Μπορεί οι έλληνες εφοπλιστές να παραμένουν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων διατηρώντας μια παράδοση πολλών χρόνων, όμως στο πρώτο εξάμηνο του 2022 την «παράσταση» – τηρουμένων των αναλογιών – κλέβουν οι τούρκοι πλοιοκτήτες.
Οι εφοπλιστές με καταγωγή από τη γειτονική χώρα φαίνεται ότι επέστρεψαν στη θάλασσα επενδύοντας στη ναυτιλία και για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια βρίσκονται μέσα στις 10 εθνικότητες με τις περισσότερες αγορές πλοίων.
Διαβάστε επίσης: LNG Carriers: Παραγγελίες – ρεκόρ στο πρώτο τρίμηνο
Μάλιστα οι κινήσεις τους εστιάζουν και στις δύο βασικές κατηγορίες πλοίων, τόσο στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που μεταφέρουν δηλαδή σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Διαβάστε επίσης: Επενδύσεις άνω των 5 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από την αρχή του έτους έως τις 26 Ιουνίου, οι έλληνες εφοπλιστές διατηρώντας την πρωτιά, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, επένδυσαν περί τα 3.065,2 δισ. δολάρια για την αγορά 145 πλοίων ενώ εισέπραξαν 2.667,9 δισ. δολάρια από την πώληση 117 πλοίων.
Δεύτεροι σε κινητικότητα οι επίσης συνήθεις ύποπτοι, οι Κινέζοι, με αγορές 111 πλοίων αξίας 1,84 δισ. δολαρίων, και ακολουθούν οι εφοπλιστές από τη Σιγκαπούρη με 35 αγορές πλοίων, οι Ελβετοί με 35 αγορές πλοίων, οι Γερμανοί με 30 πλοία και οι Τούρκοι με 26 πλοία. Οι προαναφερόμενοι αριθμοί αφορούν αγοραπωλησίες στις οποίες έγινε γνωστή η εθνικότητα των αγοραστών.
Οι τούρκοι εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια δεν είχαν εμφανιστεί τόσο ψηλά τη λίστα των αγορών επένδυσαν περί τα 358,5 εκατ. δολάρια για την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 10 δεξαμενοπλοίων, ενώ άλλα τέσσερα πλοία αφορούν άλλες κατηγορίες (μεταφοράς αερίου, containesrships κ.λπ.).
Ποντάρουν στις προοπτικές.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι κάνουν λόγο για ένα «come back» των Τούρκων στη ναυτιλία που συνδέεται κυρίως με την εσωτερική οικονομική κατάσταση της γειτονικής χώρας αλλά και τις προοπτικές της ναυτιλίας.
Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» το ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος της Ενωσης Ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς, οι τούρκοι εφοπλιστές φαίνεται να επιστρέφουν τη θάλασσα για να επενδύσουν, ορμώμενοι τόσο από την κατάσταση στην τουρκική οικονομία όσο και από τη θετική αύρα που αποπνέουν οι ναλαυγορές για τώρα και το μέλλον.
Πολλοί είναι οι τούρκοι επιχειρηματίες που ασχολούνται με ναυπηγεία, ορυχεία και άλλες δραστηριότητες και βλέπουν ότι η ναυτιλία στην παρούσα φάση τούς προσφέρει μια υγιή επενδυτική διέξοδο, λέει ο κ. Κοτζιάς.
Αναφέρει, δε, ότι επενδύοντας σε δολάρια, όπως συμβαίνει με την επένδυση στη ναυτιλία, οι Τούρκοι αποφεύγουν τους συναλλαγματικούς κινδύνους που κρύβει η επένδυση στη λίρα ενώ επίσης επενδύουν σε έναν κλάδο που παρουσιάζει πολύ ενθαρρυντικές προοπτικές για το μέλλον.
Είτε το ξηρό φορτίο είτε τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και τα πλοία μεταφοράς αερίου, όλα προσφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες μελλοντικά, σημειώνει ο κ. Κοτζιάς, και αυτό δεν το αγνοούν οι τούρκοι εφοπλιστές.
Ο τουρκικός στόλος
Ο τουρκικός εμπορικός στόλος, αν και δεν βρίσκεται παγκοσμίως μέσα στην πρώτη δεκάδα, εντούτοις έχει ικανοποιητική παρουσία με 1.541 πλοία μεταφορικής ικανότητας 27,96 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 429 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 5,59 εκατ. dwt, έχουν υψωμένη την τουρκική σημαία.
Το μερίδιο αγοράς του φτάνει το 1,32%, όταν ο ελληνόκτητος στόλος που είναι πρώτος παγκοσμίως έχει μερίδιο αγοράς 17,64% (στοιχεία UNCTAD 2021).
Οσον αφορά συνολικά τις αγοραπωλησίες πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα πρέπει να σημειωθεί ότι άλλαξαν χέρια 994 πλοία συνολικής αξίας 21,14 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 328 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 329 δεξαμενόπλοια, τα 122 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια λίγο περισσότερα πλοία, και συγκεκριμένα 1.060, συνολικής αξίας 15,3 δισ. δολαρίων, όσα περίπου και ολόκληρο το 2020 που έγιναν αγοραπωλησίες 1.188 πλοίων αξίας 16,5 δισ. δολαρίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω πανδημίας καταγράφηκαν μόλις 504 συναλλαγές.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%