![Ναυτιλία: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/unnamed.jpg)
Πλάτη προκειμένου να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση μιας επαπειλουμένης επισιτιστικής κρίσης είναι έτοιμη να βάλει η ελληνική ναυτιλία, ενώ και τα δυο ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης σχεδιάζεται να αναλάβουν ρόλο ως διαμετακομιστικά κέντρα.
Οι επίσημοι φορείς της ελληνικής ναυτιλίας παρακολουθούν από πολύ κοντά τις διεργασίες, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν «ΤΑ ΝΕΑ», που αφορούν τη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που έχει εγκλωβιστεί στην εμπόλεμη ζώνη και δηλώνουν έτοιμοι να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστούν όροι ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων και η όλη διαδικασία θα είναι διαφανής και θα στηρίζεται σε όρους προσφοράς και ζήτησης.
Διαβάστε επίσης: Έως το 2023 υψηλοί ναύλοι και συμφόρηση στα λιμάνια
«Η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο»
Για το ίδιο θέμα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης φρόντισε να κάνει καθαρό ότι η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο να παίξει σε αυτή την προσπάθεια, καθώς ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Ειδικότερα ο Πρωθυπουργός δήλωσε αμέσως μετά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ ότι «εκφράσαμε όλοι την έντονη ανησυχία μας για το γεγονός ότι μπορεί να βρεθούμε αντιμέτωποι με μια τεραστίων διαστάσεων επισιτιστική κρίση. Και η Ελλάδα, για ακόμα μία φορά, προσφέρεται να βοηθήσει και να υποστηρίξει οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου το σιτάρι το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται εγκλωβισμένο στην Ουκρανία, πρωτίστως στην Οδησσό, να φύγει από την Ουκρανία και να καταλήξει τελικά στις χώρες που σήμερα το χρειάζονται. Η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο να παίξει σε αυτή την προσπάθεια, καθώς ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία».
Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα των εργασιών της Συνόδου Κορυφής της Ατλαντικής Συμμαχίας στη Μαδρίτη ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι πρόθυμη να προσφέρει πλοία για να συμβάλει στην εξαγωγή σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που τελούν υπό ρωσικό αποκλεισμό.
Συναντήσεις
Πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» αναφέρουν ότι ήδη εκπρόσωποι της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) έχουν κάνει δύο τουλάχιστον συναντήσεις με ευρωπαίους αξιωματούχους για το θέμα αυτό, ενώ και μία τρίτη επίκειται το επόμενο διάστημα.
Τα θέματα που εξετάζονται έχουν σχέση με τα σενάρια που μπορούν να υλοποιηθούν ώστε να γίνει δυνατή η μεταφορά των 20 εκατ. τόνων σιταριού που παραμένει εγκλωβισμένο σε λιμάνια και αποθήκες στην Ουκρανία. Τα πλοία δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις εγκαταστάσεις καθώς αυτές βρίσκονται σε εμπόλεμη ζώνη, ενώ και τα λιμάνια είναι παγιδευμένα με νάρκες.
Τα σενάρια που εξετάζονται είναι πολλά, μεταξύ των οποίων η μεταφορά του σιταριού σε λιμάνια των Μολδαβίας, Ρουμανίας, Πολωνίας και Ελλάδας από τη στεριά, είτε σιδηροδρομικώς είτε οδικώς, ή ακόμη και μέσω θαλάσσης με τη συνοδεία πολεμικών πλοίων. Για τη χώρα μας, όπως ειπώθηκε σε σχετικές συσκέψεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα δύο λιμάνια που μπορεί να αξιοποιηθούν είναι της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη χρειάζεται πολλή δουλειά μέχρι να επέλθει κάποια συμφωνία και να υλοποιηθεί ένα σχέδιο, όμως επιβεβαιώνεται αυτό που έχει υποστηρίξει πρόσφατα και η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, ότι «η ναυτιλία ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες αποτελεί θεματοφύλακα της ευημερίας και της εύρυθμης λειτουργίας λαών, κρατών και των οικονομιών τους. Και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι η ναυτιλία δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας παγκόσμιος, οικονομικός, στρατηγικός εταίρος».
Για τη μεταφορά του σιταριού, μια μεγάλη ποσότητα του οποίου θα μεταφερθεί στην Αφρική, όπου ο κίνδυνος της επισιτιστικής κρίσης είναι πολύ μεγάλος, θα χρησιμοποιηθούν κυρίως πλοία panamax και supramax, δηλαδή πλοία μεταφορικής ικανότητας 65.000-80.000 dwt και 50.000-60.000 dwt. Για τους 20 εκατ. τόνους θα χρειαστούν, δηλαδή, περισσότερα από 250-400 πλοία, ανάλογα με το μέγεθος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023