
Στο στόχαστρο καταναλωτικών οργανώσεων βρέθηκαν τρεις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης της Αυστραλίας, οι οποίες παραπέμφθηκαν στην εθνική ρυθμιστική αρχή απορρήτου, με την κατηγορία ότι χρησιμοποιούν «αδικαιολόγητα παρεμβατική» τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στους πελάτες και προτείνοντας μέτρα επιβολής.
Διαβάστε επίσης: Microsoft: Περιορίζει την πρόσβαση σε τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου
Η οργάνωση CHOICE προέβη σε καταγγελία προς το Γραφείο του Αυστραλιανού Επιτρόπου Πληροφοριών (OAIC) στην οποία αναφέρει ότι η χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου ήταν αδικαιολόγητη και παραβίαζε τη νομοθεσία περί απορρήτου τόσο στην αλυσίδα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών της JB Hi-Fi, The Good Guys, καθώς και στις αλυσίδες Bunnings και Kmart που ανήκουν στην Wesfarmers.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικές απάτες: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Τόσο η JB Hi-Fi όσο και η Wesfarmers σχολίασαν στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για λόγους ασφαλείας.
Η CHOICE συνεισφέρει τακτικά σε κυβερνητικές έρευνες που αφορούν ζητήματα καταναλωτών και ο ιστότοπός της ισχυρίζεται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε πολλές κανονιστικές αλλαγές, όπως οι απαγορεύσεις σε επικίνδυνα χρηματοοικονομικά προϊόντα.

«Κίνδυνος για τους πολίτες»
Στην καταγγελία, η σύμβουλος πολιτικής της CHOICE, Αμι Περέιρα επισήμανε ότι η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου προκάλεσε «σημαντικό κίνδυνο για τους πολίτες», συμπεριλαμβανομένης της «παραβίασης της ιδιωτικής ζωής, της εσφαλμένης αναγνώρισης, των διακρίσεων, του προφίλ και του αποκλεισμού, καθώς και της ευπάθειας στο έγκλημα στον κυβερνοχώρο μέσω παραβιάσεων δεδομένων και κλοπής ταυτότητας».
«Η CHOICE σας προτρέπει ως Επίτροπο να διερευνήσετε περαιτέρω αυτό το θέμα και να εξετάσετε το ενδεχόμενο λήψης μέτρων επιβολής», πρόσθεσε η Περέιρα.
Οποιαδήποτε έρευνα θα ήταν η μεγαλύτερη στην Αυστραλία σχετικά με την τεχνολογία, αν και ο OAIC έχει εξετάσει το θέμα στο παρελθόν.
Δεδομένα αναγνώρισης προσώπου
Το 2021, διέταξε την αυστραλιανή αλυσίδα 7-Eleven να καταστρέψει δεδομένα ψηφιακής αναγνώρισης προσώπου που είχαν συλλεχθεί σε 700 μικρά καταστήματα λιανικής, αφού πραγματοποίησε έρευνες στα καταστήματα για το θέμα. Διέταξε επίσης την αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού Clearview AI, η οποία συλλέγει εικόνες από ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσει προφίλ ατόμων, να καταστρέψει δεδομένα και να σταματήσει την πρακτική αυτή στην Αυστραλία.
Οι τρεις αλυσίδες που αναφέρονται στην καταγγελία της CHOICE λειτουργούν περίπου 800 καταστήματα, έχοντας τζίρο 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (17 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2021.
Η καταναλωτική οργάνωση κατήγγειλε ότι οι τρεις εταιρείες συνέλεξαν προσωπικές και ευαίσθητες πληροφορίες χωρίς τη συγκατάθεση των εμπλεκόμενων προσώπων και χωρίς να αποκαλύπτουν ξεκάθαρα την πρακτική στην εταιρική πολιτική τους.


Latest News

Η τρέλα της OpenAI για το Ghibli... που πήρε περίεργη τροπή
Τα social media έχουν κατακλυστεί με εικόνες στο στυλ του ιαπωνικού οίκου κινουμένων σχεδίων Studio Ghibli που έχει ενσωματώσει της OpenAI

H EE «ρίχνει» 1,3 δισ. ευρώ σε ΑΙ, κυβερνοασφάλεια και ψηφιακές δεξιότητες
Οι επτά βασικές προτεραιότητες της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος DIGITAL - Τι περιλαμβάνει

Γιατί απειλούνται οι πωλήσεις της Nvidia στην Κίνα
Η Κίνα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Nvidia με έσοδα 17,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 13% των συνολικών πωλήσεών της

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες

Γαϊτάνης: Το 9,8% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί AI
Τι ανέφερε ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας μιλώντας στο 2ο Συνέδριο Invest In Greece

Στα 144 δισ. δολάρια οι ευρωπαϊκές δαπάνες για AI έως το 2028
Το λογισμικό παραμένει το κορυφαίο τμήμα των δαπανών για τεχνητή νοημοσύνη, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% της συνολικής αγοράς AI και GenAI, αναφέρει η έκθεση της IDC

Nvidia: Η AI θα χρειαστεί περισσότερη υπολογιστική ισχύ, όχι λιγότερη
Η Nvidia αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την επόμενη πλατφόρμα AI τσιπ, το Blackwell Ultra, το οποίο, όπως λέει, θα βοηθήσει τις εφαρμογές να σκέφτονται και να ενεργούν για λογαριασμό του χρήστη