Το ολοκληρωμένο σχέδιο της κυβέρνησης για Πράσινες Υποδομές και Πράσινες Μεταφορές παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο Green Deal Greece 2022 με θέμα «Προκλήσεις, απειλές και ευκαιρίες, σήμερα, για τον πράσινο μετασχηματισμό».

Όλα τα έργα πράσινα

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ και υπογράμμισε ότι το σύνολο των έργων αυτού του προγράμματος, είναι «πράσινα».

Διαβάστε επίσης: Κώστας Αχ. Καραμανλής: Δεν θα σταματήσουν τα έργα υποδομών λόγω ανατιμήσεων

«Όλα τους, ένα προς ένα. Όχι μόνον επειδή εκτελούνται με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον. Αλλά και επειδή με την ολοκλήρωσή τους, το κάθε ένα από αυτά και όλα μαζί, θα συνεισφέρουν αποφασιστικά στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας μας», τόνισε.

Ακόμη, ανέφερε ότι είναι πράσινα τα έργα του Μετρό σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά, αλλά και η νέα Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι πράσινα τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία αντιμετωπίζουν στην πράξη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η κλιματική κρίση. Αλλά και τα αρδευτικά, υδρευτικά και εγγειοβελτιωτικά έργα ή έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων.  Όπως πράσινα είναι και τα μεγάλα οδικά έργα που θα αποσυμφορήσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα: η Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα και η νέα Περιφερειακή Οδός -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη.

Στάθηκε ιδιαίτερα και στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Κάναμε κάτι πρωτοφανές. Θεσπίσαμε τη διαδικασία του leasing για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιo», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Συνεργαστήκαμε με ιδιώτες», σημειώνοντας ότι η Κυβέρνηση σέβεται το Δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα αναζητηθούν τρόποι επέκτασης της συνεργασίας με τους ιδιώτες προκειμένου να αυξηθεί το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο προς όφελος των Πολιτών.

Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε αδικαιολόγητη τη σημερινή απεργία στην ΟΣΥ σχολιάζοντας: «Έχουμε μία απεργία στην Αθήνα, που ταλαιπωρεί όλους τους πολίτες, ακριβώς για αυτό το λόγο: Επειδή σήμερα επεκτείνουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και θέλουμε και άλλα λεωφορεία ιδιωτών να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες συγκοινωνιακές ανάγκες που έχει τόσο η Αθήνα όσο και Θεσσαλονίκη».

Φιλικά προς το περιβάλλον 1.300 νέα λεωφορεία

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. «Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε: Είμαστε μία χώρα που είχαμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία από το 2009. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει και η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG», πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν 1,5 χρόνο περίπου για τα λεγόμενα ΣΒΑΚ, δηλαδή τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, καθώς και τα ζητήματα της ενεργειακής αναβάθμισης και βιωσιμότητας κτιρίων που κατασκευάζονται από φορείς όπως είναι η ΚΤΥΠ Α.Ε..

Σιδηρόδρομοι – ηλεκτροκίνηση

Ιδιαίτερα στάθηκε όμως στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Σήμερα, επιτέλους, ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Με το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υπηρετεί διπλό στόχο, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό, ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Στην ίδια στρατηγική κατεύθυνση βρίσκεται και το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι και σε αυτό τον τομέα η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη.

«Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Έπρεπε να τρέξουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος», τόνισε και έδωσε έμφαση στα τρία πιο σημαντικά σημεία του σχεδίου της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.

Πρώτον, ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων, με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων. «Και οι προσπάθειές μας φαίνεται τελικά ότι αποδίδουν. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 7%». ανέφερε.

Δεύτερον, εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση. Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι: «Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης. «Σημείωσε ότι καθοριστική ως προς αυτό ήταν η συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας».

«Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Και τα επόμενα χρόνια, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα. Στόχος, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030», ανέφερε.

Τρίτον, ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Ο υπουργός υπενθύμισε ότι προχωρά η υλοποίηση της ηλεκτρονικής βάσης του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η), που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ως εφαρμογή για τα κινητά.

Έτσι οι οδηγοί και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, μπορούν πλέον να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής.

Μ. Παπαδόπουλος: Επιλογή και όχι δέσμευση στην ΕΕ η Βιώσιμη Κινητικότητα

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ομιλία του στο Συνέδριο «Green Deal» αναφέρθηκε στις ενέργειες που υλοποιεί το Υπουργείο για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της ηλεκτροκίνησης.

Σημείωσε πως αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (Green Deal) για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, θα πρέπει να προτάξουμε τη βιώσιμη κινητικότητα ως επιλογή κι όχι μόνο ως μία δέσμευση απέναντι στην Κοινότητα. Συγκεκριμένα είπε: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τελευταία τρία χρόνια, ακολουθούμε με συνέπεια αυτή τη στρατηγική, που ενσωματώνει τη Μικροκινητικότητα, προωθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αναδεικνύει τα ευφυή συστήματα Μεταφορών και υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση.

»Αυτοί οι πυλώνες στηρίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα και έχουν ως κοινά σημεία αναφοράς την Οδική Ασφάλεια και τη βιώσιμη Οικονομική Ανάπτυξη.

Προσαρμόζουμε τη νομοθεσία στα σημερινά δεδομένα με πρόνοια για τις μελλοντικές εξελίξεις και ταυτόχρονα, εισάγουμε καινοτόμες εφαρμογές στο πεδίο είτε πιλοτικά είτε σε πλήρη λειτουργία, όπως το νέο σύστημα «on demand» μετακινήσεων στην Αστυπάλαια».

Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι με τον ν.4784/2021, η εκπόνηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι υποχρεωτική για τους Δήμους άνω των 30.000 κατοίκων και όλες τις Περιφέρειες και εκτίμησε ότι σύντομα στην Ελλάδα θα έχουμε έναν σημαντικό αριθμό Δήμων, που θα έχουν ολοκληρώσει τα Σχέδιά τους.

«Έχουν εκδοθεί υπουργικές αποφάσεις που εγκρίνουν τα ΣΒΑΚ των Δήμων Θεσσαλονίκης, Λαμίας, Γρεβενών, Τυρνάβου και Ελασσόνας, ενώ παράλληλα εξετάζονται τα σχέδια πολλών άλλων δήμων.

Ένα ζήτημα στο οποίο η επιστημονική κοινότητα μπορεί να εισφέρει είναι η ανάγκη εξωτερικής υποστήριξης για την εκπόνηση των ΣΒΑΚ των ΟΤΑ, ώστε αφενός να καθίσταται δυνατή η κατάρτιση του ΣΒΑΚ και αφετέρου εν συνεχεία η παρακολούθηση της υλοποίησής του.

Ο τεχνικός κόσμος, το επιστημονικό δυναμικό της χώρας μπορεί να παρέχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία και να προτείνει στους ΟΤΑ σύγχρονες λύσεις».

Ο υφυπουργός Μεταφορών κάλεσε τους Δήμους να αναδείξουν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης που θα βελτιώνουν την προσβασιμότητα για όλους και θα προάγουν την οδική ασφάλεια. Όπως είπε:

«Το Υπουργείο Μεταφορών δείχνει την κατεύθυνση με συγκεκριμένες αποφάσεις:

–       Εισαγωγή νέων διατάξεων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την ασφαλή χρήση οχημάτων μικροκινητικότητας, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ). Τα οχήματα αυτά είναι ιδανικά για αυτό που ονομάζουμε “last mile” δηλαδή για μικρές αποστάσεις μέχρι τον τελικό προορισμό του χρήστη, με χαμηλό κόστος και μηδενικές εκπομπές ρύπων.

–        Εισαγωγή, επίσης, στον ΚΟΚ διατάξεων που προωθούν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (πεζών και ποδηλάτων, οχημάτων ηλεκτροκίνησης). Νέες πινακίδες οδικής σήμανσης για τα ποδήλατα και τα οχήματα ηλεκτροκίνησης και διατάξεις για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των ΑμεΑ.

–       Τροποποίηση του κυρωτικού πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης, επιβολής και είσπραξης των προστίμων. Σκοπός είναι η ενίσχυση του αποτρεπτικού χαρακτήρα με ποινές δίκαιες, που να τιμωρούν την επικίνδυνη και αντικοινωνική οδική συμπεριφορά και όχι το όχημα.

–       Αξιολόγηση και  έλεγχος των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των ΟΤΑ, σχετικά με την υιοθέτηση δράσεων οδικής ασφάλειας, ως προϋπόθεση».

Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια

Ο υφυπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030 δίνεται έμφαση στους ευπαθείς χρήστες της οδού και τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης στις πόλεις.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχει γίνει επανεκκίνηση στην ηλεκτροκίνηση, από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Ακολουθείται μια πολιτική παροχής γενναίων οικονομικών κινήτρων υπέρ της αγοράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Έτσι,  από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, φθάσαμε στις 3.594 το 2021, ενώ και το 2022 είχαμε 1.515 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία».

Ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος:

«Το 2019 υπήρχαν 58 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα παρά το γεγονός ότι η νομοθετική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη του δικτύου είχε αναληφθεί από το 2014. Σήμερα υπολογίζουμε ότι υπάρχουν 1.200 σημεία φόρτισης, τα οποία μπορούν να πολλαπλασιαστούν και μέσα από τα ΣΒΑΚ.

»Στο σκέλος της συντήρησης δημιουργήσαμε τους κανόνες λειτουργίας των  συνεργείων υψηλής τάσης και προωθείται το πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης. Είναι μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με πολλές προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον. Ταυτόχρονα με τη νομοθεσία, εφαρμόζουμε σύγχρονες υπηρεσίες που αναβαθμίζουν την ποιότητα υπηρεσιών προς τον χρήστη.

»Με το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών που δημιούργησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο οδηγός  του ηλεκτροκίνητου οχήματος αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις επιλογές φόρτισης, όπως για παράδειγμα που βρίσκεται ο κοντινότερος φορτιστής, πόσο στοιχίζει η φόρτιση και αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι μεγάλη ώστε να φροντίσει να κάνει κράτηση.»

Κλείνοντας, ο τόνισε ότι «η μετάβαση σε ηπιότερες, φθηνότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον μεταφορές είναι η μόνη βιώσιμη, αλλά και ρεαλιστική επιλογή, υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την πορεία, η συμβολή των ελλήνων μηχανικών, είναι καθοριστική».

Γ. Καραγιάννης: 4 στόχοι

Από την πλευρά του η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου Green Deal για τις πράσινες υποδομές τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή τέθηκαν απο το υπουργείο 4 στόχοι που εξασφάλισαν την υλοποίηση του «φιλόδοξου και προσεκτικά διαρθρωμένου προγράμματος έργων που διαμορφώσαμε».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, οι στόχοι αυτοί ήταν το ξεμπλοκάρισμα έργων που είχαν βαλτώσει ή είχαν καθυστερήσει υπέρμετρα, ο σχεδιασμός μίας νέας γενιάς έργων, η αξιοποίηση όλων των δυνατών ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων και η εντατικοποίηση και επέκταση των νέων εργαλείων όπως τα ΣΔΙΤ, οι πρότυπες προτάσεις και άλλα σύγχρονα χρηματοδοτικά μοντέλα.

«Όλα αυτά πάντα μέσα από το πρίσμα και τις νέες ανάγκες για πράσινες και βιώσιμες υποδομές, που θα αντεπεξέρχονται στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής» επεσήμανε.

Στη συνέχεια, έκανε λόγο για έναν σημαντικό απολογισμό έργων στα 3 χρόνια διακυβέρνησης καθώς, όπως είπε, «έχουμε πετύχει την πλήρη αναστροφή της στάσιμης κατάστασης του παρελθόντος. Εκτελούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής των τελευταίων δεκαετιών, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Έργα που έχει ανάγκη ο τόπος και μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στην οικονομία και στη βιώσιμη ανάπτυξη».

Γραμμή 4 μετρό

«Στην Αθήνα το μεγάλο έργο υποδομής, η γραμμή 4 του Μετρό, αλλά και όλες οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις των υπολοίπων 3 γραμμών είναι οι πρωταγωνιστές στην προσπάθεια μετασχηματισμού της σε σύγχρονη ευρωπαϊκή Μητρόπολη. Η νέα γραμμή 4 θα στρέψει χιλιάδες πολίτες στο μέσο μαζικής μεταφοράς, θα υποκαταστήσει χιλιάδες μετακινήσεις που γίνονται σήμερα με ΙΧ, θα τονώσει τη βιώσιμη κινητικότητα και θα συμβάλλει στην επίτευξη αστικών αναπλάσεων στο επίκεντρο του πολεοδομικού ιστού» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Πρόσθεσε ότι η νέα γραμμή του Μετρό θα έχει και επιπλέον σημαντικό όφελος για το περιβάλλον και τους πολίτες, αρκεί να αναφερθεί ότι θα εξυπηρετεί ημερησίως περίπου 341.000 επιβάτες.

Θεσσαλονίκη

Συνεχίζοντας, έκανε αναφορά στα δύο εμβληματικά έργα της Θεσσαλονίκης, το Μετρό και το Flyover, τα οποία, όπως εξήγησε «θα προσδώσουν νέες δυνατότητες στο μεταφορικό σύστημα της πόλης. Και τα δύο έργα που θα είναι καταλύτες στην αειφόρα ανάταξη της πόλης, θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό, θα επιλύσουν περιβαλλοντικά προβλήματα και θα προσδώσουν μεγάλες ευκαιρίες αστικών χειρισμών στον κέντρο της πόλης και στον ευρύτερο αστικό ιστό».

Συγκεκριμένα το Flyover «είναι σχεδιασμένο, μελετημένο τεχνικά και χρηματοοικονομικά εξ’ ολοκλήρου από τη σημερινή κυβέρνηση, έχει προδιαγραφές ενός σύγχρονου πρασίνου έργου που θα υπεραναπληρώσει τον προβληματικό σήμερα περιφερειακό δρόμο της πόλης».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «η εύκολη, και ταχεία διασύνδεση της δυτικής με την Ανατολική πλευρά της πόλης, θα απομειώσει δραστικά τη διαμπερή κίνηση οχημάτων που γίνεται σήμερα διαμέσου του κέντρου της πόλης, δημιουργώντας έντονες και πολύ αισθητές λειτουργικές επιβαρύνσεις και δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στη προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης στο αμιγώς αστικό κομμάτι».

Έργα σιδηροδρόμου

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ, τα οποία συγκροτούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων σιδηροδρόμου στη χώρα μας.

«Σε λίγα χρόνια από σήμερα, όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είναι συνδεδεμένα με σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, κάτι που θα καταστήσει το τρένο ως ένα πλήρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς απέναντι στις υπόλοιπες πολύ πιο επιβαρυντικές για το περιβάλλον εναλλακτικές» τόνισε.

Αντιπλημμυρικά και έργα ύδρευσης

Ξεχωριστή σημασία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των ακραίων φαινομένων που καταγράφονται είναι και τα έργα που ενισχύουν τα υδάτινα αποθέματα της χώρας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφερε ο κ. Καραγιάννης «εντάξαμε στην εθνική πρόταση για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, 7 μεγάλα έργα συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ».

Αναλυτικά, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών: «προχωρούμε σε 4 αντιπλημμυρικά έργα σε Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία, Κορινθία και Μακεδονία και 3  έργα ύδρευσης σε Κέρκυρα, Πρέβεζα – Άρτα – Λευκάδα και Μυτιλήνη και με 400 εκατομμύρια ευρώ σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη και άλλα 350 εκατομμύρια για αντιπλημμυρικά έργα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι «η Ελλάδα επέστρεψε για να πρωταγωνιστήσει στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, προσφέροντας ηρεμία και σταθερότητα σε ένα ταραγμένο περιβάλλον, μετατρέποντας και πάλι τη γεωγραφική μας θέση σε κόμβο κοινωνικών, πολιτικών, οικονομικών και ενεργειακών εξελίξεων. Αυτό πλέον το βλέπουν όλοι και στο εξωτερικό και εντός της χώρας και αυτή είναι μια ακόμα παρακαταθήκη για τη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα