Έτοιμο να αποπλεύσει από το αγκυροβόλιο της Καρύστου, όπου και βρίσκεται από τις 14 Απριλίου, το τάνκερ «Lana». Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» η πλοιοκτήτρια εξόφλησε τις οφειλές της προς τις εταιρείες ρυμουλκών που παρείχαν υπηρεσίες και ήρθη το δικαστικό εμπόδιο για τον απόπλου του πλοίου.
Διαβάστε επίσης: Οι ελληνικές αρχές απελευθέρωσαν το ιρανικό τάνκερ
Πλέον, όπως τόνισε ανώτατο στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, αυτό που μένει είναι η κατάθεση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενοπλοίου, τα οποία έχουν λήξει από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα. «Όταν δεσμεύτηκε το πλοίο, αυτό ονομαζόταν “Pegas” και είχε σημαία Ρωσίας, τώρα ονομάζεται “Lana” και έχει σημαία Ιράν. Περιμένουμε να μας προσκομίσουν τα νέα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, καθώς τα προηγούμενα είχαν λήξει και στη συνέχεια το πλοίο μπορεί να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με βάση δεδομένα από τον ιστότοπο Marine Traffic, το πλοίο εξακολουθεί και παραμένει αγκυροβολημένο ανοιχτά της Καρύστου.
Το χρονικό
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά τη δικαστική απόφαση και τον απόπλου του δεξαμενοπλοίου, αναμένονται κινήσεις από την πλευρά του Ιράν για την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ που παραμένουν υπό καθεστώς ομηρίας.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International