
Το μεγαλύτερο τεχνικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα δημοσίων έργων των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα, προς όφελος και των εξαγωγέων, που χρειάζονται γρήγορες και αξιόπιστες μεταφορές, δρομολόγησε η κυβέρνηση μέσα σε μια τριετία, με τη χώρα να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, το θεσμικό πλαίσιο των δημόσιων έργων να έχει εκσυγχρονιστεί και τις διαδικασίες δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων να έχουν επιταχυνθεί. Τα παραπάνω επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, απευθύνοντας χαιρετισμό στην εκδήλωση.
Ως προς το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση της κυβέρνησης για ολοκλήρωσή του στο τέλος του 2023, ενώ για το Flyover σημείωσε ότι το πρότζεκτ αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο 2022 με τετραετή χρονικό ορίζοντα κατασκευής.
Ως προς τα πρότζεκτ με Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ανέφερε το οδικό έργο Θεσσαλονίκη-Εδεσσα, ύψους 360 εκατ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε το πρωί, μαζί με εκείνο που ενώνει τη Δράμα με την Αμφίπολη, από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ.
Ο κ.Καραγιάννης αναφέρθηκε ακόμα στο έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ ευρώ, λέγοντας ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο των τελευταίων δεκαετιών και ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο, την ΕΡΓΟΣΕ και τη Βόρεια Ελλάδα.
«Δεν σταματάμε όμως σε αυτό. Προχωράμε τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα με στόχο να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα και άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές, ενώ την ίδια στιγμή και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένος Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει μετά από δεκαετίες στασιμότητας. Σε σχέση με τον ραγδαία αναπτυσσόμενο πόλο του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αξίζει να σταθούμε στην αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Παράλληλα, το έργο της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης έχει ήδη ξεκινήσει, προχωρά κανονικά με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2023» τόνισε.
Επενδύσεις δισ. ευρώ σχεδιάζουν στις ΑΠΕ στην Ελλάδα ελληνικοί και ξένοι όμιλοι
«(Τον φετινό χειμώνα) η Ελλάδα νομίζω πως όχι μόνο θα μπορέσει να καλύψει δικές της ενεργειακές της ανάγκες, αλλά και εκείνες των γειτονικών χωρών και να αναβαθμίσει έτσι και τη γεωστρατηγική της θέση» σημείωσε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου.
Συμπλήρωσε δε, πως «ευτυχώς είχαμε την προνοητικότητα, μέσα από σημαντικά έργα υποδομών, να διασφαλίσουμε την ενεργειακή μας επάρκεια. Υπάρχει ο σταθμός LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) στην Αλεξανδρούπολη και άλλα σχετικά έργα υπό ανάπτυξη και όταν ολοκληρωθούν αυτά τα έργα και όσα εξαγγέλθηκαν πρόσφατα, όπως ο δεύτερος FSRU στην Αλεξανδρούπολη, θα έχουμε τεράστιες δυνατότητες απορρόφησης υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η Ελλάδα υπήρξε proactive, τόσο χάρη στη γεωγραφική της θέση, που προσφέρει πλεονέκτημα, όσο και γιατί υπήρξαμε εξωστρεφείς και έχουμε δρομολογήσει σημαντικές συνδέσεις».
Ενδεικτικά ανέφερε τον IGB (Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας), τον αγωγό που συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Μακεδονία και τη σύνδεση με την Αλβανία μέσω του TAP (Διαδριατικού Αγωγού). «Ευτυχώς έχουμε δρομολογήσει τις νέες πύλες εισόδου για το αέριο, που ευτυχώς δεν εξαρτώνται από τη Ρωσία. Θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρέπει να το κάνουμε με ταχυτερο βήμα» είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή μεγάλοι ελληνικοί και ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι σχεδιάζουν να επενδύσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ελλάδα.
«Έχουμε όμως πολλή δουλειά μπροστά μας, οι επενδυτές ζητούν ξεκάθαρο αδειοδοτικό πλαίσιο. Αύριο συνεχίζεται η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που θα απλοποιήσει περισσότερο τις αδειοδοτήσεις» επισήμανε η κα Σδούκου.
Οι μισές εξαγωγές του 2021 πραγματοποιήθηκαν από μέλη του ΣΕΒΕ
Από επιχειρήσεις-μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγών (ΣΕΒΕ) πραγματοποιήθηκαν πάνω από τις μισές ελληνικές εξαγωγές του 2021, οι οποίες προσέγγισαν φέτος τα 40 δισ. ευρώ, ενώ τα μέλη του συνεισέφεραν με άμεσους φόρους άνω του 1 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία. Τα παραπάνω επισήμανε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΒΕ, δρ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, επισημαίνοντας ακόμα ότι από τις 800 επιχειρήσεις-μέλη του φορέα, οι 207 έκαναν την εγγραφή τους την τελευταία τετραετία.
Ο δρ Κωνσταντόπουλος γνωστοποίησε ακόμα ότι έχουν συμβασιοποιηθεί όλα τα υποέργα του μεγάλου προγράμματος του Μακεδονικού Σήματος «Μacedonia the GReat», ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι «το μακεδονικό σήμα θα αγκαλιαστεί από όλα τα μέλη των τριών επιμελητηρίων της Μακεδονίας» και προανήγγειλε πρόγραμμα προβολής των μακεδονικών προϊόντων.
Στη συνέχεια του ανοικτού μέρους της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΒΕ, πραγματοποιήθηκε συζήτηση συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Pelopac ABEE, Κωνσταντίνος Κωνσταντίνιδης, o αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εren Hellas, Koσμάς Φέσσας και ο γενικός διευθυντής, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής και Προϊόντων της Τράπεζας Πειραιώς.Θάνος Βλαχόπουλος.
Βράβευση του επιχειρηματία Γ. Μυλωνά
Με την ευκαιρία της γενικής συνέλευσης απονεμήθηκε στον επιχειρηματία Γιώργο Μυλωνά (ΑΛΟΥΜΥΛ) το βραβείο «Χρυσός Αλέξανδρος» του ΣΕΒΕ, για τη συμβολή του στην εξωστρέφεια. Εμφανώς συγκινημένος, ο κ.Μυλωνάς χάρισε το βραβείο στον γιο του Αλέξανδρο, που -όπως είπε- αποφάσισε μόνος του να βοηθήσει με την εμπειρία του στην ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών και την τελευταία οκταετία βρίσκεται διαρκώς πάνω σε ένα αεροπλάνο γυρίζοντας τον κόσμο. «Θέλω να παροτρύνω τον γιο μου και να του ευχηθώ μέσα από το υγιές επιχειρείν, να γίνει χρήσιμος για την κοινωνία» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΛΟΥΜΥΛ, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον δεύτερο αντιπρόεδρο του ΣΕΒΕ, Γεδεών Βούλη.
Στο κλειστό μέρος της γενικής συνέλευσης πραγματοποιήθηκε μυστική ψηφοφορία για την ανάδειξη των νέων μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΒΕ, το οποίο αναμένεται να συγκροτηθεί σε σώμα εντός των επόμενων ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, νέος πρόεδρος του ΣΕΒΕ αναμένεται να είναι ο επιχειρηματίας Σίμος Διαμαντίδης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Χατζηδάκης για μέτρα στήριξης: Ωφελούνται 2,5 εκατ. Ελληνες
Δώσαμε ένα κοινωνικό μέρισμα που στηρίζεται στην ανάπτυξη και στις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, είπε ο Κωστής Χατζηδάκης

Δεν έπιασαν ταβάνι ακόμη οι τιμές ακινήτων - Πόσο αυξήθηκαν το α' τρίμηνο
Οι υποψήφιοι αγοραστές και ενοικιαστές ακινήτων βρίσκονται σε απόγνωση λόγω της εκτόξευσης των τιμών ακινήτων – Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές ανά περιοχή

Ποιοι δικαιούνται την επιστροφή ενοικίου - Οι συνταξιούχοι που θα λάβουν επίδομα 250 ευρώ
Τα εισοδηματικά και τα περιουσιακά κριτήρια όλων των κατηγοριών - Μαζί με τα επιπλέον 500 εκατ. στο ΠΔΕ το συνολικό ύψος των μέτρων αγγίζει το 1,1 δισ. ευρώ

Η εξειδίκευση των μέτρων στήριξης που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Στο 1 δισ. ευρώ το πακέτο μέτρων που ισχύει από φέτος και θα είναι μόνιμα

Μητσοτάκης: Επιστροφή ένα ενοίκιο σε ενοικιαστές κάθε Νοέμβριο – 250 ευρώ σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους
Στο 1 δισ. ευρώ το πακέτο μέτρων που ισχύει από φέτος και θα είναι μόνιμα - Τι ανέφερε στο μήνυμά του ο πρωθυπουργός

Αυτά είναι τα μέτρα στήριξης μετά τα πλεονάσματα - Δείτε live τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη
Στις 14:00 θα πραγματοποιηθεί έκτακτη ενημέρωση Τύπου σχετικά με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat για το πλεόνασμα του 2024 στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Στο 3,2% το έλλειμμα στην ΕΕ - Στην 6άδα των πλεονασμάτων η Ελλάδα
Η Eurostat ανακοίνωσε ότι το έλλειμμα στην ζώνη του ευρώ μειώθηκε το 2024

Πλεονάσματα «μαμούθ» το 2024 - Πώς διαμορφώθηκε το χρέος [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία - Στο 153,6% το δημόσιο χρέος - Ρεκόρ 4,8% για το πρωτογενές πλεόνασμα την περυσινή χρονιά, ενώ για πρώτη φορά σημείωσε δημοσιονομικό πλεόνασμα της τάξης του 1,3%

Κλείδωσε το πλεόνασμα στο 1,3% – Έρχονται ανακοινώσεις Μητσοτάκη για έκτακτα μέτρα στήριξης
Ποιες κατηγορίες πολιτών θα αφορά - Τα μέτρα για συντάξεις και ενοίκια

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός βουλιάζει σε «μαύρες τρύπες»-Ποιες ρυθμίσεις εξετάζονται
Σωρεία προβλημάτων κατά την εκπόνηση των δασικών χαρτών σε εκατοντάδες οικισμούς παραμένουν εμπόδιο στη χωρική ανάπτυξη της χώρας