Tο metaverse θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας της εταιρείας, στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε και έπειτα, προέβλεψε μιλώντας στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
«Ελπίζουμε ότι θα προσελκύσουμε στο metaverse έως και ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους οι οποίοι θα πραγματοποιούν εμπορικές συναλλαγές αξίας εκατοντάδων δολαρίων, αγοράζοντας ψηφιακά αγαθά, ψηφιακό περιεχόμενο, αντικείμενα μέσω των οποίων θα εκφράζονται – όπως ρουχισμό για το άβατάρ τους ή ψηφιακά αντικείμενα για το εικονικό τους σπίτι ή πράγματα για να διακοσμήσουν την εικονική αίθουσα συσκέψεων, ακόμη και βοηθητικά προγράμματα για να είναι σε θέση να είναι πιο παραγωγικοί στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα και σε ολόκληρο το metaverse συνολικά, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ζάκερμπεργκ.
Διαβάστε ακόμα: Η Meta σχεδιάζει φυσικά καταστήματα για τα προϊόντα του Metaverse
Η αναγκαστική στροφή στο μετασύμπαν
Σημειώνεται ότι η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας μειώθηκε στο μισό φέτος, καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε και ο αριθμός των καθημερινών ενεργών χρηστών της μειώθηκε διαδοχικά για πρώτη φορά μεταξύ των δύο τελευταίων τριμήνων. Σε αυτό το κλίμα ο Ζάκερμπεργκ κατευθύνει όλο και περισσότερο την εταιρεία προς αυτό που θεωρεί ως την επόμενη γενιά περιεχομένου, έναν εικονικό κόσμο όπου οι άνθρωποι μπορούν να αγοράζουν και να πουλούν ψηφιακά αγαθά για avatars που μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Διαβάστε ακόμα: Ποια είναι τα 11 περιζήτητα επαγγέλματα στο περιβάλλον του metaverse
Μάλιστα, το χρηματιστηριακό σύμβολο της εταιρείας άλλαξε από FB, δηλαδή Facebook, ένα απομεινάρι της ιστορίας της ως καθαρά πάροχος μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε META εντός του Ιουνίου.
Αισιοδοξία για την εμπορική πορεία του Meta Quest 2
Ωστόσο, η ενασχόληση της εταιρείας με την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι κάτι νέο αφού χρονολογείται ήδη από το 2014, όταν η τότε Facebook Inc προχώρησε στην εξαγορά της Oculus VR, κατασκευάστριας της ομώνυμης μάσκας εικονικής πραγματικότητας, έναντι του ποσού των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αν και ο συγκεκριμένος κλάδος δεν επιβεβαίωσε τις προβλέψεις ορισμένων αναλυτών ότι θα ξεπεράσει σε παραδόσεις τους παραδοσιακούς υπολογιστές ή τα smartphones, εντούτοις ο Ζάκερμπεργκ εκφράζει την αισιοδοξία του για την εμπορική πορεία του τελευταίου μοντέλου της σειράς, του Meta Quest 2, του οποίου η τιμή ξεκινά στις Ηνωμένες Πολιτείες από τα 300 δολάρια.
«Το Quest 2 έχει ήδη γίνει επιτυχία» δήλωσε στην εκπομπή Mad Money του CNBC.
Διαφορετική εμπειρία
Θέλοντας να επιχειρηματολογήσει υπέρ του metaverse ο Ζάκερμπεργκ τόνισε ότι η εμπειρία χρήσης εκεί μπορεί να είναι πιο «εμβυθιστική» σε σχέση με το κείμενο, τις φωτογραφίες ή το βίντεο που συναντάμε στις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες της εταιρείας, δηλαδή σε Facebook και Instagram. Άρα, ο συγκεκριμένος τομέας θα είναι το κύριο αντικείμενο της Meta για την επόμενη δεκαετία.
Συνολικά, αναμένει ότι η οικονομία γύρω από το metaverse θα είναι τεράστια.
Η Meta Platforms έχει 3,64 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση, σε όλες τις πλατφόρμες που διαχειρίζεται, κατά το α’ τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σχέση με τις επιδόσεις της το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Επένδυση και στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Παράλληλα με την επένδυση στο «μετασύμπαν», η Meta επενδύει και στην ανάπτυξη τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης, σε μια προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης της ψηφιακής διαφήμισης – από την οποία προέρχεται περίπου το 97% των εσόδων της εταιρείας – αλλά και των υπαρχόντων εφαρμογών, είπε ο Ζάκερμπεργκ.
Ουσιαστικά προανήγγειλε μία κατάσταση κατά την οποία μεγάλο μέρος του περιεχομένου που βλέπουμε σε Facebook και Instagram θα προέρχεται από συστάσεις κάποιας Τεχνητής Νοημοσύνης. «Και καθώς οι προτάσεις τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνονται, έχετε πρόσβαση όχι μόνο στο περιεχόμενο των ανθρώπων που ακολουθείτε, αλλά σε ολόκληρο το σύμπαν του περιεχομένου που υπάρχει εκεί έξω» δήλωσε εμφατικά.
«Το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης μας μπορεί να επιλέξει με βάση το τι γνωρίζει για εσάς και τι προσωπικά πρόκειται να σας ενδιαφέρει να μάθετε, τι θέλετε να δείτε», κατέληξε ο Ζάκερμπεργκ. Με αυτή τη στρατηγική, η Meta επενδύει και σε επίπεδο hardware για Τεχνητή Νοημοσύνη, μαζί με άλλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Alphabet και η Microsoft.
Με τα θέματα του metaverse θα ασχοληθεί, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, το Meta Living, το 2ο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου το οποίο θα διεξαχθεί την Τρίτη 28 και την Τετάρτη 29 Ιουνίου, στο Παλαιό Χρηματιστήριο (Σοφοκλέους 10).