
Αύξηση της ζήτησης σε ναυτικούς καταγράφεται ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτικού που γιορτάζεται σήμερα 25 Ιουνίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να εορτάζεται την 25η Ιουνίου κάθε χρόνου, προκειμένου να υπενθυμίζει σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης πως οι Ναυτικοί αποτελούν το πιο ζωντανό κύτταρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).
Φέτος ο εορτασμός χαρακτηρίζεται από την χαλάρωση ως ένα βαθμό των αποκλεισμών που είχε επιβάλλει η παρουσία της πανδημίας και ταλαιπώρησε ιδιαίτερα τους ναυτικούς τα δυο προηγούμενα χρόνια αλλά και από τα προβλήματα που προκαλεί η ρωσική εισβολή την Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Marefind, πλατφόρμα δικτύωσης στον χώρο της ναυτιλίας και του yachting που φέρνει σε άμεση επαφή τις εταιρίες που ζητούν προσωπικό και τους ναυτικούς που ζητούν εργασία, η χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας και η ρωσοουκρανική σύρραξη έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγορά εργασίας και κυρίως έχουν ενισχύσει τις τάσεις ζήτησης ενώ η προσφορά από την άλλη είναι δεδομένη.
Η χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας συμβάλλει στην ανοδική κίνηση του εμπορίου αλλά και την ανάπτυξη της αγοράς yachting ενώ από την άλλη πλευρά η ρωσοουκρανική σύγκρουση έχει περιορίσει τον αριθμό των προσφερόμενων ναυτικών από Ουκρανία και Ρωσία. Έτσι ανοδικά κινείται η ζήτηση για ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων.
Τα στοιχεία της Marefind
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η Μarefind, η οποία λειτουργεί τελείως δωρεάν για όλους τους ναυτικούς και επαγγελματίες του κλάδου που αναζητούν εργασία εν πλω ή και σε θέσεις γραφείου, η μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης παρατηρείται στο yachting και τα εμπορικά πλοία.
Ειδικότερα στο Yachting: με τους ναύλους σε ίσως μία από τις καλύτερες χρονιές για τον κλάδο παρατηρείται αυξημένη ζήτηση σε Έλληνες Καμαρότους και καμαροτίνες με την ζήτηση να φτάνει στο 150% της προσφοράς και για ναύτες που φτάνει στο 120% της προσφοράς. Στις δυο αυτές κατηγορίες η προσφορά δεν καλύπτει την ζήτηση. Ακολουθούν Chef με την ζήτηση να φτάνει στο 80% της προσφοράς και στους καπετάνιους στο 70%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να εργαστούν στα σκάφη αναψυχής αντί στη ποντοπόρο ναυτιλία. Επίσης αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι στις θέσεις καμαρότων και Chef η προτίμηση των εργαζόμενων στρέφεται προς τον κλάδο του yachting, αντί του κλάδου των ξενοδοχείων στη στεριά.
Στα εμπορικά πλοία παρατηρείται και εδώ αυξημένη ζήτηση σε Έλληνες αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής (120%) όπως και σημαντική αύξηση στην ζήτηση κατώτερου πληρώματος γέφυρας που ξεπερνά το 50%.
Αντιθέτως στα επιβατηγά πλοία η ζήτηση παραμένει περιορισμένη σε νέες θέσεις με το ποσοστό ζήτησης/ προσφοράς σε ναυτικούς να είναι στο 55%.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά