
Η διεθνής ναυτιλία παίρνει το μέλλον του κλάδου στα χέρια της, με τους έλληνες εφοπλιστές να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως προέκυψε και από τα συμπεράσματα της διεθνούς διάσκεψης που διοργάνωσε πρόσφατα στη Γλασκόβη το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Διαβάστε επίσης: Ποσειδώνια 2022: Ακριβή υπόθεση η πράσινη ναυτιλία
Η διάσκεψη που είχε τίτλο «Διαμορφώνοντας το μέλλον της ναυτιλίας» συγκέντρωσε περισσότερους από 100 παράγοντες της διεθνούς ναυτιλίας, όπως διευθύνοντες συμβούλους μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, προέδρους συλλογικών φορέων της ναυτιλίας, υπουργούς και άλλους κυβερνητικούς επίσημους, εκπροσώπους μεγάλων ενεργειακών και τεχνολογικών εταιρειών, λιμανιών και άλλων. Κύριο αντικείμενό της η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα μέχρι το 2050.
Διαβάστε επίσης: Στην πρώτη γραμμή των πρωτοβουλιών για την «πράσινη ναυτιλία»
Οπως προκύπτει από το κείμενο που εγκρίθηκε στο τέλος, μια αξιόπιστη ρότα της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση προϋποθέτει την ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών και καυσίμων και πιθανούς τρόπους χρηματοδότησης της έρευνας και ανάπτυξης προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης απαιτεί την αναγνώριση εμπλοκής όλων των παραγόντων που συμμετέχουν «στην αλυσίδα αξίας» της ναυτιλίας, όπως είναι οι ενεργειακές εταιρείες, τα λιμάνια, οι εταιρείες τεχνολογίας, οι κατασκευαστές, οι πλοιοκτήτες.
Πρόκειται για μία πάγια θέση της ελληνικής πλευράς που κερδίζει έδαφος διεθνώς. Η έλλειψη επενδύσεων στην ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών είναι η μεγαλύτερη απειλή για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, τονίζεται στην ανακοίνωση. Επίσης η διάσκεψη αποφάσισε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής απόψεων και ενός «hub» με τη συμμετοχή όλων των μερών της «αλυσίδας αξίας».
Η Ελλάδα
Εντονη ήταν και η παρουσία της χώρας μας. Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε, όπως αναφέρει και σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η παρέμβαση του έλληνα υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος τόνισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα παίξει η Ελλάδα στην υιοθέτηση πολιτικών απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης «Navigating the Future of Sustainable Shipping» που έχει ξεκινήσει η ΕΕΕ για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής.
«Η βιομηχανία που μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, έχει δεσμευθεί για την απανθρακοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, προσθέτοντας: «Η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, προσβλέπει στην εποικοδομητική συνεργασία όλων των φορέων (ναυτιλιακών, παραγωγών καυσίμων και μηχανών, ναυπηγείων κ.ά.) για την επίτευξη του στόχου. Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι και ευκαιρία για τη βελτίωση της δημόσιας εικόνας της», πρόσθεσε.
«Η Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης, «θα συμβάλει αποφασιστικά στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών απαλλαγής από τον άνθρακα προς όφελος του περιβάλλοντος και για ένα βιώσιμο μέλλον της ναυτιλίας, η οποία διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο για το έθνος μας, την ΕΕ και ολόκληρο τον κόσμο».
Απεξάρτηση από άνθρακα
Στη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2022» η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού δίνοντας το στίγμα των προθέσεων της ελληνικής πλοιοκτησίας για το μέγα θέμα της απεξάρτησης από τον άνθρακα, εξήγγειλε μία παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης με ένα σαφές, ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα: «Navigating the future of sustainable shipping».
Οπως εξήγησε η κ. Τραυλού η ναυτιλία μεταφέρει πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και πάνω από το 70% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Συνεπώς η ναυτιλία «δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας παγκόσμιος, οικονομικός, στρατηγικός εταίρος» κάτι που οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους διεθνείς οργανισμοί και κέντρα λήψης αποφάσεων.
Σύμφωνα με την ΕΕΕ, είναι ύψιστη προτεραιότητα το ευρωπαϊκό, αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο να συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και πάνω απ’ όλα εφικτές, ρεαλιστικές, λύσεις που θα προχωρήσουν τον κλάδο στη νέα του εποχή, μια εποχή που «είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ενεργειακή μετάβαση».
«Η Ελλάδα, που διακρίνεται για τη συνεπή και διαχρονική προσήλωσή της στην εξέλιξη της ναυτιλίας, που επενδύει συνεχώς σε νεότευκτα πλοία και σε νέες τεχνολογίες, πρωταγωνιστεί και στην εποχή της μετάβασης στη ναυτιλία των μηδενικών εκπομπών. Ως Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης», είπε η κ. Τραυλού προαναγγέλλοντας την παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ