«Οι οδηγοί κοιτούν πλέον αργά και βασανιστικά τις αντλίες των βενζινάδικων», αναφέρει στα «ΝΕΑ» πρατηριούχος, ο οποίος βλέπει την αγωνία των οδηγών, ιδίως όσων φουλάρουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους μία φορά την εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου
«Αν μας πουν γέμισέ το, κάτι που πλέον είναι σπάνιο, τότε, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο, απαιτούνται πάνω από 120-130 ευρώ!».
Διαβάστε επίσης: ΣΕΕΠΕ: Μύθοι και αλήθειες σχετικά µε τις τιμές των καυσίμων
Και αυτή είναι η εικόνα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα των οδηγών να συνεχίζει να βάζει κατά μέσο όρο καύσιμα αξίας 10-20 ευρώ, όσα απαιτούνται δηλαδή για τις καθημερινές διαδρομές.
Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις και αναζητούν την πιο φθηνή βενζίνη, ακόμη και αν η διαφορά είναι λίγα λεπτά του ευρώ.
Σαφώς, το μεγαλύτερο «χτύπημα» έχουν υποστεί οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.400 κ.εκ. που λόγω της τιμής της αμόλυβδης αλλά και υψηλής κατανάλωσης βλέπουν έντρομοι να πιστώνονται στις χρεωστικές τους κάρτες διόλου αμελητέα ποσά (100-120 ευρώ παραπάνω ανά μήνα) για τις απαραίτητες μετακινήσεις στον χώρο της εργασίας τους.
Τα μοντέλα
Ειδικότερα, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο βενζίνης που διαθέτει ρεζερβουάρ 55 λίτρων, το φουλάρισμα – με γνώμονα τη μέση τιμή πανελλαδικώς που είναι 2,41 ευρώ – ανέρχεται στα 132,5 ευρώ.
Πέρυσι, το ίδιο μοντέλο, με τη μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης, στις 22 Ιουνίου, στα 1,63 ευρώ/λίτρο – για το φουλάρισμά του ήθελε 89,5 ευρώ. Φέτος, κοστίζει 43 ευρώ περισσότερα.
Αν η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου αγγίζει τα 8 λίτρα/100 χλμ., τότε το κόστος για κάθε 100 χλμ. (με υπολογισμένη την τιμή των 2,41 ευρώ) ανέρχεται στα 19,2 ευρώ, όταν πέρυσι (με 1,63 ευρώ/λίτρο) ήταν στα 13 ευρώ. Οπότε, μέσα σε έναν χρόνο το κόστος μετακίνησης αυξήθηκε 6,2 ευρώ!
Λίγο πιο τυχεροί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (1.000 κ.εκ.), στα οποία η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου «σώζει» εν μέρει την κατάσταση. Βέβαια, το κόστος παραμένει «τσουχτερό», μιας και στα μικρά μοντέλα ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για να φουλάρει χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει σχεδόν 100 ευρώ.
Ντίζελ και υγραέριο
Ακόμη καλύτερη είναι η κατάσταση στους κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς το φουλάρισμα κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Ειδικότερα, για ένα μοντέλο πετρελαίου που φουλάρει με 55 λίτρα, το κόστος φέτος ανέρχεται στα 116 ευρώ, με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 2,11 ευρώ.
Πέρυσι, στις 22 Ιουνίου 2021, η τιμή του ντίζελ ήταν στα 1,35 ευρώ/λίτρο. Οπότε, το γέμισμα του ρεζερβουάρ κόστιζε 74,2 ευρώ, ήταν δηλαδή πιο φθηνό κατά 42 ευρώ!
Με «όαση» μοιάζει το κόστος καυσίμων για τα μοντέλα που καίνε υγραέριο, μιας και, μπορεί να έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με πέρυσι, παραμένει ωστόσο μια πολύ προσιτή λύση, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης.
Ειδικότερα, για ένα μοντέλο υγραερίου που απαιτεί 49 λίτρα, με τη μέση τιμή του στα 1,10 ευρώ, το κόστος για το φουλάρισμά του είναι στα 53,9 ευρώ, όταν πέρυσιτο κόστος κυμαίονταν στα 39,6 ευρώ (τότε η τιμή του υγραερίου ανέρχονταν στα 0,89 ευρώ/λίτρο,
Οσον αφορά το φυσικό αέριο, ένα μοντέλο με ρεζερβουάρ 14 κιλών (και αυτονομία έως 300 χλμ.) γεμίζει με 20,3 ευρώ όταν χρειάζονταν για να γεμίσει πλήρως 12 ευρώ).
Latest News
Τι παίζει με τα «πυρηνικά τσέπης»; - Ο Τραμπ, τα επιχειρηματικά deals και τα ελληνικά νησιά
Oι επιχειρηματικές κινήσεις διεθνώς για τα SMR, η στήριξη της COP29 και το νεύμα Μητσοτάκη στην πυρηνική ενέργεια
Καλπάζουν οι τιμές στο φυσικό αέριο - «Βλέπει» τα 50 δολάρια το TTF
Το φυσικό αέριο αναμένεται να αποτελέσει διαπραγματευτικό χαρτί στους νέους εμπορικούς πολέμους επί Τραμπ
Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι γεωτρήσεις από την ExxonMobil στην Κύπρο - Οι νέοι στόχοι
Η Κύπρος εξετάζει νέο γύρο αδειοδότησης για υπεράκτια εξερεύνηση φυσικού αερίου - Πού εστιάζουν πλέον οι έρευνες της ExxonMobil
ΑΔΜΗΕ: Με 20% στο καλώδιο Κρήτης – Αττικής η State Grid – Η συμφωνία
Υπεγράφη από τον ΑΔΜΗΕ η συμφωνία διάθεσης του 20% των μετοχών της Ariadne Interconnection στην State Grid International Development
ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά 629ΜW ΑΠΕ από την Evryo Group στη Ρουμανία
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ - Τι περιλαμβάνει
Κάτι τρέχει με τις εισαγωγές ρωσικού αερίου στη Γερμανία
Γιατί το υπουργείο Οικονομίας στη Γερμανία έδωσε εντολή στους γερμανικούς σταθμούς LNG να μη δέχονται φορτία με ρωσικό αέριο. Τι συνέβαινε μέχρι τώρα;
Σε ανοδική τροχιά το φυσικό αέριο - Τι δείχνουν οι κινήσεις στο LNG
Η κίνηση της Gazprom είναι μια υπενθύμιση της φθίνουσας, αλλά ακόμα ισχυρής ενεργειακής επιρροής της Ρωσίας στην ΕΕ με αιχμή το φυσικό αέριο
Στρατηγικό σχέδιο ΗΠΑ για τριπλασιασμό της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας έως το 2050 [γράφημα]
Περιζήτητο το εμπλουτισμένο ουράνιο για αντιδραστήρες παραγωγής ενέργειας - Πανίσχυρος παίκτης στην αγορά εμπλουτισμού η Ρωσία
Ενισχύεται περαιτέρω το δίκτυο small-scale LNG της ΔΕΠΑ Εμπορίας
Τέθηκε σε λειτουργία, από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μονάδας ΣΗΘΥΑ εκτός δικτύου αγωγών
Στην COP29 η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου - Τα οφέλη της
Το καλώδιο Ελλάδας - Αιγύπτου θα αποφέρει οφέλη τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή βιομηχανία