«Οι οδηγοί κοιτούν πλέον αργά και βασανιστικά τις αντλίες των βενζινάδικων», αναφέρει στα «ΝΕΑ» πρατηριούχος, ο οποίος βλέπει την αγωνία των οδηγών, ιδίως όσων φουλάρουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους μία φορά την εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου
«Αν μας πουν γέμισέ το, κάτι που πλέον είναι σπάνιο, τότε, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο, απαιτούνται πάνω από 120-130 ευρώ!».
Διαβάστε επίσης: ΣΕΕΠΕ: Μύθοι και αλήθειες σχετικά µε τις τιμές των καυσίμων
Και αυτή είναι η εικόνα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι βενζινοπώλες σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα των οδηγών να συνεχίζει να βάζει κατά μέσο όρο καύσιμα αξίας 10-20 ευρώ, όσα απαιτούνται δηλαδή για τις καθημερινές διαδρομές.
Πλέον, σε ολόκληρη τη χώρα, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ επαναπροσδιορίζουν τις συνήθειές τους σε σχέση με το φουλάρισμα του αυτοκινήτου, «κόβουν» πολλές άσκοπες μετακινήσεις και αναζητούν την πιο φθηνή βενζίνη, ακόμη και αν η διαφορά είναι λίγα λεπτά του ευρώ.
Σαφώς, το μεγαλύτερο «χτύπημα» έχουν υποστεί οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες βενζίνης και όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.400 κ.εκ. που λόγω της τιμής της αμόλυβδης αλλά και υψηλής κατανάλωσης βλέπουν έντρομοι να πιστώνονται στις χρεωστικές τους κάρτες διόλου αμελητέα ποσά (100-120 ευρώ παραπάνω ανά μήνα) για τις απαραίτητες μετακινήσεις στον χώρο της εργασίας τους.
Τα μοντέλα
Ειδικότερα, για ένα μικρομεσαίο μοντέλο βενζίνης που διαθέτει ρεζερβουάρ 55 λίτρων, το φουλάρισμα – με γνώμονα τη μέση τιμή πανελλαδικώς που είναι 2,41 ευρώ – ανέρχεται στα 132,5 ευρώ.
Πέρυσι, το ίδιο μοντέλο, με τη μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης, στις 22 Ιουνίου, στα 1,63 ευρώ/λίτρο – για το φουλάρισμά του ήθελε 89,5 ευρώ. Φέτος, κοστίζει 43 ευρώ περισσότερα.
Αν η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου αγγίζει τα 8 λίτρα/100 χλμ., τότε το κόστος για κάθε 100 χλμ. (με υπολογισμένη την τιμή των 2,41 ευρώ) ανέρχεται στα 19,2 ευρώ, όταν πέρυσι (με 1,63 ευρώ/λίτρο) ήταν στα 13 ευρώ. Οπότε, μέσα σε έναν χρόνο το κόστος μετακίνησης αυξήθηκε 6,2 ευρώ!
Λίγο πιο τυχεροί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μικρού κυβισμού (1.000 κ.εκ.), στα οποία η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου «σώζει» εν μέρει την κατάσταση. Βέβαια, το κόστος παραμένει «τσουχτερό», μιας και στα μικρά μοντέλα ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για να φουλάρει χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει σχεδόν 100 ευρώ.
Ντίζελ και υγραέριο
Ακόμη καλύτερη είναι η κατάσταση στους κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ, καθώς το φουλάρισμα κοστίζει λιγότερο σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης. Ειδικότερα, για ένα μοντέλο πετρελαίου που φουλάρει με 55 λίτρα, το κόστος φέτος ανέρχεται στα 116 ευρώ, με το λίτρο του ντίζελ να κοστίζει 2,11 ευρώ.
Πέρυσι, στις 22 Ιουνίου 2021, η τιμή του ντίζελ ήταν στα 1,35 ευρώ/λίτρο. Οπότε, το γέμισμα του ρεζερβουάρ κόστιζε 74,2 ευρώ, ήταν δηλαδή πιο φθηνό κατά 42 ευρώ!
Με «όαση» μοιάζει το κόστος καυσίμων για τα μοντέλα που καίνε υγραέριο, μιας και, μπορεί να έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με πέρυσι, παραμένει ωστόσο μια πολύ προσιτή λύση, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης.
Ειδικότερα, για ένα μοντέλο υγραερίου που απαιτεί 49 λίτρα, με τη μέση τιμή του στα 1,10 ευρώ, το κόστος για το φουλάρισμά του είναι στα 53,9 ευρώ, όταν πέρυσιτο κόστος κυμαίονταν στα 39,6 ευρώ (τότε η τιμή του υγραερίου ανέρχονταν στα 0,89 ευρώ/λίτρο,
Οσον αφορά το φυσικό αέριο, ένα μοντέλο με ρεζερβουάρ 14 κιλών (και αυτονομία έως 300 χλμ.) γεμίζει με 20,3 ευρώ όταν χρειάζονταν για να γεμίσει πλήρως 12 ευρώ).
Latest News
Αυξάνεται η δυναμικότητα της Mitsubishi σε LNG - Θα φτάσει τα 17 εκατ. τόνους το 2030
Η Mitsubishi συμμετέχει σε 12 έργα LNG στο Μπρουνέι, τη Μαλαισία, την Αυστραλία, το Ομάν, τη Ρωσία, την Ινδονησία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά
Πού κλείδωσαν τις τιμές ρεύματος για τον Νοέμβριο, ΔΕΗ και πάροχοι
Τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές κυμαίνονται τον Νοέμβριο από τα 0,116 μέχρι τα 0,1519 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Σε υψηλό 4 ετών οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας - Καλύτεροι πελάτες ΗΠΑ και Ινδία
Στη Βενεζουέλα, η κρατική εταιρεία PDVSA και οι κοινοπραξίες της εξήγαγαν κατά μέσο όρο 947.387 βαρέλια ημερησίως αργού και καυσίμου
ΔΕΗ: Για τρίτο συνεχόμενο μήνα μειώνει τις τιμές στο ρεύμα – Οι χρεώσεις για τον Νοέμβριο
Η ΔΕΗ ανακοίνωσε τις χρεώσεις για το πράσινο οικιακό τιμολόγιοα και το «Γ21» για τους επαγγελματίες
Από σήμερα το χειμερινό ωράριο για το μειωμένο νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος
Για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση συνεχούς ωραρίου, ισχύει το υφιστάμενο ωράριο 23:00 έως 07:00
Βερροιόπουλος (ΤΕΝΕΡΓ): «Τα 4 προαπαιτούμενα για να πετύχει η πράσινη μετάβαση»
Ο Μιχάλης Βερροιόπουλος γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ τονίζει τη σημασία των ΑΠΕ και της αποθήκευσης ενέργειας
Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές ρεύματος; - Οι τρεις παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές
Τα εμπόδια για να περάσουν οι μειώσεις στις τιμές ρεύματος στους τελικούς καταναλωτές απαριθμούν κυβέρνηση, ΑΔΜΗΕ και βιομηχανία
Χρέωση στο ρεύμα ανά ώρα – Όλο το σχέδιο για τα πορτοκαλί τιμολόγια
Πότε τίθενται σε ισχύ τα πορτοκαλί τιμολόγια ρεύματος – Ποιοι πάροχοι μπορούν να τα προσφέρουν – Τι αλλάζει στις συμβάσεις και τους λογαρισμούς των οικιακών καταναλωτών
ΗΡΩΝ: Ρίχνει 13,5% τις τιμές ρεύματος τον Νοέμβριο [γράφημα]
Ποια η τιμή στο ειδικό τιμολόγιο
Σε ισχύ από αύριο το χειμερινό, νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος – Το ωράριο
Οι υπενθυμίζεις του ΔΕΔΔΗΕ στους καταναλωτές τις αλλαγές που έρχονται στο νυχτερινό τιμολόγιο