«Δεν πρόκειται ποτέ τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας να λειτουργήσουν χωρίς πλήρωμα», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management, Carl Schou, επισημαίνοντας ότι οι νέες τεχνολογίες «δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων».
Ο κ. Schou επισημαίνει ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι πάρα πολύ ισχυροί και βλέπουν μπροστά, τονίζοντας μάλιστα πως για τον λόγο αυτό η εταιρεία του βρίσκεται στην Αθήνα.
Η Wilhelmsen Ship Management, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα, με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 9.200 ναυτικούς, έχει ανοίξει από τον Σεπτέμβριο του 2021 γραφείο στην Αθήνα σε συνεργασία με τον όμιλο της Diana Shipping.
Πόσο επηρεάζει τη διαχείριση των πληρωμάτων η πολεμική σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας;
Ο πόλεμος έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Εχουμε γραφεία και στη Ρωσία και στην Ουκρανία. Ομως τώρα δεν μπορούμε να βρούμε πληρώματα από τις χώρες αυτές. Η μεγάλη πρόκληση είναι να βρούμε αντικαταστάτες αυτών των πληρωμάτων από άλλες εθνικότητες. Το έλλειμμα χιλιάδων ναυτικών που καταγράφεται αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης σε ναυτικούς αλλά και σε άνοδο των μισθών και του λειτουργικού κόστους του πλοίου.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις, όπως π.χ. οι έρευνες για τα μη επανδρωμένα πλοία, πόσο μπορεί να επηρεάσουν το μέλλον των εταιρειών διαχείρισης;
Ο όμιλος της Wilhelmsen συνεργάζεται με την Kongsberg για την ανάπτυξη της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας αυτόνομων φορτηγίδων στον κόσμο. Επίσης είμαστε υπεύθυνοι διαχείρισης για φορτηγίδες στα νορβηγικά φιόρδ. Θα έλεγα ότι η αγορά των αυτόνομων πλοίων είναι μια υπό ανάπτυξη αγορά και πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.
Θα έχουμε κάποια στιγμή πλοία χωρίς πλήρωμα;
Εκτιμώ ότι ίσως στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων να δούμε τέτοια πλοία, όμως στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση. Πάντα θα υπάρχει πλήρωμα πάνω στα πλοία. Σε κάθε περίπτωση οι νέες τεχνολογίες όπως και οι νέοι κανονισμοί για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και οι νέες μηχανές δημιουργούν και νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης των πληρωμάτων αλλά και των εργαζομένων στη στεριά, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν αυτήν τη νέα τεχνολογία.
Μιλήσατε για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Οι έλληνες εφοπλιστές ζητούν να ισχύει η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ποια είναι η άποψή σας;
Αν ακολουθήσουμε τον κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει», τότε το κόστος θα πάει στον ναυλωτή. Εγώ συμφωνώ με αυτήν τη θέση. Βέβαια, ακόμη οι κανόνες είναι υπό διαμόρφωση, οπότε περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η τελική τους μορφή.
Πόσο οι εξαγορές και συγχωνεύσεις στη ναυτιλία επηρεάζουν τη δραστηριότητα των εταιρειών διαχείρισης;
Η διαχείριση είναι μια αξιόπιστη υπηρεσία πολύ υψηλού επιπέδου που παρέχεται από εξαιρετικά στελέχη. Εχουμε τη δυνατότητα να επιτύχουμε οικονομίες κλίμακας, γεγονός που μας επιτρέπει να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας με πολύ πιο αποτελεσματικό ως προς το κόστος τρόπο. Το μέγεθος λοιπόν δεν νομίζω ότι είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για μια ναυτιλιακή εταιρεία για να επιλέξει αν θα αναθέσει σε μια εταιρεία διαχείρισης τον στόλο της ή μέρος αυτού.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια για τη δραστηριότητά σας στην Ελλάδα;
Στα σχέδιά μας είναι να επεκταθούμε και να αναπτυχθούμε· πρώτα απ’ όλα να αυξήσουμε τον αριθμό των πλοίων των οποίων έχουμε αναλάβει τη διαχείριση μέχρι σήμερα και παράλληλα να αναπτυχθούμε και σε άλλες κατηγορίες πλοίων. Μέχρι τώρα στην Ελλάδα διαχειριζόμαστε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μερικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για λογαριασμό Ελληνα πλοιοκτήτη. Θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλους τομείς, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τα δεξαμενόπλοια και άλλα. Στόχος μας είναι μέσα σε μία χρονιά να διπλασιάσουμε τουλάχιστον τον αριθμό των πλοίων που διαχειριζόμαστε. Εχουμε πίσω μας ένα ισχυρό δίκτυο και πιστεύω ότι οι έλληνες εφοπλιστές μπορούν να εμπιστευτούν το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουμε.
Latest News
Σε επτά άξονες οι αλλαγές στις εφημερίες - Έρχεται το «βραχιολάκι» στα νοσοκομεία
Μέχρι ελικοδρόμια και «βραχιολάκι» στους ασθενείς προβλέπει το νέο σχέδιο για την μείωση του χρόνου αναμονής στα νοσοκομεία
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Ποιες είναι οι πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας - Η ανάλυση του Linkedin
Το LinkedIn εξέτασε εκατομμύρια θέσεις εργασίας διαπιστώνοντας ότι η ΑΙ είχε τη μεγαλύτερη άνοδο
Γιατί το παλαιότερο ισπανικό χαμόν κοστίζει 80.000 ευρώ
Η πολυτέλεια στον ουρανίσκο έχει κόστος και αυτό το κομμάτι ισπανικού χαμόν το αποδεικνύει μπουκιά μετά τη μπουκιά
«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC
«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ
«Putin», μία ταινία με πρωταγωνιστή τον Βλαντιμίρ Πούτιν
Ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έρχεται στον κινηματογράφο – όχι φυσικά ο ίδιος, αλλά μία εκδοχή του που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης σε μια ταινία που θα συζητηθεί.
Διπλό φρένο στις αυξήσεις στα ασφάλιστρα - Στον ΟΤ το σχέδιο της κυβέρνησης
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου υγείας και οι αυξήσεις των ασφαλίστρων απασχόλησαν ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη – Οι αποφάσεις
Ποιος σκότωσε το ρέιβ - Η παγκόσμια παρακμή του κλάμπινγκ
Από το Βερολίνο μέχρι τη Νέα Υόρκη, το κλάμπινγκ στις πρωτεύουσες των πάρτι του κόσμου τελειώνει νωρίτερα
Ο ιδιοκτήτης της Aston Villa σκέφτεται την «έξοδο» από τη Βρετανία λόγω φορολογίας
Ο Αιγύπτιος επιχειρηματίας Νασέφ Σαουρίρις φέρεται να εξετάζει τη μετεγκατάστασή του, ενώ το οικογενειακό του γραφείο NNS Group μεταφέρθηκε στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι
CIES: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοί παίκτες στον κόσμο
Ο Αγγλος άσος της Ρεάλ Μαδρίτης άφησε στη δεύτερη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον Ερλινγκ Χάαλαντ