Μετά την έγκριση (υπό κάποιες προϋποθέσεις) που παρείχε στα τέλη Μαΐου η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μέχρι την Τρίτη, 5 Ιουλίου, θα ανακοινωθεί επισήμως το deal της εξαγοράς των τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, μητρική της efood, με την τελευταία να επεκτείνεται εκτός του online και στο offline, αποκτώντας δραστηριότητες χονδρικής και λιανικής.

«Απλώνοντας» τις δραστηριότητές της σε όλο το φάσμα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών και όχι μόνο, στη νέα της δομή η efood θα περιλαμβάνει online λιανική, το efood Market με 42 dark stores που ανέπτυσσε νωρίτερα η Μούχαλης, δίκτυο φυσικών καταστημάτων, τα kiosky’s convenience stores, δίκτυο με περίπου 400 σημεία πώλησης μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, mini market κ.α.), χονδρική πώληση και διανομή μέσω της Άλφα Διανομών, online κανάλια, ήτοι delivery.gr, e-table και kioskys.gr, καθώς και παραγγελιοληψία και διανομή, δηλαδή το κύριο αντικείμενό της.

Αντίστροφη πορεία

Ο Χάρης Τάκας, Senior Logistics και Q-commerce Director της efood, αναφέρει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο πως η efood είναι η πρώτη εταιρεία στο πολυεθνικό όμιλο, η οποία θα διαθέτει υβριδική παρουσία με φυσικά καταστήματα, dark stores, delivery τρίτων αλλά και δραστηριότητας χονδρεμπορίας. «Πρόκειται για μια σημαντική αλλά σίγουρα ευχάριστη πρόκληση», τονίζει.

Διαβάστε επίσης: JP Morgan: Ο πληθωρισμός πλήττει τα delivery

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία ξεκίνησε και εδραιώθηκε μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων για να επεκταθεί πλέον και στα φυσικά καταστήματα, ακολουθώντας αντίστροφή πορεία από ότι συμβαίνει συνήθως.

Ενισχύεται το efood market

Σε ό,τι αφορά την υπηρεσία efood market, στόχος είναι να επεκτείνει περισσότερο το δίκτυό της, (αυτή τη στιγμή διαθέτει 42 dark stores για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών) καθώς και να προσθέσει επιπλέον κωδικούς για την κάλυψη των αυθόρμητων και άμεσων αναγκών των καταναλωτών.

Σήμερα μέσω efood market, που διαθέτει παρουσία σε 7 μεγάλες πόλεις πανελλαδικά διακινούνται περίπου 3.000 κωδικοί, στους οποίους περιλαμβάνονται και τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι να ανέλθει σε έως και 5.000 κωδικούς προσεχώς.

Διαβάστε επίσης: Οι μονόκεροι, το 15λεπτο, η κατάργηση των ψυγείων και ο «φόβος» των σούπερ μάρκετ

Η διανομή γίνεται από τις 8.00 έως τις 00.45 και τις Κυριακές και τις αργίες. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα παράδοσης, η εταιρεία επισημαίνει πως ο μέσος όρος παράδοσης των προϊόντων έχει πέσει στα 16 λεπτά.

Μικρή λιανική

Επίσης, στόχος είναι να μεγαλώσει και ο αριθμός των σημείων λιανικής που θα ενταχθούν στην ομπρέλα της efood τις επόμενες μέρες, με την εταιρεία να επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Το δίκτυο των Kiosky’s, αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο μέσω franchise. να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά, καθώς και να ενισχυθεί η κατηγορία των έτοιμων γευμάτων – σνακς.

Αύξηση θέσεων εργασίας και νέα γραφεία

Η efood απασχολεί σήμερα 850 εργαζομένους, έχοντας αναπτυχθεί σημαντικά σε σχέση με τους 450 που απασχολούσε προ της πανδημίας, ενώ οι διανομείς της ανέρχονται σε 5.000. Μάλιστα άλλες 4.000 – 5.000 είναι οι εκκρεμείς αιτήσεις. Από τους 5.000 διανομείς οι 2.000 απασχολούνται με σχέση μισθωτής εργασίας, πλήρους ή μερικής (4ωροι, 6ωροι, 8ωροι), και οι υπόλοιποι ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας δημιούργησε την ανάγκη και για μεγαλύτερους χώρους εργασίας, αν και αρκετοί εργαζόμενοι επιλέγουν το μοντέλο της τηλεργασίας. Καθώς λοιπόν με την εξαγορά θα έχει πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό, η εταιρεία θα αποκτήσει επιπλέον 3.000 τ.μ. γραφείων σε δύο νέα κτίρια στο Νέο Ηράκλειο, κοντά στην έδρα της.

Ο εμπλουτισμός των υπηρεσιών κρατά τον τζίρο ψηλά

Ούτε η επιστροφή στην κανονικότητα (όσον αφορά την πανδημία) ούτε και οι πληθωριστικές πιέσεις, που ήδη δρουν ανασταλτικά στις πωλήσεις κατ’ όγκο των σούπερ μάρκετ, φυσικών και ηλεκτρονικών, έχουν επηρεάσει την αγορά του delivery, σύμφωνα με τον κ. Τάκα. Ο λόγος είναι ο εμπλουτισμός των υπηρεσιών που προσφέρουν πλέον οι ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς έχουν επεκταθεί σε κάβες, μανάβικα, ψαράδικα, κρεοπωλεία, μίνι μάρκετ, ανθοπωλεία, βιβλία, gadgets κ.λπ.

Μάλιστα ο κ. Τάκας επισημαίνει ότι το φετινό δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου είναι το καλύτερο που έχει καταγράψει η efood στα 10 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Ενώ στην κατεύθυνση των νέων κατηγοριών, η efood, που συνεργάζεται με 20.000 καταστήματα πανελλαδικά σε 100 πόλεις, προσφέρει εδώ και λίγους μήνες delivery στο αεροδρόμιο και πλέον εξυπηρετεί διανομή και στις λαϊκές αγορές. Συγκεκριμένα, για τις λαϊκές, η υπηρεσία υλοποιείται αυτή την περίοδο πιλοτικά σε διάφορες λαϊκές της Αθήνας (Βούλα, Γλυφάδα, Αμπελόκηποι, Καλλιθέα, Άγιος Δημήτριος κ.ά.), με στόχο να επεκταθεί περαιτέρω, καθώς τα πρώτα δείγματα είναι θετικά.

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας κατά την οικονομική χρήση του 2021, ο Senior Logistics και Q-commerce Director της efood δήλωσε πως το πρόσημο των πωλήσεων της Online Delivery είναι θετικό. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 64,5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι οι προμήθειες ανέρχονται σε 12% όταν πρόκειται αποκλειστικά για παραγγελιοληψία και 25% για υπηρεσίες delivery.

Ναι… μια παραγγελία θέλω να κάνω

Με βάση τα λεγόμενα του κ. Τάκα, ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμάται πως κινείται μεταξύ 12-16 δισ. ευρώ, ωστόσο μόνο 2,5% εξ αυτού του ποσού γίνεται online, ήτοι 300 – 400 εκατ. ευρώ.

Επίσης, το delivery φαγητού υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ και το ποσοστό των διανομών μέσω online πλατφορμών, όπως η efood που διαθέτει πάνω από 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, εκτιμάται πως είναι κοντά στο 10%, με το υπόλοιπο 90% να πραγματοποιείται με υπαλλήλους/συνεργάτες των καταστημάτων.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός πως το 50% περίπου των παραγγελιών delivery από καταστήματα εστίασης εκτιμάται πως γίνεται ακόμη τηλεφωνικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο