Τις λύσεις στα τρία βασικά προβλήματα της Κέρκυρας παρουσίασε κατά την επίσκεψή του στο νησί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ειδικότερα, σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα της Κέρκυρας, στα έργα οδικής ασφάλειας και στα έργα βελτίωσης τριών λιμανιών του νησιού.
Διαβάστε επίσης: ΤΑΙΠΕΔ: 4 υποψήφιοι για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής Κέρκυρας
Μιλώντας στους τοπικούς φορείς υπογράμμισε όσον αφορά στην υδροδότηση του νησιού, ότι μέσα σε τρία χρόνια δόθηκε λύση σε ένα πρόβλημα που απασχολούσε την Κέρκυρα για 40 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Ταμείο Ανάκαμψης: Εντάσσεται το έργο για την ύδρευση Κέρκυρας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναγνώρισε την ανάγκη εξεύρεσης λύσης και για το εσωτερικό υδροδοτικό σύστημα της πόλης της Κέρκυρας, ενώ σημείωσε ότι θα εξεταστεί η δυνατότητα να επιταχυνθεί η διαδικασία μελέτης για τον οδικό άξονα βόρειας – νότιας Κέρκυρας.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, κ. Ρόδη Κράτσα, η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας, κ. Μερόπη Υδραίου, ο Δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας, κ. Γιώργος Μαχειμάρης, ο Δήμαρχος Νότιας Κέρκυρας, κ. Κώστας Λέσσης, ο Δήμαρχος Παξών, κ. Σπύρος Βλαχόπουλος, ο Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Στέφανος Γκίκας, πρόεδροι και εκπρόσωποι επιμελητηρίων και παραγωγικών φορέων. Από την πλευρά του Υπουργείου συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Υποδομών Μαρία – Έλλη Γεράρδη.
Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο κ. Καραμανλής τόνισε:
«Σήμερα κάναμε μία εξαιρετική συζήτηση, που κράτησε πάνω από δύο ώρες και έγινε μία συστηματική ανταλλαγή απόψεων για όλα τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν και την Περιφέρεια, αλλά κυρίως την πρωτεύουσα του πανέμορφου νησιού της Κέρκυρας. Ξέρετε πολλές φορές στην πολιτική εξαγγέλλονται πράγματα χωρίς αντίκρισμα. Η σχολή πολιτικής σκέψης όμως, την οποία και εγώ ο ίδιος υπηρετώ, αλλά και όλη η Κυβέρνηση, είναι να ερχόμαστε σε έναν τόπο όταν μπορούμε να εξαγγέλλουμε συγκεκριμένα έργα με χρονοδιαγράμματα και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά, που ξεχωρίζει την πολιτική του χθες από την πολιτική του σήμερα.
»Σήμερα, λοιπόν, ήρθα εδώ στο πολύ όμορφο νησί σας για να ανακοινώσω όχι μεγάλα έργα που θα γίνουν, αλλά μεγάλα έργα που γίνονται. Και εξηγούμαι. Το μεγάλο ζήτημα της κάλυψης των αναγκών ύδρευσης όλου του νησιού είναι σε εξέλιξη.
»Για το μεγάλο έργο, που αφορά την πόλη της Κέρκυρας, προϋπολογισμού σχεδόν 22 εκατομμυρίων ευρώ, η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στην τελική φάση. Έχουμε προσωρινό ανάδοχο και υπογράφουμε τη σύμβαση σε λιγότερο από ένα μήνα. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι το έργο ξεκινά.
»Και δεν σταματάμε εκεί. Λύνουμε το υδροδοτικό πρόβλημα όλου του νησιού, με ένα τεράστιο έργο 170 εκατομμυρίων ευρώ. Φανταστείτε: 16,3 εκατ. κυβικά νερού, ποσότητα που θα είναι υπεραρκετή για να καλύψει τις ανάγκες ενός νησιού, το οποίο βρίσκεται σε μία πορεία ανάκαμψης. Και αυτό το έργο θα το κάνουμε με ΣΔΙΤ. Θα περάσει διυπουργική μέσα στον επόμενο μήνα. Αυτό το έργο λοιπόν θα γίνει για ένα πολύ απλό λόγο: Γιατί το έχουμε συνδέσει με τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Άρα η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, θα καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
»Επομένως ένα έργο, το οποίο συζητιόταν για πάνω από 40 χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Και αυτό είναι κάτι που νομίζω πλέον δείχνει τη βούληση αυτής της Κυβέρνησης να μη λέει μεγάλα λόγια, αλλά να κάνει συγκεκριμένα έργα».
Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε ακόμη: «Ξεκινάμε μέσα στο καλοκαίρι, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Περιφέρεια, το μεγάλο έργο οδικής ασφάλειας. Στην Περιφέρεια εδώ θα ‘πέσουν’ 32 εκατομμύρια ευρώ και αυτό το έργο θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος καλοκαιριού. Για ένα τεράστιο πρόβλημα που έχουμε σε όλη την Ελλάδα και πόσο μάλλον σε μία τόσο σημαντική τουριστική περιοχή, που είναι η αναβάθμιση των οδικών μας υποδομών, βάζουμε ένα πολύ σημαντικό ποσό για να βρούμε λύσεις».
Έργα 250 εκατ. ευρώ
Τέλος, ο κ. Καραμανλής ήγγειλε ότι: «Προχωράμε με πολύ μεγάλη ταχύτητα και με πολύ καλή συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στην αναβάθμιση των τριών λιμένων, ύψους σχεδόν 27 εκατομμυρίων ευρώ με χρηματοδότηση από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Πρόκειται συγκεκριμένα για τη βελτίωση των λιμανιών στο Μαθράκι, στους Οθωνούς και στον Άγιο Στέφανο Αυλιωτών. «Έργα που συζητούνταν επί πολλά χρόνια αλλά ποτέ μέχρι σήμερα δεν γίνονταν», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε:
«Σήμερα λοιπόν, με την παρουσία μου, σηματοδοτούμε έργα συνολικής αξίας σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ. Και άκουσα όλους τους τοπικούς άρχοντες, σημείωσα όλα τα προβλήματα και τα ζητήματα που υπάρχουν, είτε αυτά έχουν να κάνουν με έργα οδοποιίας είτε έχουν να κάνουν με έργα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών. Και δεν σταματάμε εδώ. Αλλά έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για να δούμε μία Κέρκυρα που θα αφήσει το χτες πίσω, μία Κέρκυρα που θα μπορέσει πλέον να μπει ξανά σε μία τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης».
Ο οδικός άξονας βόρειας – νότιας Κέρκυρας
Ερωτηθείς για το θέμα του οδικού άξονα Βόρειας – Νότιας Κέρκυρας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το ζήτημα συζητήθηκε εκτενώς στη σύσκεψη, επισήμανε ότι το έργο δυστυχώς δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου, αλλά τόνισε ότι παρόλα αυτά θα δώσει λύση στο χρηματοδοτικό κενό ώστε να ωριμάσει όλο το έργο και να επικαιροποιηθούν οι μελέτες.
Εξήγησε ειδικότερα ότι υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό, που πλησιάζει το ένα εκατομμύριο ευρώ και δήλωσε: «Εγώ δεσμεύομαι ότι αυτά τα χρήματα μπορώ να τα δώσω στην Περιφέρεια άμεσα, για να μπορέσει η Περιφέρεια να τρέξει τη μελέτη και μετά, αφού ωριμάσει η μελέτη, να βοηθήσουμε, να δούμε από που μπορούμε να βρούμε τα χρήματα».
Μίλησε όμως με ειλικρίνεια στους πολίτες της Κέρκυρας λέγοντας: «Δεν είμαστε όμως ώριμοι αυτή τη στιγμή να κάνουμε κάποια συγκεκριμένη ανακοίνωση ή να δεσμευτούμε, δίνοντας φρούδες ελπίδες ότι αυτό το έργο θα ξεκινήσει αύριο. Δεν θα ξεκινήσει αύριο. Διότι δεν έχει ωριμάσει μελετητικά στο σύνολο του. Η Περιφέρεια χρειάζεται κάποια κονδύλια. Εδώ είμαστε ως Κυβέρνηση να τη βοηθήσουμε, να πάρει αυτά τα κονδύλια, για να ξεκινήσουμε σοβαρά να διεκδικήσουμε χρήματα για αυτό το πάρα πολύ σημαντικό έργο».
Η συζήτηση με τους τοπικούς φορείς
Ο κ. Καραμανλής άκουσε προηγουμένως στη σύσκεψη με προσοχή τους τοπικούς φορείς για το μείζον θέμα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων του νησιού. Υπενθύμισε ότι πριν από περίπου ένα μήνα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την πρώτη φάση του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Κέρκυρας, ύψους σχεδόν 22 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα μήνα υπογράφεται η σύμβαση και το έργο ξεκινά, πρόσθεσε και εξήγησε ότι ήθελε να έρθει στο νησί όταν θα είχε να ανακοινώσει συγκεκριμένα πράγματα και όχι μεγαλεπήβολα «θα».
Τόνισε, όμως, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν σταματά στη λύση του υδροδοτικού προβλήματος της πόλης της Κέρκυρας, αλλά προχωρά για να λυθεί το ζήτημα και για το βόρειο και νότιο κομμάτι του νησιού. Εξήγησε δε ότι τα προηγούμενα χρόνια κανείς δεν έλεγε στους κατοίκους του νησιού την αλήθεια, ότι δηλαδή δεν υπήρχαν οι πόροι, αλλά τους έλεγαν «θα», κανείς δεν τους έλεγε ποια πράγματα γίνονται και ποια δε γίνονται.
Σημείωσε δε, ότι εάν το έργο δεν γινόταν με ΣΔΙΤ, δεν θα γινόταν ποτέ.
Ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε επίσης την ανάγκη εξεύρεσης λύσης και για το εσωτερικό υδροδοτικό της Κέρκυρας.
Όσον αφορά στο ζήτημα της οδοποιίας υπενθύμισε ότι από τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη» τα μικρά έργα ανήκουν στους Δήμους, η κεντρική διοίκηση όμως συνδράμει όποτε χρειάζεται, σημειώνοντας ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε για αποκατάσταση φυσικών καταστροφών 25 εκατομμύρια ευρώ στην Περιφέρεια και από 500.000 ευρώ σε κάθε Δήμο της Κέρκυρας.
Ο κ. Καραμανλής συνοψίζοντας τόνισε ότι μέσα σε τρία χρόνια λύνεται το υδροδοτικό ζήτημα που απασχολούσε το νησί σχεδόν μισό αιώνα, αναβαθμίζονται τρία λιμάνια και γίνονται έργα οδικής ασφάλειας. Και υπογράμμισε ότι πρόκειται για τρία έργα πολύ σημαντικά, που δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά είναι έργα που υλοποιούνται και τρέχουν τώρα.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ