Στο στόχαστρο καταναλωτικών οργανώσεων βρέθηκαν τρεις από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης της Αυστραλίας, οι οποίες παραπέμφθηκαν στην εθνική ρυθμιστική αρχή απορρήτου, με την κατηγορία ότι χρησιμοποιούν «αδικαιολόγητα παρεμβατική» τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στους πελάτες και προτείνοντας μέτρα επιβολής.
Διαβάστε επίσης: Microsoft: Περιορίζει την πρόσβαση σε τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου
Η οργάνωση CHOICE προέβη σε καταγγελία προς το Γραφείο του Αυστραλιανού Επιτρόπου Πληροφοριών (OAIC) στην οποία αναφέρει ότι η χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου ήταν αδικαιολόγητη και παραβίαζε τη νομοθεσία περί απορρήτου τόσο στην αλυσίδα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών της JB Hi-Fi, The Good Guys, καθώς και στις αλυσίδες Bunnings και Kmart που ανήκουν στην Wesfarmers.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικές απάτες: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Τόσο η JB Hi-Fi όσο και η Wesfarmers σχολίασαν στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για λόγους ασφαλείας.
Η CHOICE συνεισφέρει τακτικά σε κυβερνητικές έρευνες που αφορούν ζητήματα καταναλωτών και ο ιστότοπός της ισχυρίζεται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε πολλές κανονιστικές αλλαγές, όπως οι απαγορεύσεις σε επικίνδυνα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
«Κίνδυνος για τους πολίτες»
Στην καταγγελία, η σύμβουλος πολιτικής της CHOICE, Αμι Περέιρα επισήμανε ότι η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου προκάλεσε «σημαντικό κίνδυνο για τους πολίτες», συμπεριλαμβανομένης της «παραβίασης της ιδιωτικής ζωής, της εσφαλμένης αναγνώρισης, των διακρίσεων, του προφίλ και του αποκλεισμού, καθώς και της ευπάθειας στο έγκλημα στον κυβερνοχώρο μέσω παραβιάσεων δεδομένων και κλοπής ταυτότητας».
«Η CHOICE σας προτρέπει ως Επίτροπο να διερευνήσετε περαιτέρω αυτό το θέμα και να εξετάσετε το ενδεχόμενο λήψης μέτρων επιβολής», πρόσθεσε η Περέιρα.
Οποιαδήποτε έρευνα θα ήταν η μεγαλύτερη στην Αυστραλία σχετικά με την τεχνολογία, αν και ο OAIC έχει εξετάσει το θέμα στο παρελθόν.
Δεδομένα αναγνώρισης προσώπου
Το 2021, διέταξε την αυστραλιανή αλυσίδα 7-Eleven να καταστρέψει δεδομένα ψηφιακής αναγνώρισης προσώπου που είχαν συλλεχθεί σε 700 μικρά καταστήματα λιανικής, αφού πραγματοποίησε έρευνες στα καταστήματα για το θέμα. Διέταξε επίσης την αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού Clearview AI, η οποία συλλέγει εικόνες από ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσει προφίλ ατόμων, να καταστρέψει δεδομένα και να σταματήσει την πρακτική αυτή στην Αυστραλία.
Οι τρεις αλυσίδες που αναφέρονται στην καταγγελία της CHOICE λειτουργούν περίπου 800 καταστήματα, έχοντας τζίρο 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (17 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2021.
Η καταναλωτική οργάνωση κατήγγειλε ότι οι τρεις εταιρείες συνέλεξαν προσωπικές και ευαίσθητες πληροφορίες χωρίς τη συγκατάθεση των εμπλεκόμενων προσώπων και χωρίς να αποκαλύπτουν ξεκάθαρα την πρακτική στην εταιρική πολιτική τους.
Latest News
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων