
H αμερικανική οικονομία θα αποφύγει την ύφεση ακόμα κι αν χρειαστεί η Fed να προχωρήσει σε μεγαλύτερες αυξήσεις επιτοκίων για να ελέγξει τον πληθωρισμό, δήλωσε ο πρόεδρος της Fed Nέας Υόρκης Τζον Γουίλιαμς.
«Η ύφεση δεν είναι η βασική μου υπόθεση αυτή τη στιγμή», τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον Στήβ Λήσμαν στο «Squawk Box» του CNBC και πρόσθεσε ότι «η οικονομία είναι ισχυρή. Σαφώς οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες έχουν περιοριστεί και αναμένω ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί φέτος αρκετά σε σχέση με πέρυσι. Ο Γουίλιαμς εκτιμά ότι το ΑΕΠ θα αναπτυχθεί κατά 1 με 1,5% το τρέχον έτος, ποσοστό που υπολείπεται από το 5,7% του 2021.
Διαβάστε επίσης: Ark Invest: Οι ΗΠΑ βρίσκονται ήδη σε ύφεση
«Αλλά αυτό δεν είναι ύφεση» εξηγεί και συνεχίζει «Είναι μια επιβράδυνση που πρέπει να δούμε στην οικονομία για να μειώσουμε πραγματικά τις πληθωριστικές πιέσεις»
Η μείωση του πληθωρισμού
Ο πληθωρισμός «έτρεξε» με ρυθμό 8,6% σε σχέση με πέρυσι τον Μάιο, το υψηλότερο επίπεδο από το 1981 και υπολείπεται πολύ από το στόχο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας που είναι το 2%.
Η Fed έχει προχωρήσει σε τρεις αυξήσεις επιτοκίων μέχρι στιγμής 1,5 ποσοστιαίας μονάδας. Οι πρόσφατες προβλέψεις της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Ανοικτής Αγοράς για τη διαμόρφωση των επιτοκίων δείχνουν ότι έρχονται κι άλλες.
Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Ενεργοποιείται την Παρασκευή η γραμμή άμυνας κατά του κατακερματισμού των αγορών ομολόγων της Ευρωζώνης
Ο Γουίλιαμς δήλωσε ότι είναι πιθανό το federal funds επιτόκιο, το οποίο οι τράπεζες χρεώνουν η μία την άλλη για δανεισμό μίας ημέρας και το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλά καταναλωτικά δανειακά προϊόντα, να αυξηθεί στο 3%-3,5% από το σημερινό εύρος-στόχο του 1,5%-1,75% και πρόσθεσε ότι «απέχουμε πολύ από το σημείο όπου πρέπει να βρισκόμαστε όσον αφορά τα επιτόκια.»
«Η βασική μου πρόβλεψη» καταλήγει «είναι ότι χρειάζεται να μπούμε σε περιοριστικό έδαφος το επόμενο έτος, δεδομένου του υψηλού πληθωρισμού, της ανάγκης να μειώσουμε τον πληθωρισμό και να επιτύχουμε πραγματικά τους στόχους μας, πρέπει όμως να εξετάζουμε τα δεδομένα »


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς