Για την ακρίβεια που έχει βάλει «φωτιά» στις τσέπες των καταναλωτών, και τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για την αντιμετώπισή της, μίλησε στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Διαβάστε επίσης: Fuel pass 2: Οδηγός για τις νέες επιδοτήσεις στα καύσιμα [παράδειγμα]
«Έχουμε χρονοδιάγραμμα τετραετίας»
«Λειτουργούμε με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει, που είναι τετραετίας. Ο πρωθυπουργός είπε όσα λέει πάντα. Είπε ότι η προεκλογική περίοδος δεν πρέπει να έχει ένταση και μακρά διάρκεια, ώστε η χώρα να συνεχίσει την καλή πορεία που έχει», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών.
Διαβάστε επίσης: Τα 12 tips για το Fuel Pass 2 σ
«Η επιδότηση στα καύσιμα αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ.»
«Την άσκηση για τα καύσιμα την κάναμε με βάση το δημοσιονομικό χώρο που είχαμε. Αξιοποιήσαμε το δημοσιονομικό χώρο για να βοηθήσουμε τους πολίτες στα καύσιμα. Πριν λίγο καιρό η βοήθεια ήταν στο ρεύμα και το φυσικό αέριο. Ήρθαμε και πήραμε μια πιο γενναία πρωτοβουλία, στην ίδια λογική με την προηγούμενη παρέμβασή μας στα καύσιμα, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια και με αυξημένη επιδότηση.
Καλύπτουμε 3,1 εκατ. αυτοκίνητα από τα 3,5 εκατ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Αυξάνουμε την επιδότηση με τη χρήση κάρτας από τα 55 ευρώ που ήταν στα νησιά, στα 100, και στην ηπειρωτική Ελλάδα από τα 45 στα 80. Αυτή η επιδότηση είναι 44 λεπτά στο λίτρο, ή αλλιώς 80 ευρώ στα 180 λίτρα. Αυτό αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ. Αυτές ήταν οι δυνατότητες.
Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στα καύσιμα είναι περίπου 320 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο ίδιος αναφορικά με το Fuel Pass 2.
«Υπάρχει πολύ μεγαλύτερο δημοσιονομικό κόστος για παρέμβαση στην αντλία στη βενζίνη, που δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή τη στιγμή από τον κρατικό προϋπολογισμό», εξήγησε ο ίδιος.
«Έχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο»
Σχετικά με το αν η επιδότηση στα καύσιμα θα επεκταθεί και μετά το πέρας του τριμήνου, ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι «Αυτή τη στιγμή έχουμε εξαντλήσει τον υφιστάμενο δημοσιονομικό χώρο για να πιάσουμε αυτά που έχουμε υπολογίσει στον προϋπολογισμό. Το πακέτο μέτρο μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι 8,5 δις ευρώ. Οι παρεμβάσεις στα καύσιμα είναι περίπου 600 εκατ. Τα 6 εκατ. ευρώ είναι παρεμβάσεις στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο. Εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί χώρος και αυτός θα αποδοθεί στην κοινωνία».
«Η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 θα ανοίξει στο τέλος Ιουλίου»
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2, είπε ότι αυτό θα γίνει στο τέλος του Ιούλη. «Τα χρήματα αυτά επιδιώκουμε να τα πάρει ο κόσμος τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου. Το ίδιο κομμάτι της κοινωνίας θα βοηθηθεί αρχές Ιουλίου με την παροχή του 60% αναδρομικά του ρεύματος».
«Δεν μπορούμε να καλύψουμε το σύνολο της επιβάρυνσης στο πορτοφόλι του πολίτη. Αλλά η οικονομική πολιτική δεν εξαντλείται μόνο σε μια παρέμβαση. Το ίδιο νοικοκυριό πλήρωσε λιγότερο ΕΝΦΙΑ από πέρυσι. Μειώθηκε η ανεργία, έγινε διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού. Στις φορολογικές δηλώσεις το 75% των πολιτών με τις μειώσεις που έχουμε κάνει δεν πληρώνουν φόρο. Όλα αυτά έγιναν για να βελτιώσουν το διαθέσιμο εισόδημα του πολίτη. Ερχόμαστε συνεχώς να ενισχύσουμε όπως μπορούμε την οικονομία», πρόσθεσε.
«Σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή»
Απαντώντας στο αν θα υπάρξει νέα επιταγή ακρίβειας, ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι «σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα για οποιαδήποτε άλλη παροχή. Αύριο ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για την επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, την εστίαση, τους κινηματογράφους και τα γυμναστήρια μέχρι το τέλος του έτους. Έχουμε την κατάργηση για την εισφορά αλληλεγγύης για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους. Θέλει μεγάλη προσοχή και διορατικότητα στο πώς εξαντλείται ένας δημοσιονομικός χώρος. Μελλοντικά εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για παρεμβάσεις, το ποιες θα είναι θα εξαρτηθεί από τη συγκυρία».
«Η οικονομία αντέχει διότι έχουμε κάνει διορατική αξιοποίηση των ταμειακών διαθέσιμων της χώρας. Αυτά παραμένουν στα 39 δις ευρώ. Όμως η χώρα χρειάζεται σταθερότητα και ασφάλεια. Θα πρέπει να αποφευχθούν οι εντάσεις κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου», τόνισε κλείνοντας ο κ. Σταϊκούρας.
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας