![UNCTAD: Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις του στα logistics του θαλάσσιου εμπορίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/maritime.jpg)
Ο πόλεμος στην Ουκρανία πνίγει το εμπόριο και τα logistics της Ουκρανίας και της περιοχής της Μαύρης Θάλασσας. Η αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών οδών για ουκρανικά αγαθά αύξησε ραγδαία τις απαιτήσεις σε υποδομές και υπηρεσίες χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών.
Όπως αναφέρει σε έκθεσή της η UNCTAD, για τους εμπορικούς εταίρους της Ουκρανίας, πολλά εμπορεύματα πρέπει πλέον να προμηθεύονται από πιο μακριά. Αυτό έχει αυξήσει την παγκόσμια ζήτηση πλοίων και το κόστος αποστολής σε όλο τον κόσμο.
Τα σιτηρά και παγκόσμια φτώχια
Τα σιτηρά προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία δεδομένου του ηγετικού ρόλου της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ουκρανίας στις αγορές γεωργικών προϊόντων διατροφής και της σχέσης τους με την επισιτιστική ασφάλεια και τη μείωση της φτώχειας.
Διαβάστε επίσης – Λιμάνια: Στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης
Οι συντάκτες της μελέτης, αναφέρουν ότι οι τιμές των σιτηρών και το κόστος αποστολής αυξάνονται από το 2020, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε αυτή την τάση και ανέτρεψε μια προσωρινή πτώση στις τιμές της ναυτιλίας.
Η αύξηση των ναύλων
Μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου 2022, η τιμή που καταβλήθηκε για τη μεταφορά ξηρών εμπορευμάτων χύδην – όπως σιτηρά – αυξήθηκε κατά σχεδόν 60%. Η ταυτόχρονη αύξηση των τιμών των σιτηρών και των ναύλων θα οδηγήσει σε αύξηση σχεδόν 4% στις τιμές των τροφίμων παγκοσμίως. Σχεδόν το ήμισυ αυτού του αντίκτυπου οφείλεται στο υψηλότερο κόστος αποστολής.
Η UNCTAD υπογραμμίζει ότι η Ρωσική Ομοσπονδία είναι ένας γίγαντας στην παγκόσμια αγορά καυσίμων και λιπασμάτων, τα οποία αποτελούν βασικές εισροές για τους αγρότες σε όλο τον κόσμο. Οι διαταραχές στον εφοδιασμό τους μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερες αποδόσεις σιτηρών και υψηλότερες τιμές, με σοβαρές συνέπειες για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, ιδιαίτερα σε ευάλωτες οικονομίες και οικονομίες που εξαρτώνται από τις εισαγωγές τροφίμων.
Πετρέλαιο και φυσικό αέριο
Η Ρωσική Ομοσπονδία είναι επίσης κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αντιμέτωποι με εμπορικούς περιορισμούς και υλικοτεχνικές προκλήσεις, το κόστος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχει αυξηθεί καθώς επιστρατεύονται εναλλακτικές πηγές προμήθειας, συχνά σε πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες.
Το υψηλότερο ενεργειακό κόστος οδήγησε σε υψηλότερες τιμές καυσίμων για τα πλοία, αυξάνοντας το κόστος αποστολής για όλους τους τομείς. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2022, η παγκόσμια μέση τιμή για το μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO) είχε αυξηθεί κατά 64% σε σχέση με την αρχή του έτους.
Το χάσμα της φτώχιας
Συνολικά, αυτά τα αυξημένα κόστη συνεπάγονται υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές και απειλούν να διευρύνουν το χάσμα της φτώχειας.
Σύμφωνα με την έκθεση, το παγκόσμιο εμπόριο εξαρτάται από ένα σύνθετο σύστημα λιμανιών και πλοίων που συνδέουν τον κόσμο. Εάν το παγκόσμιο εμπόριο θέλει να ρέει πιο ομαλά, πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα ουκρανικά λιμάνια είναι ανοιχτά στη διεθνή ναυτιλία και ότι η συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων στον τομέα των μεταφορών συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες. Πρέπει επίσης να επιδιωχθούν εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς. Και οι επενδύσεις στις μεταφορές και στη διευκόλυνση του εμπορίου θα πρέπει να ενθαρρυνθούν καθώς και η υποστήριξη για τις πιο ευάλωτες οικονομίες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023