«Δεν πρόκειται ποτέ τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας να λειτουργήσουν χωρίς πλήρωμα», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management, Carl Schou, επισημαίνοντας ότι οι νέες τεχνολογίες «δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων».
Ο κ. Schou επισημαίνει ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι πάρα πολύ ισχυροί και βλέπουν μπροστά, τονίζοντας μάλιστα πως για τον λόγο αυτό η εταιρεία του βρίσκεται στην Αθήνα.
Η Wilhelmsen Ship Management, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα, με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 9.200 ναυτικούς, έχει ανοίξει από τον Σεπτέμβριο του 2021 γραφείο στην Αθήνα σε συνεργασία με τον όμιλο της Diana Shipping.
Πόσο επηρεάζει τη διαχείριση των πληρωμάτων η πολεμική σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας;
Ο πόλεμος έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Εχουμε γραφεία και στη Ρωσία και στην Ουκρανία. Ομως τώρα δεν μπορούμε να βρούμε πληρώματα από τις χώρες αυτές. Η μεγάλη πρόκληση είναι να βρούμε αντικαταστάτες αυτών των πληρωμάτων από άλλες εθνικότητες. Το έλλειμμα χιλιάδων ναυτικών που καταγράφεται αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης σε ναυτικούς αλλά και σε άνοδο των μισθών και του λειτουργικού κόστους του πλοίου.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως π.χ. οι έρευνες για τα μη επανδρωμένα πλοία, πόσο μπορεί να επηρεάσουν το μέλλον των εταιρειών διαχείρισης;
Ο όμιλος της Wilhelmsen συνεργάζεται με την Kongsberg για την ανάπτυξη της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας αυτόνομων φορτηγίδων στον κόσμο. Επίσης είμαστε υπεύθυνοι διαχείρισης για φορτηγίδες στα νορβηγικά φιόρδ. Θα έλεγα ότι η αγορά των αυτόνομων πλοίων είναι μια υπό ανάπτυξη αγορά και πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.
Θα έχουμε κάποια στιγμή πλοία χωρίς πλήρωμα;
Εκτιμώ ότι ίσως στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων να δούμε τέτοια πλοία, όμως στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση. Πάντα θα υπάρχει πλήρωμα πάνω στα πλοία. Σε κάθε περίπτωση οι νέες τεχνολογίες όπως και οι νέοι κανονισμοί για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και οι νέες μηχανές δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων αλλά και των εργαζομένων στη στεριά, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν αυτήν τη νέα τεχνολογία.
Μιλήσατε για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Οι έλληνες εφοπλιστές ζητούν να ισχύει η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ποια είναι η άποψή σας;
Αν ακολουθήσουμε τον κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει», τότε το κόστος θα πάει στον ναυλωτή. Εγώ συμφωνώ με αυτήν τη θέση. Βέβαια, ακόμη οι κανόνες είναι υπό διαμόρφωση, οπότε περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η τελική τους μορφή.
Πόσο οι εξαγορές και συγχωνεύσεις στη ναυτιλία επηρεάζουν τη δραστηριότητα των εταιρειών διαχείρισης;
Η διαχείριση είναι μια αξιόπιστη υπηρεσία πολύ υψηλού επιπέδου που παρέχεται από εξαιρετικά στελέχη. Εχουμε τη δυνατότητα να επιτύχουμε οικονομίες κλίμακας, γεγονός που μας επιτρέπει να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας με πολύ πιο αποτελεσματικό ως προς το κόστος τρόπο. Το μέγεθος λοιπόν δεν νομίζω ότι είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για μια ναυτιλιακή εταιρεία για να επιλέξει αν θα αναθέσει σε μια εταιρεία διαχείρισης τον στόλο της ή μέρος αυτού.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια για τη δραστηριότητά σας στην Ελλάδα;
Στα σχέδιά μας είναι να επεκταθούμε και να αναπτυχθούμε· πρώτα απ’ όλα να αυξήσουμε τον αριθμό των πλοίων των οποίων έχουμε αναλάβει τη διαχείριση μέχρι σήμερα και παράλληλα να αναπτυχθούμε και σε άλλες κατηγορίες πλοίων. Μέχρι τώρα στην Ελλάδα διαχειριζόμαστε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μερικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για λογαριασμό Ελληνα πλοιοκτήτη. Θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλους τομείς, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τα δεξαμενόπλοια και άλλα. Στόχος μας είναι μέσα σε μία χρονιά να διπλασιάσουμε τουλάχιστον τον αριθμό των πλοίων που διαχειριζόμαστε. Εχουμε πίσω μας ένα ισχυρό δίκτυο και πιστεύω ότι οι έλληνες εφοπλιστές μπορούν να εμπιστευτούν το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουμε.
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ