
Ο πόλεμος στην Ουκρανία πνίγει το εμπόριο και τα logistics της Ουκρανίας και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. Η αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών οδών για ουκρανικά αγαθά αύξησε ραγδαία τις απαιτήσεις σε υποδομές και υπηρεσίες χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
Όπως αναφέρει σε έκθεσή της η UNCTAD, για τους εμπορικούς εταίρους της Ουκρανίας, πολλά εμπορεύματα πρέπει πλέον να προμηθεύονται από πιο μακριά. Αυτό έχει αυξήσει την παγκόσμια ζήτηση πλοίων και το κόστος αποστολής σε όλο τον κόσμο.
Τα σιτηρά και παγκόσμια φτώχια
Τα σιτηρά προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία δεδομένου του ηγετικού ρόλου της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ουκρανίας στις αγορές γεωργικών προϊόντων διατροφής και της σχέσης τους με την επισιτιστική ασφάλεια και τη μείωση της φτώχειας.
Διαβάστε επίσης – Λιμάνια: Στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης
Οι συντάκτες της μελέτης, αναφέρουν ότι οι τιμές των σιτηρών και το κόστος αποστολής αυξάνονται από το 2020, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε αυτή την τάση και ανέτρεψε μια προσωρινή πτώση στις τιμές της ναυτιλίας.
Η αύξηση των ναύλων
Μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου 2022, η τιμή που καταβλήθηκε για τη μεταφορά ξηρών εμπορευμάτων χύδην – όπως σιτηρά – αυξήθηκε κατά σχεδόν 60%. Η ταυτόχρονη αύξηση των τιμών των σιτηρών και των ναύλων θα οδηγήσει σε αύξηση σχεδόν 4% στις τιμές των τροφίμων παγκοσμίως. Σχεδόν το ήμισυ αυτού του αντίκτυπου οφείλεται στο υψηλότερο κόστος αποστολής.
Η UNCTAD υπογραμμίζει ότι η Ρωσική Ομοσπονδία είναι ένας γίγαντας στην παγκόσμια αγορά καυσίμων και λιπασμάτων, τα οποία αποτελούν βασικές εισροές για τους αγρότες σε όλο τον κόσμο. Οι διαταραχές στον εφοδιασμό τους μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερες αποδόσεις σιτηρών και υψηλότερες τιμές, με σοβαρές συνέπειες για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, ιδιαίτερα σε ευάλωτες οικονομίες και οικονομίες που εξαρτώνται από τις εισαγωγές τροφίμων.
Πετρέλαιο και φυσικό αέριο
Η Ρωσική Ομοσπονδία είναι επίσης κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αντιμέτωποι με εμπορικούς περιορισμούς και υλικοτεχνικές προκλήσεις, το κόστος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχει αυξηθεί καθώς επιστρατεύονται εναλλακτικές πηγές προμήθειας, συχνά σε πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες.
Το υψηλότερο ενεργειακό κόστος οδήγησε σε υψηλότερες τιμές καυσίμων για τα πλοία, αυξάνοντας το κόστος αποστολής για όλους τους τομείς. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2022, η παγκόσμια μέση τιμή για το μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) είχε αυξηθεί κατά 64% σε σχέση με την αρχή του έτους.
Το χάσμα της φτώχιας
Συνολικά, αυτά τα αυξημένα κόστη συνεπάγονται υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και απειλούν να διευρύνουν το χάσμα της φτώχειας.
Σύμφωνα με την έκθεση, το παγκόσμιο εμπόριο εξαρτάται από ένα σύνθετο σύστημα λιμανιών και πλοίων που συνδέουν τον κόσμο. Εάν το παγκόσμιο εμπόριο θέλει να ρέει πιο ομαλά, πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα ουκρανικά λιμάνια είναι ανοιχτά στη διεθνή ναυτιλία και ότι η συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων στον τομέα των μεταφορών συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες. Πρέπει επίσης να επιδιωχθούν εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς. Και οι επενδύσεις στις μεταφορές και στη διευκόλυνση του εμπορίου θα πρέπει να ενθαρρυνθούν καθώς και η υποστήριξη για τις πιο ευάλωτες οικονομίες.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα