Στην προσέλκυση νέων επενδύσεων και στη στρατηγική ενίσχυσης των θεματικών μορφών τουρισμού ως έναν σημαντικό παράγοντα που συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, από το νησί της Αίγινας, το οποίο επισκέφθηκε σήμερα.
Ο κ. Κικίλιας συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Αίγινας, Γιάννη Ζορμπά και συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη με εκπροσώπους της Επαγγελματικής Ένωσης του νησιού και τοπικούς φορείς, ενώ στη συνέχεια συναντήθηκε με την Ένωση Ξενοδόχων Αίγινας, μέλη της Ένωσης Ενοικιαζόμενων Δωματίων, καθώς και επαγγελματίες του κλάδου.
Διαβάστε επίσης – ΣΕΤΕ: Προκλήσεις και προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό
Δυναμική πορεία
Κατά τη διάρκεια των επαφών του κ. Κικίλια, επιβεβαιώθηκε η δυναμική πορεία του τουριστικού ρεύματος στο νησί, όπου η πληρότητα αυτή την περίοδο αγγίζει το 90%, με την τουριστική κίνηση να έχει ξεκινήσει ήδη από τον Φεβρουάριο. Ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε αναλυτικά στις θεσμικές παρεμβάσεις που αναλήφθηκαν από το φθινόπωρο σχετικά με την προσέλκυση επισκεπτών στη χώρα μας από νέες αγορές και στο επιτυχές rebranding της Ελλάδας που οδήγησε στην περαιτέρω ισχυροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και στην ανάδειξη νέων προορισμών σε όλη τη χώρα.
«Η Αίγινα εξελίσσεται σε έναν τουριστικό προορισμό δωδεκάμηνης διάρκειας. Οι επιδόσεις που βλέπουμε, από την αρχή της φετινής σεζόν, είναι αποτέλεσμα στοχευμένων ενεργειών, σωστής προετοιμασίας και σκληρής δουλειάς», δήλωσε ο κ. Κικίλιας, επαναλαμβάνοντας ωστόσο ότι ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς.
Ενδιαφέρον για επενδύσεις
Όπως επισήμανε ο Υπουργός Τουρισμού, το ενδιαφέρον για επενδύσεις στο νησί είναι έντονο, ιδίως από την αγορά του Ισραήλ. «Είναι κάτι που θα δούμε, στην πράξη, το αμέσως επόμενο διάστημα», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αυτό δεν προέκυψε τυχαία, αλλά εντάσσεται στο σύνολο των στρατηγικών ενεργειών που το Υπουργείο Τουρισμού υλοποιεί, όλο αυτό το διάστημα, για την περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Ο κ. Κικίλιας στάθηκε ιδιαίτερα στο πολλαπλασιαστικό αποτύπωμα και την καθοριστική συμβολή του τουρισμού στη στήριξη της τοπικής οικονομίας, του πρωτογενούς τομέα και της μέσης ελληνικής οικογένειας, φέρνοντας το παράδειγμα των αποτελεσμάτων της πρόσφατης έρευνας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία το 88% των προϊόντων που προμηθεύονται τα ξενοδοχεία μας, προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Ξεχωριστή μνεία έγινε και στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Αίγινας, μέσω της ενίσχυσης των θεματικών μορφών τουρισμού: γαστρονομικού, θρησκευτικού και πολιτιστικού. Στο πλαίσιο αυτό, ο Υπουργός Τουρισμού επισκέφθηκε τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Φυστικοπαραγωγών Αίγινας, την Ιερά Μόνη Αγίου Νεκτάριου πόλο έλξης για χιλιάδες πιστούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και τον ναό της Αφαίας, στη βορειοανατολική πλευρά της Αίγινας, ένα ιστορικό αρχαιολογικό μνημείο γνωστό σε όλο τον κόσμο.
Επί τάπητος βρέθηκαν, επίσης, η υλοποίηση βασικών έργων υποδομής, αξιοποιώντας στον μέγιστο δυνατό βαθμό και τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος του νησιού.
Στις συναντήσεις συμμετείχαν, επίσης, οι βουλευτές Α’ Πειραιώς της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μελάς, Νίκος Μανωλάκος, Νόνη Δούνια και Χριστόφορος Μπουτσικάκης.
Ακολουθεί η δήλωση του Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια:
«Βρίσκομαι, σήμερα εδώ, εν μέσω μίας εξαιρετικά ευχάριστης συγκυρίας, αποτέλεσμα πολύ σκληρής δουλειάς.
Τα τουριστικά καταλύματα, αυτή τη στιγμή στην Αίγινα, εμφανίζουν πληρότητα 90% και η τουριστική περίοδος πηγαίνει -όπως μαρτυρούν τα στοιχεία- πολύ καλά, όπως και σε όλη τη χώρα. Επίσης, θέλω να ανακοινώσω ότι το 88% των προϊόντων που προμηθεύονται οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι ελληνικά, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την ενίσχυση τόσο της πρωτογενούς παραγωγής, όσο και της μέσης ελληνικής οικογένειας.
Στη συνάντηση που είχαμε, μου επισημάνθηκαν και όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υποδομές, την ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και την ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού προϊόντος του νησιού. Ειδικά ως προς το τελευταίο, ισχυρό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον από την αγορά του Ισραήλ, κάτι που θα δούμε στην πράξη το αμέσως επόμενο διάστημα. Το ενδιαφέρον δε αυτό για επενδύσεις στο νησί, συνοδεύεται από μία δυναμική ροή επισκεπτών στη χώρα μας από το Ισραήλ, από τη συνεχή προσθήκη νέων προορισμών από τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς φυσικά και από το σύνολο των στρατηγικών ενεργειών που έχουμε αναλάβει όλο αυτό το διάστημα για την ενίσχυση του brand “Ελλάδα” και για ακόμη πιο ποιοτικό τουρισμό.
Συνεχίζουμε τη στενή συνεργασία και την ομαδική δουλειά για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος στο νησί, αλλά και για την προώθηση θεματικών μορφών τουρισμού -όπως ο θρησκευτικός και ο γαστρονομικός τουρισμός- μέσα από την ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και της ανάδειξης των τοπικών προϊόντων που παράγει το νησί, για παράδειγμα το ξακουστό σε όλους φιστίκι.
Το νησί είναι όμως γνωστό και για τους ανθρώπους του, αυτή τη μοναδική φιλοξενία που προσφέρουν απλόχερα στον επισκέπτη. Και αυτό είναι κάτι που διαφημίζουμε -μέσω και του ΕΟΤ- στο εξωτερικό, δώδεκα μήνες τον χρόνο.
Σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία. Συνεχίζουμε τη μάχη ημέρα με την ημέρα για να κάνουμε το τουριστικό μας προϊόν ακόμη πιο ισχυρό. Και υπόσχομαι να βρεθώ, ξανά εδώ, στο τέλος της σεζόν, προκειμένου να κάνουμε -όλοι μαζί- ταμείο».
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts