
«Οι οδηγοί κοιτούν πλέον αργά και βασανιστικά τις αντλίες των βενζινάδικων», αναφέρει στα «ΝΕΑ» πρατηριούχος, ο οποίος βλέπει την αγωνία των οδηγών, ιδίως όσων φουλάρουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους μία φορά την εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου
«Αν μας πουν γέμισέ το, κάτι που πλέον είναι σπάνιο, τότε, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο, απαιτούνται πάνω από 120-130 ευρώ!».
Διαβάστε επίσης: ΣΕΕΠΕ: Μύθοι και αλήθειες σχετικά µε τις τιμές των καυσίμων
Και αυτή είναι η εικόνα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα των οδηγών να συνεχίζει να βάζει κατά μέσο όρο καύσιμα αξίας 10-20 ευρώ, όσα απαιτούνται δηλαδή για τις καθημερινές διαδρομές.
Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις και αναζητούν την πιο φθηνή βενζίνη, ακόμη και αν η διαφορά είναι λίγα λεπτά του ευρώ.

Σαφώς, το μεγαλύτερο «χτύπημα» έχουν υποστεί οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.400 κ.εκ. που λόγω της τιμής της αμόλυβδης αλλά και υψηλής κατανάλωσης βλέπουν έντρομοι να πιστώνονται στις χρεωστικές τους κάρτες διόλου αμελητέα ποσά (100-120 ευρώ παραπάνω ανά μήνα) για τις απαραίτητες μετακινήσεις στον χώρο της εργασίας τους.
Τα μοντέλα
Ειδικότερα, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο βενζίνης που διαθέτει ρεζερβουάρ 55 λίτρων, το φουλάρισμα – με γνώμονα τη μέση τιμή πανελλαδικώς που είναι 2,41 ευρώ – ανέρχεται στα 132,5 ευρώ.
Πέρυσι, το ίδιο μοντέλο, με τη μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης, στις 22 Ιουνίου, στα 1,63 ευρώ/λίτρο – για το φουλάρισμά του ήθελε 89,5 ευρώ. Φέτος, κοστίζει 43 ευρώ περισσότερα.
Αν η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου αγγίζει τα 8 λίτρα/100 χλμ., τότε το κόστος για κάθε 100 χλμ. (με υπολογισμένη την τιμή των 2,41 ευρώ) ανέρχεται στα 19,2 ευρώ, όταν πέρυσι (με 1,63 ευρώ/λίτρο) ήταν στα 13 ευρώ. Οπότε, μέσα σε έναν χρόνο το κόστος μετακίνησης αυξήθηκε 6,2 ευρώ!
Λίγο πιο τυχεροί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (1.000 κ.εκ.), στα οποία η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου «σώζει» εν μέρει την κατάσταση. Βέβαια, το κόστος παραμένει «τσουχτερό», μιας και στα μικρά μοντέλα ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για να φουλάρει χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει σχεδόν 100 ευρώ.
Ντίζελ και υγραέριο
Ακόμη καλύτερη είναι η κατάσταση στους κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς το φουλάρισμα κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Ειδικότερα, για ένα μοντέλο πετρελαίου που φουλάρει με 55 λίτρα, το κόστος φέτος ανέρχεται στα 116 ευρώ, με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 2,11 ευρώ.
Πέρυσι, στις 22 Ιουνίου 2021, η τιμή του ντίζελ ήταν στα 1,35 ευρώ/λίτρο. Οπότε, το γέμισμα του ρεζερβουάρ κόστιζε 74,2 ευρώ, ήταν δηλαδή πιο φθηνό κατά 42 ευρώ!
Με «όαση» μοιάζει το κόστος καυσίμων για τα μοντέλα που καίνε υγραέριο, μιας και, μπορεί να έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με πέρυσι, παραμένει ωστόσο μια πολύ προσιτή λύση, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης.
Ειδικότερα, για ένα μοντέλο υγραερίου που απαιτεί 49 λίτρα, με τη μέση τιμή του στα 1,10 ευρώ, το κόστος για το φουλάρισμά του είναι στα 53,9 ευρώ, όταν πέρυσιτο κόστος κυμαίονταν στα 39,6 ευρώ (τότε η τιμή του υγραερίου ανέρχονταν στα 0,89 ευρώ/λίτρο,
Οσον αφορά το φυσικό αέριο, ένα μοντέλο με ρεζερβουάρ 14 κιλών (και αυτονομία έως 300 χλμ.) γεμίζει με 20,3 ευρώ όταν χρειάζονταν για να γεμίσει πλήρως 12 ευρώ).


Latest News

Νέα συνάντηση της task force για αποφυγή black out το Πάσχα - Τι έδειξαν τα crash test
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ΑΠΕ

«Παραθυράκια» για να σπάσει τις συμβάσεις για το ρωσικό αέριο αναζητεί η ΕΕ
Οι Βρυξέλλες λένε ότι η επίκληση της ρήτρας «ανωτέρας βίας» θα επέτρεπε τη λύση της σύμβασης χωρίς κυρώσεις

Ο εκβιασμός Τραμπ και το δίλημμα της ΕΕ - Θα επιστρέψει στο ρωσικό αέριο;
Πόσο μπορεί να εμπιστευτεί την αδιάλλειπτη προμήθεια σε φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ η ΕΕ; - Μπορεί να δημιουργηθεί μια νέα ενεργειακή εξάρτηση;

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Politico: Με αγορές LNG θα επιχειρήσει η ΕΕ να κατευνάσει τον Τραμπ
Η ΕΕ σχεδιάζει να ανοίξει ξανά συνομιλίες για την ενίσχυση των αγορών LNG από τις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Politico

Πακιστάν - Τουρκία θα ερευνήσουν το 4ο μεγαλύτερο κοίτασμα υδρογονανθράκων του κόσμου
Πακιστάν και Τουρκία υπέγραψαν αυτή την εβδομάδα συμφωνία στο Ισλαμαμπάντ για να υποβάλουν από κοινού προσφορά για 40 υπεράκτια οικόπεδα

McKinsey & Company: Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα για τα νέα δεδομένα της ενεργειακής μετάβασης;
Η ενεργειακή μετάβαση βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού και ο κλάδος της Ενέργειας στην Ελλάδα, καλείται να προσεγγίσει εκ νέου τις προτεραιότητές του, επισήμανε ο Λευτέρης Χαραλάμπους της McKinsey

Υπεγράφη η δεύτερη Υπουργική Απόφαση για τη Chevron
Η σημερινή Υπουργική Απόφαση για τη C\hevron έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις εν λόγω θαλάσσιες περιοχές

Delphi Economic Forum X: Η Ελλάδα κόμβος ενεργειακής ασφάλειας στην περιοχή
O υφυπουργός Ενέργειας, Νίκος Τσάφος μαζί με τον Geoffrey R. Pyatt, υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ ανέδειξαν τον ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής

Πρωτοβουλία Παπασταύρου στην ΕΕ για τις τιμές ενέργειας - Το στοίχημα του καλοκαιριού
Οι πέντε χώρες που ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να μην παρατηρηθούν οι στρεβλώσεις το περασμένου καλοκαιριού