
95.000(!) μισοτελειωμένα αυτοκίνητα έχει στις εγκαταστάσεις της η General Motors, καθώς της λείπουν μικροτσίπ και εξαρτήματα ώστε η κατασκευή των οχημάτων να ολοκληρωθεί και να δρομολογηθεί η μεταφορά τους προς τις αντιπροσωπείες και τους αυριανούς κατόχους τους. Το σοκαριστικό αυτό στοιχείο αναμένεται να βαρύνει σημαντικά στα αποτελέσματα τριμήνου του αμερικανικού κολοσσού.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Χάσμα – σοκ στις υποδομές στην Ευρώπη
Στα αναθεωρημένα στοιχεία της, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε πως αναμένει πως τα κέρδη της θα κυμανθούν στα 1,6 με 1,9 δισ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο, ήτοι αισθητά χαμηλότερα από τα 2,46 δισ. δολάρια που προέβλεπαν αρχικά οι αναλυτές.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική αλλαγή: Πως απειλούν τον πλανήτη τα ακριβά αυτοκίνητα
Οι συνολικές πωλήσεις της για το τρίμηνο υποχώρησαν κατά 15%, με την πτώση για το σύνολο του εξαμήνου να φτάνει το 18%.
Πάντως, η εταιρεία δήλωσε αισιόδοξη για την ολοκλήρωση της παραγωγής των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μέσα στη χρονιά, ώστε να καταφέρει να «πιάσει» και τους οικονομικούς της στόχους για το σύνολο του 2022.

Λίστα αναμονής 17 ετών!
Σε δημοσίευμα της Wall Street Journal έγινε ειδική αναφορά στα προβλήματα που παρουσιάζει η GM στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και δη, στο πολυδιαφημισμένο πρώτο Hummer EV, κυρίως λόγω της ανεπάρκειας σε μπαταρίες ηλεκτροκίνησης.
Το δημοσίευμα ανέφερε πως η εταιρεία κατασκευάζει μόλις 12 ηλεκτρικά Hummer την ημέρα, που είναι ένα εξωφρενικά χαμηλό νούμερο ακόμη και για τα δύσκολα δεδομένα για τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Συγκριτικά η Ford παράγει 150 F-150 Lighting ημερησίως και η Rivian έως 40 μοντέλα EV.
Με δεδομένο πως η λίστα αναμονής για το συγκεκριμένο μοντέλο της GM φτάνει ήδη τα 77.500 άτομα, αν ο ρυθμός παραγωγής δεν βελτιωθεί, σημαίνει πως θα χρειαστούν μόλις… 17,5 χρόνια, ώστε να καλυφθούν μόνο οι συγκεκριμένες παραγγελίες!

Δύσκολο τρίμηνο
Πάντως, συνολικά το δεύτερο τρίμηνο φαίνεται πως ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, που είδαν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους να υποχωρούν.
Σύμφωνα με την Cox Automotive, οι πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 17% σε σχέση με πέρυσι, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Γεγονός που φαίνεται πως επηρέασε τις επιδόσεις όλων των εταιρειών.
Ενδεικτικά η Hyundai Motor ανακοίνωσε πτώση στις πωλήσεις κατά 16% το πρώτο εξάμηνο.
Πρόκειται για μια δραματική ανατροπή του τοπίου σε σχέση με τις αρχές της χρονιάς, όταν οι περισσότερες εταιρείες ήλπιζαν σε καλύτερες ημέρες λόγω της βελτίωσης των οικονομικών δεδομένων και της εκτίμησης πως σταδιακά και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες και μικροτσίπ θα περιοριστούν.
Ο πόλεμος επιδείνωσε όλα τα δεδομένα, εντείνοντας τις πιέσεις σε πρώτες ύλες, commodities και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ελλείψεις και ποιοτικά προβλήματα
Έκθεση της Wards Intelligence για την αμερικανική αγορά αυτοκινήτου υποστήριξε πως ο αριθμός των οχημάτων που μεταφέρθηκαν από τα εργοστάσια στις αντιπροσωπείες το Μάιο ήταν κατά 25% χαμηλότερος σε σχέση με πέρυσι, στα 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, είτε λόγω μειωμένων πωλήσεων είτε κυρίως λόγω χαμηλού ρυθμού παραγωγής από τα εργοστάσια εξαιτίας των ελλείψεων σε ημιαγωγούς και πρώτες ύλες.
Όμως, ακόμη και για τους καταναλωτές που κατάφεραν να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο, τα προβλήματα δεν έλλειψαν, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκαν τεχνικά και ποιοτικά προβλήματα. Έρευνα καταναλωτών της JD Power έδειξε πως αριθμός ρεκόρ ιδιοκτητών καινούργιων αυτοκινήτων διαπίστωσε ποιοτικό ή τεχνικό πρόβλημα στο όχημα τους μέσα στους πρώτους τρεις μήνες κυκλοφορίας, που οφειλόταν κυρίως σε κάποια έλλειψη σε μικροτσίπ.
Το τοπίο, δυστυχώς, δεν πρόκειται να αλλάξει και να βελτιωθεί σύντομα. Η έγκριτη συμβουλευτική AlixPartners, σε εκτίμηση της την περασμένη εβδομάδα, υποστήριξε πως οι ελλείψεις μικροτσίπ θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον παγκόσμιο κλάδο αυτοκινήτου τουλάχιστον μέχρι το 2024!


Latest News

Η Ford σταματά τις αποστολές οχημάτων στην Κίνα λόγω δασμών
Η Ford ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές των F-150 Raptor, Mustang και των SUV Bronco που κατασκευάζονται στο Μίσιγκαν προς την Κίνα

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα