Στις προϋποθέσεις που διαμορφώνει το προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν εξωστρεφείς, ανταγωνιστικές και να συμμετάσχουν ενεργά στις νέες ισορροπίες που σχηματίζονται παγκοσμίως, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Διαβάστε επίσης: Παπαθανάσης σε ΣΕΒΕ: Αναμένεται νέο ρεκόρ το 2022 για τις εξαγωγές
Περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «εξωτερικές κρίσεις που, δυστυχώς, τείνουν να γίνουν μία νέα κανονικότητα και ωθούν στην αναζήτηση νέων ισορροπιών».
Διαβάστε επίσης: ΣΔΙΤ: Εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί για 5 έργα συνολικού κόστους 1,5 δισ. ευρώ
Ο υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο των εξαγωγών την δύσκολη περίοδο των αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας, όπου έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατήρηση της δυναμικής της οικονομίας. Μάλιστα, εκτίμησε ότι θα πρέπει κανείς να αναμένει μία εκρηκτική συνέχεια για το 2022, για την οποία προϊδεάζει, άλλωστε, το ρεκόρ αύξησης στις ελληνικές εξαγωγές που τους πρώτους μήνες του έτους υπερβαίνει το 30%.
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «ο στόχος της τόνωσης της απασχόλησης καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων προς όφελος της τοπικής αγοράς εργασίας και της αποτροπής του brain drain, που είναι διακηρυγμένες αρχές του, καθιστούν τον ΣΕΒΕ έναν φυσικό σύμμαχο της κυβέρνησης».
Σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές
Από την πλευρά της «η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας τις τεχνικές προϋποθέσεις, δημιουργώντας σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές. Το εξαγωγικό προϊόν χρειάζεται γρήγορους δρόμους, συνδυασμένες μεταφορές, για να αξιοποιήσει τη γεωστρατηγική θέση και δυναμική της Θεσσαλονίκης, και της Βόρειας Ελλάδας» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων που υλοποιείται και έχει κάνει και πάλι την Ελλάδα «ένα μεγάλο εργοταξιακό σκάμμα», ενώ πρόσθεσε ότι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας είναι τα μέσα που οδήγησαν στην επίτευξη των διαδικασιών δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.
Δίνοντας το περίγραμμα των έργων στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «ο ριζικός εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, τα έργα βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης όπως το Μετρό και το Flyover και οι δεκάδες νέοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά έργα στην περιφέρεια που ευνοούν την κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, συντείνουν όλα μαζί στη θωράκιση της οικονομίας και της κοινωνίας, στην περιβαλλοντική συνοχή, στην εξωστρεφή αναδίπλωση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».
Ειδικά για το Μετρό επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση για ολοκλήρωση στο τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα στηθούν εργοτάξια για το FlyOver.
Θεσσαλονίνη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη
Ιδιαίτερη μνεία έκανε σε δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ των οποίων εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί από τη Διυπουργική Επιτροπή.
«Στην ενότητα των έργων ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο 360 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 80χλμ., που θα φέρει κοντύτερα τη Θεσσαλονίκη και τις λιμενικές υποδομές με τις αγροτικές περιοχές και τα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας και εγκρίθηκε μαζί με το έργο του Δράμα – Αμφίπολη από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.
Σιδηρόδρομος – λιμάνι
Επόμενη δέσμευση στην οποία αναφέρθηκε και όπως είπε υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου που «τις τελευταίες δεκαετίες είχε μείνει πίσω» όπως σχολίασε ο υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «αυτή ήταν η διαπίστωση η οποία μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι στη Βόρεια Ελλάδα».
Απαριθμώντας τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συνολικού μήκους 206χλμ, και προϋπολογισμού 1,68 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά το κρίσιμο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει μετά από δεκαετίες στασιμότητας».
Χαρακτήρισε και τα δύο έργα στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσουν σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης.
«Για χρόνια, στερεότυπα και ιδεοληψίες ποινικοποιούσαν την επιχειρηματικότητα και έθεταν εμπόδια στη δημιουργική συνεργασία με την Πολιτεία. Αυτό πλέον αποτελεί οριστικά παρελθόν» ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Υποδομών συμπληρώνοντας ότι «προωθούμε τον ανταγωνισμό σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας, δημιουργούμε συνθήκες που ευνοούν και τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα».
Να στηρίξουν την τοπική κοινωνία οι επιχειρήσεις
Ταυτόχρονα, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, να αποτελέσουν παράδειγμα σε αυτή την εθνική προσπάθεια να εξέλθει η χώρα όρθια από αυτή τη μεγάλη κρίση.
«Αυτό αποτελεί το εθνικό σας καθήκον, διευρύνει την κοινωνική και ηθική σας αποδοχή και αποτελεί την καλύτερη και πλέον ηχηρή απάντηση σε όσους επί δεκαετίες στοχοποιούν άδικα την ελληνική επιχειρηματικότητα» επεσήμανε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024