Το κεφάλαιο «ελληνικό αυτοκίνητο» αποτελεί μια ιστορία παλιά και πικρή, καθώς παρά τις αξιόλογες προσπάθειες για την κατασκευή και παραγωγή ενός απλού, φθηνού και πρακτικού οχήματος στη χώρα, το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που θα περίμενε κανείς.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια κατασκευής ενός αμιγώς ελληνικού επιβατικού αυτοκινήτου ήταν η εξασφάλιση έγκρισης από το κράτος και γι’ αυτό τον λόγο οι περισσότερες προσπάθειες έμειναν στα χαρτιά. Στις αιτίες αποτυχίας κάθε σχετικού εγχειρήματος προστίθεντο το κόστος παραγωγής, το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς και η αδυναμία ανταγωνισμού των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Διαβάστε επίσης: Αριθμούς κυκλοφορίας πήραν τα πρώτα ελληνικά αυτοκίνητα
Το KERABOSS SUPER K
Όμως μια αχτίδα φωτός έκανε την εμφάνισή της με αφορμή την κατασκευή του «KERABOSS SUPER K», το οποίο το 2016 -σύμφωνα με την εταιρεία- αποτέλεσε το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο που πήρε έγκριση. Εξι χρόνια αργότερα, μόλις χθες, τα δύο πρώτα αυτοκίνητα πήραν αριθμούς κυκλοφορίας, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής.
Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του εγχειρήματος έγινε με την απόφαση (ΦΕΚ Β’ 3134/2014), με την οποία δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το κανονιστικό πλαίσιο όπου καθορίστηκαν οι διαδικασίες και οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής (Μ.Ο.Ι.Κ.).
Το 2016 υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση από την «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING IKE» για έκδοση μεμονωμένης έγκρισης επιβατικού οχήματος κατηγορίας Μ1 και εν τέλει, το 2021 προσδιορίστηκαν οι δασμοί και τα τέλη από την Τελωνειακή Διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών. Μετά την αναβάθμιση του Μηχανογραφικού Συστήματος του υπουργείου Μεταφορών, φέτος, έγιναν οι αναγκαίες προσαρμογές και εκδόθηκαν οι πρώτες άδειες κυκλοφορίας.
Το 2010 γεννήθηκε το ελληνικό τζιπ
Όπως αναφέρει η εταιρεία, το 2010 ο Παύλος Κεραμπός, δημιουργός του project, εξελιγκτής και κατασκευαστής αυτοκινήτων, σχεδίασε μαζί με τη συζυγό του Stella Kerabos, το πιο τελευταίο του επίτευγμα, το «KERABOSS SUPER K», το οποίο -όπως αναφέρει- είναι νέο αυτοκίνητο και όχι άλλο ένα.
«Αυτό υπήρξε, το κυρίαρχο κριτήριο, για τη σύλληψη και την υλοποίηση του αυτοκινήτου. Να είναι μοναδικό, να ξεχωρίζει από όλα τα αλλά αυτοκίνητα και με αυτό τον τρόπο να κάνει και τον οδηγό / ιδιοκτήτη του μοναδικό και ξεχωριστό. Η ιδιαίτερη εμφάνιση του, η απόλαυση της οδήγησης του και η κορυφαία στρεπτική του ακαμψία, σε προκαλούν να το αποκτήσεις. Επιπλέον, ο military σχεδιασμός του, είναι διαχρονικός, καθιστώντας το μονίμως επίκαιρο», τονίζεται στο site της εταιρείας.
Σημειώνεται πως η «KERABOSS CARS MANUFACTURING» ήδη έχει κατασκευάσει τρεις μονάδες, με τις δύο να αποτελούν πρωτότυπα και την τρίτη να προορίζεται για πελάτη, ο οποίος την έχει παραγγείλει. Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, ο χρόνος για την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου υπολογίζεται στους 4 – 5 μήνες, ενώ η τιμή του ανέρχεται στα 22.000 ευρώ +ΦΠΑ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το «KERABOSS SUPER K» προσφέρεται σε εκδόσεις 2 και 4 θέσεων και θεωρείται κατάλληλο όχημα για τα νησιά και τους επαγγελματίες των εταιρειών rent a car.
- Μήκος : 3200 mm
- Πλάτος: 1450 mm
- Μεταξόνιο: 2150mm
- Ύψος: 1590 mm
- Κυβικά : 999cc
- Αυτόματο και σειριακό κιβώτιο
- Ιπποδύναμη: 72HP ατμοσφαιρικό, 84HP turbo
- Τελική ταχύτητα : 145km/h
- Βάρος: 840kg
- Διάμετρος Ελαστικών: Μπροστά 195/50 R15 82V / 5JX15 – Πίσω 195/50 R15 82V / 6,5JX15
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου