![Βενζίνη: Πόσο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/car-fueling.jpg)
«Οι οδηγοί κοιτούν πλέον αργά και βασανιστικά τις αντλίες των βενζινάδικων», αναφέρει στα «ΝΕΑ» πρατηριούχος, ο οποίος βλέπει την αγωνία των οδηγών, ιδίως όσων φουλάρουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους μία φορά την εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου
«Αν μας πουν γέμισέ το, κάτι που πλέον είναι σπάνιο, τότε, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο, απαιτούνται πάνω από 120-130 ευρώ!».
Διαβάστε επίσης: ΣΕΕΠΕ: Μύθοι και αλήθειες σχετικά µε τις τιμές των καυσίμων
Και αυτή είναι η εικόνα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα των οδηγών να συνεχίζει να βάζει κατά μέσο όρο καύσιμα αξίας 10-20 ευρώ, όσα απαιτούνται δηλαδή για τις καθημερινές διαδρομές.
Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις και αναζητούν την πιο φθηνή βενζίνη, ακόμη και αν η διαφορά είναι λίγα λεπτά του ευρώ.
Σαφώς, το μεγαλύτερο «χτύπημα» έχουν υποστεί οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.400 κ.εκ. που λόγω της τιμής της αμόλυβδης αλλά και υψηλής κατανάλωσης βλέπουν έντρομοι να πιστώνονται στις χρεωστικές τους κάρτες διόλου αμελητέα ποσά (100-120 ευρώ παραπάνω ανά μήνα) για τις απαραίτητες μετακινήσεις στον χώρο της εργασίας τους.
Τα μοντέλα
Ειδικότερα, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο βενζίνης που διαθέτει ρεζερβουάρ 55 λίτρων, το φουλάρισμα – με γνώμονα τη μέση τιμή πανελλαδικώς που είναι 2,41 ευρώ – ανέρχεται στα 132,5 ευρώ.
Πέρυσι, το ίδιο μοντέλο, με τη μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης, στις 22 Ιουνίου, στα 1,63 ευρώ/λίτρο – για το φουλάρισμά του ήθελε 89,5 ευρώ. Φέτος, κοστίζει 43 ευρώ περισσότερα.
Αν η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου αγγίζει τα 8 λίτρα/100 χλμ., τότε το κόστος για κάθε 100 χλμ. (με υπολογισμένη την τιμή των 2,41 ευρώ) ανέρχεται στα 19,2 ευρώ, όταν πέρυσι (με 1,63 ευρώ/λίτρο) ήταν στα 13 ευρώ. Οπότε, μέσα σε έναν χρόνο το κόστος μετακίνησης αυξήθηκε 6,2 ευρώ!
Λίγο πιο τυχεροί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (1.000 κ.εκ.), στα οποία η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου «σώζει» εν μέρει την κατάσταση. Βέβαια, το κόστος παραμένει «τσουχτερό», μιας και στα μικρά μοντέλα ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για να φουλάρει χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει σχεδόν 100 ευρώ.
Ντίζελ και υγραέριο
Ακόμη καλύτερη είναι η κατάσταση στους κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς το φουλάρισμα κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Ειδικότερα, για ένα μοντέλο πετρελαίου που φουλάρει με 55 λίτρα, το κόστος φέτος ανέρχεται στα 116 ευρώ, με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 2,11 ευρώ.
Πέρυσι, στις 22 Ιουνίου 2021, η τιμή του ντίζελ ήταν στα 1,35 ευρώ/λίτρο. Οπότε, το γέμισμα του ρεζερβουάρ κόστιζε 74,2 ευρώ, ήταν δηλαδή πιο φθηνό κατά 42 ευρώ!
Με «όαση» μοιάζει το κόστος καυσίμων για τα μοντέλα που καίνε υγραέριο, μιας και, μπορεί να έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με πέρυσι, παραμένει ωστόσο μια πολύ προσιτή λύση, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης.
Ειδικότερα, για ένα μοντέλο υγραερίου που απαιτεί 49 λίτρα, με τη μέση τιμή του στα 1,10 ευρώ, το κόστος για το φουλάρισμά του είναι στα 53,9 ευρώ, όταν πέρυσιτο κόστος κυμαίονταν στα 39,6 ευρώ (τότε η τιμή του υγραερίου ανέρχονταν στα 0,89 ευρώ/λίτρο,
Οσον αφορά το φυσικό αέριο, ένα μοντέλο με ρεζερβουάρ 14 κιλών (και αυτονομία έως 300 χλμ.) γεμίζει με 20,3 ευρώ όταν χρειάζονταν για να γεμίσει πλήρως 12 ευρώ).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ηλεκτρικό ρεύμα: Στο τραπέζι τρία σενάρια για τις υψηλές τιμές και τα κέρδη των ηλεκτροπαραγωγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/reuma-600x400.jpg)
Έρχονται έκτακτα μέτρα για τιμολόγια, υπερκέρδη και επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα
Στη ΡΑΑΕΥ οι ηλεκτροπαραγωγοί για τις τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα – Ποια σενάρια εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου για την ανακούφιση των καταναλωτών
![Κουβέιτ: Ανακάλυψε νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και φυσικού αερίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kuweit-600x400.jpg)
Νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και αερίου ανακάλυψε το Κουβέιτ
Το Κουβέιτ ανακοίνωσε έναν νέο υπεράκτιο κοίτασμα κοντά κοντά στο νησί Failaka - Σχέδια για νέες εξορύξεις
![Ηλεκτρικό ρεύμα: Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στους λογαριασμούς των νοικοκυριών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/revmakwheuro-600x350-1-1-600x350-1-600x350-1.jpeg)
Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στο ρεύμα – Οι δικαιούχοι
Μετά τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα επανέρχεται ο προσωρινός μηχανισμός εσόδων – Έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου
![Πυρηνική ενέργεια: Τα νέα σχέδια της Ιταλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-04T090017Z_1167472312_RC28O8AWNMHA_RTRMADP_5_FRANCE-ENERGY-NUCLEAR-2048x1366-1-600x400.jpg)
Το πυρηνικό στοίχημα της Τζόρτζια Μελόνι - Τα σχέδια 35 χρόνια μετά το... λουκέτο
Η πυρηνική ενέργεια στα σχέδια της Ιταλίας για μείωση των εκπομπών άνθρακα - Τι μελετά η κυβέρνηση της Ρώμης
![Ηλεκτρικά δίκτυα: Στο έλεος της κλιματικής αλλαγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/blackout-600x457.png)
Καταρρέουν τα ηλεκτρικά δίκτυα - Φόβοι για εκτεταμένα blackout από τον καύσωνα
Ντόμινο επιπτώσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα σε όλον τον κόσμο από τις υψηλές θερμοκρασίες - Οι αντοχές του ελληνικού συστήματος
![Καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου: Σημάδια αλλαγής στάσης από τη Λευκωσία για το έργο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/kalodio_elladas_cyprus_israil.jpeg)
Σημάδια για αλλαγή στάσης από τη Λευκωσία απέναντι στο καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου
Κρίσιμη εβδομάδα για το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου - Οι κυβερνητικές διαρροές στον κυπριακό Τύπο, το κρίσιμο ραντεβού ΑΔΜΗΕ – ΡΑΕΚ και η επίσκεψη Μητσοτάκη στη Λευκωσία
![Επιδοτήσεις ρεύματος: Τι ισχύει με τον επανυπολογισμό των κρατικών ενισχύσεων – Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/skylakakis1-600x400.jpg)
Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις ρεύματος στους επαγγελματίες - Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν
Σύμφωνα με πληροφορίες 130.000 επιχειρήσεις θα εισπράξουν αναδρομικά 4,2 εκατ. και 2.500 καλούνται να επιστρέψουν περίπου 2 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις ρεύματος
![Πυρηνικά εργοστάσια: Τα σχέδια των 130 δισ. στην ανατολική Ευρώπη και η πραγματικότητα της χρηματοδότησης [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_uranium-600x352.png)
Σχέδια 130 δισ. για πυρηνικά εργοστάσια στην ανατολική Ευρώπη – Ποιος θα τα πληρώσει; [γραφήματα]
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κυβερνήσεις από την Πράγα έως τη Σόφια σχεδιάζουν πυρηνικά εργοστάσια αλλά το πρόβλημα είναι ποιος θα τα πληρώσει
![ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 29,76% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου το α’ εξάμηνο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/desfa-1-600x370.jpg)
ΔΕΣΦΑ: Άλμα 30% στην εγχώρια κατανάλωση αερίου το α' εξάμηνο [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
![Ναυτιλία: Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tanker_ship_ploio_naytilia_shutterstock-768x480-600x375.jpg)
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών