
Οι νέες τάσεις στην κρουαζιέρα αναλύθηκαν μεταξύ άλλων στην ημερίδα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού που διοργάνωσε η Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ και έλαβε χώρα στις 22 Ιουνίου 2022 στον Πολυχώρο του Παλαιού Φαλήρου με οικοδεσπότη τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου.
Στην ημερίδα συμμετείχαν αξιόλογα στελέχη της ναυτιλιακής και τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και επίλεκτοι καλεσμένοι που παρακολούθησαν την Ημερίδα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πολύ στοχευμένες παρεμβάσεις.
Συντονιστής της Ημερίδας ήταν ο κ. Θεόδωρος Κόντες, Επίτιμος Πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Διευθυντής της Εταιρείας MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC, και ο κύριος Αναστάσιος Θωμαΐδης, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και Διδάκτορας Τουριστικής Νομοθεσίας Νομικής ΑΠΘ, ενώ και ο κύριος Γεώργιος Ξηραδάκης, Ναυτιλιακό στέλεχος /Οικονομολόγος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας XRTC, συντόνισε το συγκεκριμένο πάνελ το οποίο απαρτιζόταν από εκλεκτούς ομιλητές.
Παρευρέθηκαν επίσης και τοποθετήθηκαν Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς, Πρόεδροι και αξιόλογα στελέχη των κλάδων της Ναυτιλίας και του Τουρισμού.

Αυξάνονται τα κρουαζιερόπλοια
Οι εισηγήσεις της ημερίδας ξεκίνησαν με την αναφορά του Θεόδωρου Κόντε, Επίτιμου Πρόεδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και διευθυντή της MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES, στον κλάδο της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο με τις διαφοροποιήσεις του κλάδου από το έτος 2019 έως το έτος 2022, συμπεριλαμβανομένου και του καταστροφικού έτους 2020 λόγω της πανδημίας.
Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε στις τάσεις που υπάρχουν για την αύξηση των κρουαζιερόπλοιων, μικρών και μεσαίου μεγέθους πλοίων, με ιδιαίτερη ανάπτυξη στο luxury cruising με τα expedition πλοία τα οποία προγραμματίζονται προς ειδικούς προορισμούς και συμπεριλαμβάνουν νέους στην ελληνική επικράτεια.
Ακολούθως έγινε η εισήγηση του κ. Αναστάσιου Θωμαΐδη ο οποίος αναφέρθηκε στην Νομοθεσία για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Το κεντρικό πάνελ
Στο κεντρικό πάνελ με συντονιστή τον κ. Γεώργιο Ξηραδάκη συμμετείχαν οι κάτωθι:
– κ. Γεώργιος Κουμπενάς, Πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Διευθυντής της Εταιρείας CELESTYAL CRUISES, ο οποίος αναφέρθηκε στην Κρουαζιέρα στην Ελλάδα και την συμβολή αυτής στην Ελληνική οικονομία, τις προβλέψεις για την ανάπτυξή της και τις προκλήσεις που θα υπάρξουν.
– κ. Διογένης Βενετόπουλος της Εταιρείας VARIETY CRUISES, ο οποίος επικεντρώθηκε στα μικρού μεγέθους κρουαζιερόπλοια και στους ειδικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην ελληνική επικράτεια. Επίσης, αναφέρθηκε στις αδυναμίες της μικρής κρουαζιέρας αλλά και τις προκλήσεις με τα πλεονεκτήματα, τις ευκαιρίες και τις ιδιαιτερότητες, καταλήγοντας στις προτάσεις για ανάπτυξη.
– κα. Τζίνα Πολέμη, Διευθύντρια της εταιρείας BWA Yachting, η οποία αναφέρθηκε στο γιώτινγκ και στα αρνητικά και θετικά της χώρας μας στον τομέα αυτόν, καθώς και στον στόχο που υπάρχει ώστε το παγκόσμιο γιώτινγκ να επεκταθεί στην Ελληνική επικράτεια. Επίσης, αναφέρθηκε στο πρόσφατο Νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στην Βουλή και ισχύει από την παρούσα σεζόν καθώς και προτάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις πάνω στο γιώτινγκ.
– κύριος Σταύρος Κατσικάδης, Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της LAMDA FLISVOS MARINA SA, ο οποίος έλαβε τον λόγο εν συνεχεία και παρέθεσε στοιχεία Μαρινών στη χώρα μας, τον κύκλο εργασιών τους, την πληρότητα ελλιμενισμού και την προστιθέμενη αξία των Μαρινών. Επίσης έθιξε θέματα του κλάδου, τη συμβολή των Μαρινών και του γιώτινγκ καθώς και τις προοπτικές που υπάρχουν.
– κύριος Σταύρος Χαρίτος, Πολιτικός Μηχανικός και Σύμβουλος υπεράκτιων έργων ο οποίος ανέπτυξε το θέμα με τους λιμένες και τη χρήση seawalk ως προς την εύκολη και ασφαλή προσέγγιση, τα βασικά χαρακτηριστικά του και τα πλεονεκτήματά του καθώς και τις προτάσεις για τη χρήση του σε ελληνικούς προορισμούς.
– κύριος Ανδρέας Παλευρατζής, Δικηγόρος ΕΤΑΔ ΑΕ ο οποίος αναφέρθηκε σε διάφορα θέματα βελτίωσης της Νομοθεσίας περί του θαλάσσιου τουρισμού με ιδιαιτερότητα στη νομοθεσία των Μαρινών.
– Τέλος το πάνελ έκλεισε με τον κύριο Παράσχο Καραβατάκη, της Εταιρείας ΠΑΡΑΣΧΟΣ ΚΑΡΑΒΑΤΑΚΗΣ και Συνεργάτες, ο οποίος είναι Αρχιτέκτονας – Τεχνικός σύμβουλος MID και κυρίως έθιξε την τεχνική εκπαίδευση για τον θαλάσσιο τουρισμο. Αναφέρθηκε στην ανάγκη για τεχνική επαγγελματική σχολή με τμήματα μαθητείας στις ανάλογες εξειδικεύσεις και πιστοποιήσεις ειδικών τεχνιτών μετάλλου αλλά και ξύλινων παραδοσιακών σκαφών.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»