Εκκληση σε κυβερνήσεις και εταιρείες απηύθυνε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες προκειμένου να συμμετάσχουν στη μάχη για τη διάσωση των ωκεανών που πεθαίνουν. Ο κ. Γκουτέρες ζήτησε τη δέσμευση περισσότερων κεφαλαίων ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο για τη διαχείριση των ωκεανών.
Διαβάστε επίσης: Ωκεανοί: Πιο θερμοί και πιο όξινοι από ποτέ
Περίπου 7.000 άνθρωποι αναμένεται να συμμετάσχουν στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς που διεξάγεται στη Λισαβόνα, ανάμεσα στους οποίους αρχηγοί κρατών, επιστήμονες και μη κυβερνητικές οργανώσεις, που θα αξιολογήσουν την πρόοδο στην εφαρμογή μιας κατευθυντήριας οδηγίας για την προστασία της θαλάσσιας ζωής.
Διαβάστε επίσης: Ωκεανοί: Η έβδομη «οικονομική δύναμη» στον κόσμο
Κατάσταση έκτακτης ανάγκης
«Δυστυχώς θεωρήσαμε τους ωκεανούς δεδομένους και σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι μ’ αυτό που θα αποκαλούσα ‘κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τους ωκεανούς’», δήλωσε ο Γκουτέρες. «Πρέπει να αντιστρέψουμε αυτή την πορεία».
Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ δήλωσε πως χρειάζονται συμβιωτικά επιχειρηματικά μοντέλα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ωκεανούς να παράγουν περισσότερα τρόφιμα και περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια.
«Αυτό σημαίνει νέα επίπεδα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης», τόνισε.
Παράγουν το 50% του οξυγόνου, απορροφούν το 25% των εκπομπών CO2
Οι ωκεανοί καλύπτουν περίπου το 70% της επιφάνειας του πλανήτη, παράγουν το 50% του οξυγόνου και απορροφούν το 25% του συνόλου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ωστόσο η κλιματική αλλαγή ωθεί τις θερμοκρασίες των ωκεανών σε επίπεδα ρεκόρ και τους καθιστά περισσότερο όξινους, δήλωσε ο Γκουτέρες, προσθέτοντας ότι περίπου οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων εισέρχονται κάθε χρόνο στους ωκεανούς.
«Χωρίς αποφασιστική δράση, μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών στους ωκεανούς μπορεί να είναι μεγαλύτερο απ’ αυτό όλων των ψαριών που ζουν σ’ αυτούς», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ.
Το Μάρτιο, τα κράτη μέλη του ΟΗΕ απέτυχαν να συμφωνήσουν σε μια συνθήκη για την προστασία των ανοιχτών θαλασσών από την εκμετάλλευση.
Ο Πίτερ Τόμσον, ο Ειδικός Απεσταλμένος του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς, δήλωσε στο Ρόιτερς ότι είναι πεπεισμένος πως φέτος θα υπάρξει συναίνεση.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες