Είναι σαφές ότι η μεγάλη αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στις ανατιμήσεις της ενέργειας, που ξεπερνούν το 42%. Για τον λόγο αυτό ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι επιμένει στην υιοθέτηση πλαφόν στην τιμή του αερίου, ει δυνατόν πριν από την ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής του Οκτωβρίου. Στο μεταξύ, οι τιμές των τροφίμων- τον Ιούνιο πάντα και σε ετήσια βάση- αυξήθηκαν κατά 8,3% ενώ στα αεροπορικά εισιτήρια υπήρξε αύξηση ρεκόρ 90,4%. Τα δωμάτια των ξενοδοχείων ακρίβυναν κατά 18,1%.
Οι απόψεις των οικονομολόγων διίστανται και αυτό προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα. Στην εφημερίδα Corriere della Sera η γνωστή οικονομολόγος Λουκρέτσια Ράιχλιν γράφει σήμερα ότι το κύμα αυτό αυξήσεων θα είναι μικρής διάρκειας, ενώ στην La Repubblica ο πρώην ΥΠ.ΟΙΚ. Πιέρ Κάρλο Πάντοαν υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο.
- Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός: Νέο ρεκόρ σε Ευρωζώνη και Ελλαδα τον Ιούνιο
Πρόσθετη επιβάρυνση 3.000 ευρώ ετησίως
Η ιταλική ένωση καταναλωτών Codacons προβλέπει ότι σύντομα ο πληθωρισμός θα αγγίξει το 10% και ότι η ετήσια επιβάρυνση για μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων από την άυξηση των τιμών θα φτάσει τα 3.192 ευρώ. Η κυβέρνηση Ντράγκι αποφάσισε μόλις να ανανεώσει, για άλλους τρεις μήνες, την ειδική έκπτωση στους λογαριασμούς του φωτός και του αερίου για τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες. «Συνολικά για την στήριξη επιχειρήσεων και νοικοκυριών έχουμε διαθέσει πάνω από 45 δισεκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο Ιταλός τεχνοκράτης πρωθυπουργός. Τα τρία μεγαλύτερα συνδικάτα της χώρας, όμως, (Cgil, Cisl, Uil) ζητούν μία επείγουσα συνάντηση με την κυβέρνηση, καθώς και την υιοθέτηση νέων μέτρων.
Τα δε Πέντε Αστέρια, τα οποία την τελευταία περίοδο λαμβάνουν όλο και σαφέστερες αποστάσεις από την γραμμή της κυβέρνησης, θεωρούν κύρια προτεραιότητα να γίνουν αποδοτικές συναντήσεις με τους κοινωνικούς εταίρους με νέες, ουσιαστικές παρεμβάσεις στήριξης. Πολλοί σχολιαστές, τέλος, φοβούνται ότι μετά τις θερινές διακοπές οι συνέπειες, για το πορτοφόλι του μέσου Ιταλού, θα γίνουν ακόμη βαρύτερες. Γι αυτό ο Μάριο Ντράγκι συνεχίζει να ζητά την υιοθέτηση ενός νέου ευρωπαϊκού σχεδίου οικονομικής στήριξης των χωρών μελών της Ένωσης, όπως είχε γίνει με τον κορονοϊό.
Deutsche Welle
Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%