Στις προϋποθέσεις που διαμορφώνει το προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν εξωστρεφείς, ανταγωνιστικές και να συμμετάσχουν ενεργά στις νέες ισορροπίες που σχηματίζονται παγκοσμίως, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Διαβάστε επίσης: Παπαθανάσης σε ΣΕΒΕ: Αναμένεται νέο ρεκόρ το 2022 για τις εξαγωγές
Περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «εξωτερικές κρίσεις που, δυστυχώς, τείνουν να γίνουν μία νέα κανονικότητα και ωθούν στην αναζήτηση νέων ισορροπιών».
Διαβάστε επίσης: ΣΔΙΤ: Εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί για 5 έργα συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ
Ο υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο των εξαγωγών την δύσκολη περίοδο των αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας, όπου έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατήρηση της δυναμικής της οικονομίας. Μάλιστα, εκτίμησε ότι θα πρέπει κανείς να αναμένει μία εκρηκτική συνέχεια για το 2022, για την οποία προϊδεάζει, άλλωστε, το ρεκόρ αύξησης στις ελληνικές εξαγωγές που τους πρώτους μήνες του έτους υπερβαίνει το 30%.
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «ο στόχος της τόνωσης της απασχόλησης καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων προς όφελος της τοπικής αγοράς εργασίας και της αποτροπής του brain drain, που είναι διακηρυγμένες αρχές του, καθιστούν τον ΣΕΒΕ έναν φυσικό σύμμαχο της κυβέρνησης».
Σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές
Από την πλευρά της «η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας τις τεχνικές προϋποθέσεις, δημιουργώντας σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές. Το εξαγωγικό προϊόν χρειάζεται γρήγορους δρόμους, συνδυασμένες μεταφορές, για να αξιοποιήσει τη γεωστρατηγική θέση και δυναμική της Θεσσαλονίκης, και της Βόρειας Ελλάδας» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων που υλοποιείται και έχει κάνει και πάλι την Ελλάδα «ένα μεγάλο εργοταξιακό σκάμμα», ενώ πρόσθεσε ότι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας είναι τα μέσα που οδήγησαν στην επίτευξη των διαδικασιών δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.
Δίνοντας το περίγραμμα των έργων στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «ο ριζικός εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, τα έργα βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης όπως το Μετρό και το Flyover και οι δεκάδες νέοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά έργα στην περιφέρεια που ευνοούν την κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, συντείνουν όλα μαζί στη θωράκιση της οικονομίας και της κοινωνίας, στην περιβαλλοντική συνοχή, στην εξωστρεφή αναδίπλωση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».
Ειδικά για το Μετρό επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση για ολοκλήρωση στο τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα στηθούν εργοτάξια για το FlyOver.
Θεσσαλονίνη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη
Ιδιαίτερη μνεία έκανε σε δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ των οποίων εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί από τη Διυπουργική Επιτροπή.
«Στην ενότητα των έργων ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο 360 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 80χλμ., που θα φέρει κοντύτερα τη Θεσσαλονίκη και τις λιμενικές υποδομές με τις αγροτικές περιοχές και τα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας και εγκρίθηκε μαζί με το έργο του Δράμα – Αμφίπολη από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Σιδηρόδρομος – λιμάνι
Επόμενη δέσμευση στην οποία αναφέρθηκε και όπως είπε υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου που «τις τελευταίες δεκαετίες είχε μείνει πίσω» όπως σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «αυτή ήταν η διαπίστωση η οποία μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι στη Βόρεια Ελλάδα».
Απαριθμώντας τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συνολικού μήκους 206χλμ, και προϋπολογισμού 1,68 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά το κρίσιμο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει μετά από δεκαετίες στασιμότητας».
Χαρακτήρισε και τα δύο έργα στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσουν σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης.
«Για χρόνια, στερεότυπα και ιδεοληψίες ποινικοποιούσαν την επιχειρηματικότητα και έθεταν εμπόδια στη δημιουργική συνεργασία με την Πολιτεία. Αυτό πλέον αποτελεί οριστικά παρελθόν» ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Υποδομών συμπληρώνοντας ότι «προωθούμε τον ανταγωνισμό σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας, δημιουργούμε συνθήκες που ευνοούν και τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα».
Να στηρίξουν την τοπική κοινωνία οι επιχειρήσεις
Ταυτόχρονα, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, να αποτελέσουν παράδειγμα σε αυτή την εθνική προσπάθεια να εξέλθει η χώρα όρθια από αυτή τη μεγάλη κρίση.
«Αυτό αποτελεί το εθνικό σας καθήκον, διευρύνει την κοινωνική και ηθική σας αποδοχή και αποτελεί την καλύτερη και πλέον ηχηρή απάντηση σε όσους επί δεκαετίες στοχοποιούν άδικα την ελληνική επιχειρηματικότητα» επεσήμανε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα