![Ναυτιλία: Επιστρέφουν οι Τούρκοι στο θαλάσσιο εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/2222turkey-flag.jpg)
Μπορεί οι έλληνες εφοπλιστές να παραμένουν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων διατηρώντας μια παράδοση πολλών χρόνων, όμως στο πρώτο εξάμηνο του 2022 την «παράσταση» – τηρουμένων των αναλογιών – κλέβουν οι τούρκοι πλοιοκτήτες.
Οι εφοπλιστές με καταγωγή από τη γειτονική χώρα φαίνεται ότι επέστρεψαν στη θάλασσα επενδύοντας στη ναυτιλία και για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια βρίσκονται μέσα στις 10 εθνικότητες με τις περισσότερες αγορές πλοίων.
Διαβάστε επίσης: LNG Carriers: Παραγγελίες – ρεκόρ στο πρώτο τρίμηνο
Μάλιστα οι κινήσεις τους εστιάζουν και στις δύο βασικές κατηγορίες πλοίων, τόσο στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, που μεταφέρουν δηλαδή σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Διαβάστε επίσης: Επενδύσεις άνω των 5 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από την αρχή του έτους έως τις 26 Ιουνίου, οι έλληνες εφοπλιστές διατηρώντας την πρωτιά, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, επένδυσαν περί τα 3.065,2 δισ. δολάρια για την αγορά 145 πλοίων ενώ εισέπραξαν 2.667,9 δισ. δολάρια από την πώληση 117 πλοίων.
Δεύτεροι σε κινητικότητα οι επίσης συνήθεις ύποπτοι, οι Κινέζοι, με αγορές 111 πλοίων αξίας 1,84 δισ. δολαρίων, και ακολουθούν οι εφοπλιστές από τη Σιγκαπούρη με 35 αγορές πλοίων, οι Ελβετοί με 35 αγορές πλοίων, οι Γερμανοί με 30 πλοία και οι Τούρκοι με 26 πλοία. Οι προαναφερόμενοι αριθμοί αφορούν αγοραπωλησίες στις οποίες έγινε γνωστή η εθνικότητα των αγοραστών.
Οι τούρκοι εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια δεν είχαν εμφανιστεί τόσο ψηλά τη λίστα των αγορών επένδυσαν περί τα 358,5 εκατ. δολάρια για την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 10 δεξαμενοπλοίων, ενώ άλλα τέσσερα πλοία αφορούν άλλες κατηγορίες (μεταφοράς αερίου, containesrships κ.λπ.).
Ποντάρουν στις προοπτικές.
Ναυλομεσιτικοί οίκοι κάνουν λόγο για ένα «come back» των Τούρκων στη ναυτιλία που συνδέεται κυρίως με την εσωτερική οικονομική κατάσταση της γειτονικής χώρας αλλά και τις προοπτικές της ναυτιλίας.
Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» το ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος της Ενωσης Ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς, οι τούρκοι εφοπλιστές φαίνεται να επιστρέφουν τη θάλασσα για να επενδύσουν, ορμώμενοι τόσο από την κατάσταση στην τουρκική οικονομία όσο και από τη θετική αύρα που αποπνέουν οι ναλαυγορές για τώρα και το μέλλον.
Πολλοί είναι οι τούρκοι επιχειρηματίες που ασχολούνται με ναυπηγεία, ορυχεία και άλλες δραστηριότητες και βλέπουν ότι η ναυτιλία στην παρούσα φάση τούς προσφέρει μια υγιή επενδυτική διέξοδο, λέει ο κ. Κοτζιάς.
Αναφέρει, δε, ότι επενδύοντας σε δολάρια, όπως συμβαίνει με την επένδυση στη ναυτιλία, οι Τούρκοι αποφεύγουν τους συναλλαγματικούς κινδύνους που κρύβει η επένδυση στη λίρα ενώ επίσης επενδύουν σε έναν κλάδο που παρουσιάζει πολύ ενθαρρυντικές προοπτικές για το μέλλον.
Είτε το ξηρό φορτίο είτε τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και τα πλοία μεταφοράς αερίου, όλα προσφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες μελλοντικά, σημειώνει ο κ. Κοτζιάς, και αυτό δεν το αγνοούν οι τούρκοι εφοπλιστές.
Ο τουρκικός στόλος
Ο τουρκικός εμπορικός στόλος, αν και δεν βρίσκεται παγκοσμίως μέσα στην πρώτη δεκάδα, εντούτοις έχει ικανοποιητική παρουσία με 1.541 πλοία μεταφορικής ικανότητας 27,96 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 429 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 5,59 εκατ. dwt, έχουν υψωμένη την τουρκική σημαία.
Το μερίδιο αγοράς του φτάνει το 1,32%, όταν ο ελληνόκτητος στόλος που είναι πρώτος παγκοσμίως έχει μερίδιο αγοράς 17,64% (στοιχεία UNCTAD 2021).
Οσον αφορά συνολικά τις αγοραπωλησίες πλοίων στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα πρέπει να σημειωθεί ότι άλλαξαν χέρια 994 πλοία συνολικής αξίας 21,14 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 328 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα 329 δεξαμενόπλοια, τα 122 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια λίγο περισσότερα πλοία, και συγκεκριμένα 1.060, συνολικής αξίας 15,3 δισ. δολαρίων, όσα περίπου και ολόκληρο το 2020 που έγιναν αγοραπωλησίες 1.188 πλοίων αξίας 16,5 δισ. δολαρίων. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω πανδημίας καταγράφηκαν μόλις 504 συναλλαγές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023