Οι τουρκικές τελωνειακές αρχές κατέσχεσαν ένα ρωσικό φορτηγό πλοίο που μετέφερε σιτηρά τα οποία η Ουκρανία θεωρεί κλεμμένα.
Την είδηση μεταφέρει το Reuters, επικαλούμενο τον πρεσβευτή της Ουκρανίας στην Τουρκία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
«Έχουμε πλήρη συνεργασία. Το πλοίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην είσοδο του λιμανιού, έχει κατασχεθεί από τις τελωνειακές αρχές της Τουρκίας», δήλωσε ο πρέσβης Vasyl Bodnar στην ουκρανική εθνική τηλεόραση.
Ο Bodnar δήλωσε ότι η τύχη του πλοίου θα αποφασιστεί σε συνάντηση των εμπειρογνωμόνων τη Δευτέρα.
Διαβάστε επίσης: ΕΕ-ΗΠΑ: Αναζητώντας λύση για τα σιτηρά της Ουκρανίας
Το αίτημα της Ουκρανίας
Η Ουκρανία είχε ζητήσει από την Τουρκία να σταματήσει και να κατασχέσει το υπό ρωσική σημαία φορτηγό πλοίο Zhibek Zholy, το οποίο μεταφέρει σιτηρά που παρέλαβε από το κατεχόμενο από τους Ρώσους λιμάνι του Μπερντιάνσκ.
Ο αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών, επικαλούμενος πληροφορίες που έλαβε από τις υπηρεσίες εμπορικής ναυτιλίας της χώρας, ανέφερε ότι το Zhibek Zholy φόρτωσε περίπου 4.500 τόνους σιτηρών από το Μπερντιάνσκ, μια πόλη που ανήκει στην Ουκρανία.
Τι ανέφερε το αίτημα
Σε επιστολή της που φέρει ημερομηνία την 30ή Ιουνίου και απευθύνεται στο υπουργείο Δικαιοσύνης της Τουρκίας, η γενική εισαγγελία της Ουκρανίας υποστηρίζει εξάλλου ότι το Zhibek Zholy εμπλέκεται σε «παράνομη εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών» από το Μπερντιάνσκ και κατευθύνεται στο Καρασού της Τουρκίας. Στην επιστολή αυτή αναφέρεται ότι το φορτίο φτάνει τους 7.000 τόνους φορτίου, ποσότητα μεγαλύτερη από εκείνην που ανέφερε ο αξιωματούχος του υπουργείου Εξωτερικών.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας δεν απάντησε αμέσως σε ένα αίτημα του Reuters να σχολιάσει την άφιξη του Zhibek Zholy στη χώρα.
Η εταιρεία KTZ Express που εδρεύει στο Καζακστάν επιβεβαίωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι το Zhibek Zholy της ανήκει αλλά ότι ναυλώθηκε από τη ρωσική εταιρεία Green Line, η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις. Η KTZ Express πρόσθεσε ότι διαβουλεύεται με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και θα συμμορφωθεί με όλες τις κυρώσεις και τους τυχόν περιορισμούς.
Η Ουκρανία κατηγορεί τη Ρωσία ότι κλέβει σιτηρά από τα εδάφη που έχουν καταλάβει οι ρωσικές δυνάμεις μετά την εισβολή στη χώρα, στις 24 Φεβρουαρίου. Το Κρεμλίνο από την πλευρά του διαψεύδει ότι οι Ρώσοι κλέβουν ουκρανικά σιτηρά.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;