
Κλιματικά ουδέτερα θα πρέπει να είναι από το 2035 τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης , όπως αποφάσισαν χθες βράδυ οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.
Πρέπει τώρα να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η συμφωνία
Τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μείωση των λεγόμενων ορίων των στόλων –των προδιαγραφών που ορίζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πόσο CO2 μπορούν να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που παράγουν κατά τη λειτουργία τους– στο μηδέν από το 2035, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη χρονιά αυτή και πέρα.
Η απαγόρευση χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενη. Είναι πάντως μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων-κλειδιών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα ως το 2050.
Δυνητική απαγόρευση
Η δυνητική απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακανθώδες ζήτημα ειδικά στη Γερμανία, χώρα με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το ένα από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού –αυτό των φίλα προσκείμενων στις επιχειρήσεις Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP)– εναντιώνεται στο μέτρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπζε έκρινε χθες Τρίτη πως η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν «λάθος».
Προειδοποίηση
Ο κ. Τσίπζε προειδοποίησε εναντίον νέων εξαρτήσεων: κατ’ αυτόν, δεν είναι σαφές το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για τη συγκριτικά απότομη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.
«Η ποικιλομορφία και η καινοτομία, όχι οι απαγορεύσεις, έκαναν πάντα τη Γερμανία ισχυρή από βιομηχανική σκοπιά», επιχειρηματολόγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης: Εκπομπές CO2: Εκτίναξη κατά 6,3% στην ΕΕ από τη χρήση ενέργειας το 2021
Οι λεπτομέρειες
Οι υπουργοί καλούνται να συμφωνήσουν για τις λεπτομέρειες και για τα κεφάλαια που θα διαθέτει το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο για το κλίμα, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει την ενεργειακή φτώχεια και την έλλειψη μέσων μεταφοράς στην ΕΕ.
«Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τους λογαριασμούς, αλλά πολλοί θα χρειαστούν υποστήριξη για να φθάσουν εκεί», συνόψισε ο ευρωπαίος επίτροπος για το Κλίμα, ο Φρανς Τίμερμανς. Κάλεσε το ταμείο να έχει επαρκή κεφάλαια που θα επιτρέψουν σε «όλα» τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας «με αξιόπιστο τρόπο».
Διαπραγματεύσεις
Οι διαπραγματεύσεις θα είναι μακρές και επίπονες.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπραγματευόμαστε», ήταν ο αφορισμός του κ. Τίμερμανς, που προειδοποίησε πως «κανένας δεν θα φύγει από την αίθουσα χωρίς να πονέσει λίγο», αλλά το ζητούμενο είναι «το κοινό καλό».
Οι Βρυξέλλες θέλουν το κοινωνικό ταμείο να έχει διαθέσιμα 72,2 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2025-2032, ποσό που θεωρεί υπερβολικό η ομάδα των λεγόμενων «ολιγαρκών» χωρών (Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Φινλανδία…). Η Γερμανία αναθεώρησε την δική της πρόταση χθες στα 48 δισεκ. ευρώ. Απεναντίας κράτη της ανατολικής και της νότιας Ευρώπης βλέπουν ανεπάρκειες στον κοινωνικό μηχανισμό και τα προβλεπόμενα διαθέσιμά του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Δύο σταθμών DC ταχείας φόρτισης εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Α.Θ.Ε.
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία