Η «εξαιρετικά ρυπογόνος και ενεργοβόρος» στρατιωτική συμμαχία του ΝΑΤΟ ανακοίνωσε την Τρίτη τους πρώτους στόχους μείωσης των εκπομπών της, δεσμευόμενη να αναγνωρίσει την κλιμακούμενη έκτακτη ανάγκη ως «καθοριστική πρόκληση της εποχής μας».
Μιλώντας στη Μαδρίτη, ο αρχηγός του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ είπε ότι η 30μελής συμμαχία θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά τουλάχιστον 45% έως το 2030 και θα φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Διαβάστε επίσης – Εκπομπές CO2: Εκτίναξη κατά 6,3% στην ΕΕ από τη χρήση ενέργειας το 2021
«Δεν θα είναι εύκολο. Αλλά μπορεί να γίνει», είπε ο Στόλτενμπεργκ.
Διαβάστε επίσης -G7: «Λέσχη για το κλίμα» και άμεση δράση για την ενεργειακή επάρκεια
Ειρήνη και κλιματική αλλαγή
«Δεν μπορούμε να θέσουμε σε κίνδυνο τη στρατιωτική μας αποτελεσματικότητα. Το ΝΑΤΟ έχει να κάνει με τη διατήρηση της ειρήνης μέσω μιας αξιόπιστης αποτροπής και άμυνας. Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό», πρόσθεσε.
«Εάν αποτύχουμε να διατηρήσουμε την ειρήνη, αποτυγχάνουμε επίσης να καταπολεμήσουμε την κλιματική αλλαγή. Ταυτόχρονα, έχουμε επίσης ευθύνη να μειώσουμε τις εκπομπές».
Όπως γράφει το CNBC, ο στρατός, το ναυτικό και η πολεμική αεροπορία που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές άνθρακα. Πράγματι, οι μεγαλύτερες ένοπλες δυνάμεις του κόσμου έχει αποδειχθεί ότι εκπέμπουν περισσότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από πολλές χώρες μαζί.
Έρευνα από το Scientists for Global Responsibility εκτιμά ότι οι στρατοί του κόσμου και οι βιομηχανίες που παρέχουν τον εξοπλισμό τους αντιπροσωπεύουν έως και το 6% του συνόλου των παγκόσμιων εκπομπών.
Η σιωπηρή εξαίρεση
Παρόλα αυτά, οι στρατιωτικές δραστηριότητες απολάμβαναν μια «σιωπηρή εξαίρεση» από περιβαλλοντικούς κανόνες που αναμένεται να ακολουθήσουν άλλοι τομείς της κοινωνίας.
Για παράδειγμα, οι στρατιωτικές δραστηριότητες συνήθως εξαιρούνται από τους καταλόγους εκπομπών και τους στόχους εκπομπών και ο εθελοντικός χαρακτήρας της αναφοράς στη Σύμβαση Πλαίσιο του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή σημαίνει ότι τα δεδομένα εκπομπών των κυβερνήσεων συχνά είτε απουσιάζουν είτε είναι ελλιπή.
Νέα ατζέντα ασφαλείας
Οι ηγέτες του ΝΑΤΟ συγκεντρώνονται στην ισπανική πρωτεύουσα αυτή την εβδομάδα για να περιγράψουν το όραμά τους για την ατζέντα ασφαλείας της Δύσης.
Η λεγόμενη Στρατηγική Αντίληψη, η οποία ενημερώνεται περίπου κάθε δεκαετία, αναγνωρίζεται ως το πιο σημαντικό έγγραφο του ΝΑΤΟ. Θα επιβεβαιώσει εκ νέου τις αξίες της συμμαχίας των 30 μελών, θα παρέχει μια συλλογική αξιολόγηση των προκλήσεων ασφαλείας και θα λειτουργήσει ως οδηγός για την πολιτική και στρατιωτική ανάπτυξη της ομάδας.
Η Ρωσία και η Κίνα
Ο Στόλτενμπεργκ είπε ότι η επικαιροποιημένη Στρατηγική Αντίληψη πιθανότατα θα αναφέρεται στη Ρωσία ως την «πιο σημαντική και άμεση απειλή» για την ασφάλεια στον απόηχο της επίθεσης του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία, ενώ οι προκλήσεις που θέτει η Κίνα πρόκειται επίσης να αντιμετωπιστούν για πρώτη φορά.
Θα αναφέρει επίσης ότι η κλιματική αλλαγή είναι «μια καθοριστική πρόκληση της εποχής μας», είπε ο Στόλτενμπεργκ. «Για το ΝΑΤΟ, αυτό σημαίνει τρία πράγματα. Αυξάνοντας την κατανόησή μας, προσαρμόζοντας τη Συμμαχία μας και μειώνοντας τις δικές μας εκπομπές», είπε.
Οι δεσμεύσεις του 2021
Το ΝΑΤΟ συμφώνησε τον Ιούνιο του περασμένου έτους να « μειώσει σημαντικά » τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από στρατιωτικές δραστηριότητες και να «αξιολογήσει τη σκοπιμότητα» της επίτευξης των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Ο Στόλτενμπεργκ είπε ότι όλοι οι σύμμαχοι δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ως μέρος της συμφωνίας ορόσημο του Παρισιού για το κλίμα του 2015.
«Μόνο ότι μετριέται μπορεί να κοπεί»
Ο Στόλτενμπεργκ του ΝΑΤΟ, πρώην ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, είπε ότι η συμμαχία έχει αναπτύξει την πρώτη της μεθοδολογία για τη μέτρηση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του ΝΑΤΟ, πολιτικών και στρατιωτικών.
«Καθορίζει τι να μετρήσει και πώς να το μετρήσει. Και θα διατεθεί σε όλους τους Συμμάχους για να τους βοηθήσει να μειώσουν τις δικές τους στρατιωτικές εκπομπές», είπε ο Στόλτενμπεργκ. «Αυτό είναι ζωτικής σημασίας γιατί μόνο αυτό που μετριέται μπορεί να κοπεί».
Είχε προηγουμένως παραδεχτεί στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP26 του περασμένου έτους στη Γλασκώβη της Σκωτίας ότι το καθαρό μηδέν δεν θα ήταν δυνατό χωρίς να συμπεριληφθούν οι στρατιωτικές εκπομπές.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες