Την έναρξη των Blue Scholarship Awards, των υποτροφιών «Υποστήριξης εκπόνησης διδακτορικών και μεταδιδακτορικών ερευνών και ανάδειξης της Ακαδημαϊκής και επιστημονικής αριστείας», ανακοίνωσε η Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς με την υποστήριξη του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής.
Μέσω του προγράμματος αυτού τέσσερις νέοι ερευνητές, υποψήφιοι διδάκτορες ή μεταδιδακτορικοί ερευνητές αλλά και οκτώ μεταπτυχιακοί φοιτητές όλων των ΑΕΙ της χώρας που ασχολούνται και ερευνούν θέματα της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας με έμφαση την ναυτιλία θα χρηματοδοτηθούν ή θα βραβευτούν για την προσπάθεια και το έργο τους.
Διαβάστε επίσης: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνωρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει»
Γαλάζια οικονομία
Στον χαιρετισμό του ο αντιπρόεδρος του Ναυτικού επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ) κ. Γεώργιος Αλεξανδράτος αναφέρθηκε εκτενώς στην αξία της συνεργασίας όλων των θεσμικών φορέων της ναυτιλίας καθώς και στον ρόλο που θα μπορούσε αν παίξει το ΝΕΕ σε αυτήν την προσπάθεια.
Από την πλευρά του, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά Καθ. κ. Άγγελος Κότιος αφού ευχαρίστησε την Περιφέρεια Αττικής καθώς και τον παριστάμενο Περιφερειάρχη κ. Γεώργιο Πατούλη για τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς αναφέρθηκε στον ρόλο που διαδραμάτισε ο εκλιπών δημοσιογράφος Ευάγγελος Μαυραγάνης στην ολοκλήρωση και καθιέρωση αυτού του έργου και προς τιμήν του οποίου ονομάστηκε και η υποτροφία αριστείας σε μεταπτυχιακό φοιτητή για θέματα γαλάζιας οικονομίας και επικοινωνίας.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης υποστήριξε την αναγκαιότητα ευρύτερων συνεργασιών για την βιώσιμη ανάπτυξη της Οικονομίας, είτε γαλάζιας είτε πράσινης, εξέθεσε το πρόγραμμα και τις δράσεις της περιφέρειας για την γαλάζια οικονομία και ειδικότερα για τον Πειραιά με ιδιαίτερή έμφαση στο μεγαλύτερο πρόγραμμα για το παράλιο μέτωπο προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, ενώ εξήρε την προσπάθεια της σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιά για την αριστεία.
Τέλος, ο Κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας καθ. κ. Άγγελος Παντουβάκης διευκρίνισε ότι η αριστεία δεν αποσκοπεί μόνο στο αποτέλεσμα αλλά και καθορίζεται από την ίδια την προσπάθεια επίτευξης της επεσήμανε ότι ο σκοπός της υποστήριξης και ανάδειξης της αριστείας στη βιώσιμη γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει τόσο τις οικονομικές δραστηριότητες όσο και την περιβαλλοντική και κοινωνική συνειδητοποίηση των πολιτών για αυτήν και αναφέρθηκε εκτενώς στο πρόγραμμα υποστήριξης και επιβράβευσης της αριστείας που χρηματοδοτούνται κυρίως από την Περιφέρεια αλλά και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ).
Το σύνολο της δράσης αυτής έχει σχεδιαστεί από τη Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς μαζί με τη βιομηχανία που απευθύνεται και για όφελος τόσο της θεωρητικής ακαδημαϊκής έρευνας όσο και της εφαρμοσιμότητας της στην γαλάζια οικονομία. Ενδεικτικές περιοχές έρευνας μπορεί να είναι ναυτιλία ή εφοδιαστική αλυσίδα ή λιμάνια ή υποστηρικτική και ναυπηγική βιομηχανία ή κρουαζιέρα σε θέματα διοίκησης ή οικονομίας ή περιβάλλοντος ή τεχνολογίας ή θεσμικού πλαισίου ή δικαίου ή ποσοτικών μεθόδων. Αναφέρθηκε τέλος στην μετακίνηση του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς στο ΣΕΦ αλλά και στις δυνατότητες που έχουν τα εργαστήρια του Τμήματος με τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό που διαθέτουν.
Η επιτροπή Αξιολόγησης αποτελείται από γνωστούς ακαδημαϊκούς και αναγνωρισμένους επαγγελματίες της ναυτιλιακής αγοράς οι αρκετοί από τους οποίους παρέστησαν όπως ο Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Αθανάσιος Κουρεμένος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Arcadia Shipmanagement Cpt. Δημήτρης Ματθαίου, ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Bath κ. Δημήτρης Γουνόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Executive κ. Σταύρος Μεϊντάνης, η Διευθύντρια της DNV Maritime Academy κ. Μαρίνα Παπαϊωάννου, ο Καθηγητής του Strathclyde University κ. Σπύρος Γούναρης, οι Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του ΝΕΕ Δρ. Γεώργιος Πατέρας και κ. Γεώργιος Αλεξανδράτος, η πρόεδρος της WISTA HELLAS κ. Έλπη Πετράκη και άλλοι.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%