![Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου: Τα 21 χρόνια αναμονής και η ιστορία της γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/DALEELA-2.jpg)
Επειτα από 21 χρόνια και μία σειρά άκαρπων ενεργειών η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου είναι γεγονός, γεμίζοντας ικανοποίηση τόσο τις πολιτικές ηγεσίες των δύο χωρών όσο και τους ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 6.000 κρατήσεις για τα 22 ταξίδια που θα κάνει όλο το καλοκαίρι το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Daleela».
Η σύνδεση των δύο κρατών αποτελούσε τις τελευταίες δύο δεκαετίες μια αμοιβαία επιδίωξη, ωστόσο διάφοροι παράγοντες δεν επέτρεπαν την υλοποίηση του εγχειρήματος. Παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες και τη συλλογή δεκάδων χιλιάδων υπογραφών χρειάστηκαν σχεδόν 22 ολόκληρα χρόνια για να σηκώσει άγκυρα πλοίο που θα συνδέει τα μεγάλυτερα λιμάνια Ελλάδας και Κύπρου.
Διαβάστε επίσης: Γεγονός η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας
Ιστορικό της γραμμής
Η θαλάσσια σύνδεση των δύο χωρών ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960, με πλοία τα οποία είχαν αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, και η γραμμή συνέδεε τα λιμάνια της Κύπρου (Λεμεσός και Αμμόχωστος), του Ισραήλ (Χάιφα) και κατά περίπτωση του Λιβάνου (Βηρυτός) και της Αιγύπτου (Αλεξάνδρεια).
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/cypisrmap1.gif)
Χάρτης της γραμμής Πειραιάς – Λεμεσός – Χάιφα (με συνδέσεις κατα καιρούς και ελληνικών νησιών)
Το 2000 για διάφορους λόγους η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας διακόπηκε διότι είχε καταστεί οικονομικά ασύμφορη για τις εταιρείες λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης. Τελευταίες ναυτιλιακές που πραγματοποιούσαν δρομολόγια με επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία ήταν η Poseidon Lines και η κυπριακή SALAMIS LINES, η οποία συνέχισε να δραστηριοποιείται μόνο με R0/Ro πλοία τα οποία μετέφεραν ως επί το πλείστον φορτηγά οχήματα και ασυνόδευτα φορτία.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/145931-600x376.jpg)
C/F Olympia 1 – Από τα τελευταίa πλοία που εξυπηρέτησαν τη γραμμή στα τέλη της δεκαετίας του ’90 (φωτ. shipspotting)
Δεκάδες χιλιάδες υπογραφές
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ υπήρχε ζήτηση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, τον χειμώνα μειωνόταν αισθητά με αποτέλεσμα το δρομολόγιο να καταστεί ζημιογόνο. Η μείωση της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων σε συνδυασμό με τη διάρκεια του ταξιδιού προς και από τον Πειραιά που κυμαινόταν γύρω στις 30 ώρες ελάττωσε τη ζήτηση.
Ως μέσο άσκησης πίεσης προς τις κυβερνήσεις Κύπρου και Ελλάδας, ώστε να καταστεί εφικτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο χωρών, μία ομάδα «αεροφοβικών» πολιτών πήρε την πρωτοβουλία το 2018 να συλλέξει υπογραφές, μέσω της ιστοσελίδας www.avaaz.org. Η ενέργεια αυτή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς δεκάδες χιλιάδες πολίτες έστειλαν μήνυμα για την επαναφορά του πλοίου που θα ενώνει Λεμεσό και Πειραιά.
Μοναδική λύση η επιδότηση – Στοίχημα να καταστεί η γραμμή βιώσιμη
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας θα μπορούσε να γίνει και πάλι πραγματικότητα σε περίπτωση χρηματοδότησης της από τα ευρωπαϊκά κοινωνικά ταμεία. Στο παρελθόν είχαν γίνει συζητήσεις για επαναφορά του δρομολογίου Λεμεσού – Πειραιά, Λεμεσού – Λαυρίου ή ακόμη και Λεμεσού – Κρήτης, χωρίς ωστόσο θετική έκβαση, αφού η οικονομική πτυχή παρέμενε καθοριστικός παράγοντας για την απόφαση επανέναρξης ακτοπλοϊκών δρομολογίων, κάτι που λύθηκε -ωστόσο- μέσω των πιέσεων της Λευκωσίας προς την Κομισιόν και την επιδότηση 5,5 εκατ. τον χρόνο.
Μιλώντας στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας Βασίλης Δημητριάδης, τόνισε πως πλέον το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών είναι πολύ μεγάλο, ωστόσο το στοίχημα είναι να καταστεί η γραμμή βιώσιμη σε βάθος χρόνου.
«Τα μηνύματα από τις κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι πολύ ενθαρρυντικά, ιδιαίτερα από τους Κύπριους πολίτες, όμως είναι πολύ σημαντικό να παραμείνει για μεγάλο διάστημα η σύνδεση και χωρίς την επιδότηση που παρέχουμε, χωρίς τα δεκανίκια του κράτους. Ως Κυπριακή Δημοκρατία κάναμε μεγάλη προσπάθεια ώστε να πάρουμε το “πράσινο φως” από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν είμαστε εδώ για τα πυροτεχνήματα και προσδοκία μας είναι η ανάδοχος εταιρεία να εντάξει στο μέλλον και άλλους προορισμούς όπως το Ισραήλ», επεσήμανε.
Οι τιμές των εισιτηρίων
Επιπλέον, ο κ. Δημητριάδης αναφέθηκε και στους χαμηλούς ναύλους της σύνδεσης Λεμεσός – Πειραιάς, τονίζοντας πως το δρομολόγιο που διαρκεί 30 ώρες είναι πολύ πιο οικονομικό από δρομολόγια μικρότερης διάρκειας εντός Ελλάδος.
Το πρώτο ταξίδι πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 19 Ιουνίου από το λιμάνι της Λεμεσού προς τον Πειραιά, ενώ το τελευταίο για τη σεζόν θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου, από Πειραιά.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα