
Την πρόσληψη άνω των εκατό εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες για την ενίσχυση της οικονομικής παιδείας, ζητά, με απόφασή της η 83η Συνέλευση των Αντιπροσώπων του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Όπως αναφέρει, με βάση την τελευταία προκήρυξη του ΑΣΕΠ, ο αριθμός των μόνιμων προσλήψεων οικονομολόγων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση δεν ανταποκρίθηκε στις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεδομένου ότι ήταν μόλις το 1% επί του συνόλου. Επομένως, στους επικείμενους 8.586 διορισμούς, που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων το γεγονός αυτό δεν πρέπει να επαναληφθεί.
Διαβάστε επίσης: ΟΕΕ: Δωρεάν χορήγηση άυλων απομακρυσμένων Ψηφιακών Πιστοποιητικών για λογιστές
Κενά και συνταξιοδοτήσεις
Μάλιστα, χαρακτηρίζει αδιαμφισβήτητη και επιτακτική τη συγκεκριμένη ανάγκη, δεδομένου ότι:
1.Το σχολικό έτος 2020 – 2021, συνταξιοδοτήθηκαν 149 οικονομολόγοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί ήταν μόνο 51. Για το τρέχον σχολικό έτος (2021 – 2022) οι αιτήσεις παραίτησης των οικονομολόγων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας, ανέρχονται σε 126, στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν με τον πιο σαφή τρόπο ότι το ισοζύγιο στην κάλυψη των πραγματικών κενών σε οικονομολόγους είναι αρνητικό.
Διαβάστε επίσης: ΟΕΕ για ενεργειακή κρίση: Η πίεση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις θα συνεχιστεί
2.Ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών οικονομολόγων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε όλη την επικράτεια τα τελευταία έτη είναι ιδιαίτερα αυξημένος, αφού από το 2019 έως και φέτος, έφτασαν τις 1400, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένες προσλήψεις μόνιμων οικονομολόγων εκπαιδευτικών.
3.Ο αριθμός των κενών των οικονομολόγων εκπαιδευτικών αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω λόγω:
α) του αριθμού συνταξιοδοτήσεων που θα προκύψουν,
β) του μαθήματος της Οικονομίας που διδάσκεται σε 6ωρη βάση και είναι εξεταζόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις, σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση της προτίμησης των μαθητών για τον τομέα Πληροφορικής και Οικονομίας τα τελευταία έτη στο Γενικό Λύκειο (το 2021 οι υποψήφιοι του προσανατολισμού των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ήταν 24.508 μαθητές σε σύνολο 75.435 μαθητών δηλαδή ποσοστό 32,48%) και
γ) του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μαθητών που επιλέγουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση τα τελευταία έτη και της ύπαρξης στα Επαγγελματικά Λύκεια τεσσάρων (4) ειδικοτήτων που άπτονται της Οικονομικής Επιστήμης, γεγονός που δημιουργεί κάθε χρόνο, νέα τμήματα και συνεπώς περισσότερες ώρες προς κάλυψη από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 80 Οικονομίας.
Προβληματισμός για τη χαμηλή βαθμολογία
Παράλληλα, έντονα προβληματίζει και το γεγονός ότι το 35,31% των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, έγραψε κάτω από τη βάση στο μάθημα της Οικονομίας, ενώ βαθμολογία άνω του 18 έλαβε μόνο το 23,13% των υποψηφίων.
Αναμφίβολα δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού. Η ενίσχυση της οικονομικής παιδείας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας οφείλει να λάβει χώρα άμεσα στα ωρολόγια προγράμματα του σχολικού έτους 2022-2023, με την εισαγωγή του μαθήματος Αρχές Οικονομίας στη Β΄ Λυκείου, ένα διαρκές επιστημονικό αίτημα του ΟΕΕ καθότι η ύπαρξη ενός Οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην Κατεύθυνση Οικονομίας & Πληροφορικής δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός
Ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός αποτελεί ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα και μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις της επόμενης μέρας. Η ισχυρή παρουσία μαθημάτων οικονομικής σκέψης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού του κλάδου ΠΕ80 Οικονομίας, θα συμβάλλει στην απόκτηση ορθής οικονομικής συμπεριφοράς. Το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις του προς αυτήν την κατεύθυνση.


Latest News

Το μήνυμα Χατζηδάκη μετά την αναβάθμισή του
Ο Χατζηδάκης πηγαίνει στο Μέγαρο Μαξίμου αναλαμβάνοντας αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, με ρόλο συντονιστή για την παρακολούθηση του έργου των παραγωγικών υπουργείων

Το Who is Who των 15 νέων προσώπων της κυβέρνησης μετά τον ανασχηματισμό
Δεκαπέντε είναι τα νέα πρόσωπα στην κυβέρνηση αφού ο ανασχηματισμός που αναμενόταν μετά την πρόταση δυσπιστίας και τα μαζικότατα συλλαλητήρια για τα Τέμπη έγινε το πρωί της Παρασκευής

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Βλέπει υψηλότερα επίπεδα το ΧΑ - Στο επίκεντρο η Πειραιώς
Αν και δέχεται το ΧΑ κάποιες πιέσεις κατοχύρωσης κερδών, δεν δείχνουν προς ώρας ικανές να διαταράξουν την ανοδική του πορεία

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Οι μεγάλες ανατροπές - Ποιοι μένουν εκτός κυβέρνησης
Ο ανασχηματισμός αφήνει 14 υπουργούς και υφυπουργούς εκτός κυβέρνησης

«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης - Ευκαιρίες στη νέα γενιά» λένε κυβερνητικοί κύκλοι
«Ανασχηματισμός μεγάλης ανανέωσης και ευκαιριών στη νέα γενιά» είναι το σχόλιο κυβερνητικών κύκλων

Ανασχηματισμός: Ανακοινώθηκε η νέα κυβέρνηση - Όλα τα ονόματα
Ποια υπουργεία αλλάζουν χέρια, ποιοι φεύγουν, ποιοι έρχονται και ποιοι αναβαθμίζονται

Ανασχηματισμός: Στις 11:00 η ανακοίνωση για τη νέα κυβέρνηση
Στις 11.00 ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, θα ανακοινώσει τη νέα σύνθεση της κυβέρνησης.

Ουκρανία: Η διαπραγμάτευση τώρα ξεκινά
Η Ρωσία δεν δείχνει διατεθειμένη να αποδεχτεί με τρόπο βιαστικό μια εκεχειρία στην Ουκρανία χωρίς να αρνείται τη σχετική διαπραγμάτευση