Το Λιμάνι της Ραφήνας το δεύτερο στη μεγαλύτερο στη χώρα σε επιβατική κίνηση, μετά τον Πειραιά, είναι επίσης μαζί με τον ΟΛΠ το λιμάνι που εξασφάλισε χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια για να δημιουργήσει υποδομές ηλεκτροδότησης για τα επιβατηγά πλοία.

Διαβάστε επίσης: Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αυξήσεις από 4% έως 8% σε ορισμένα δρομολόγια

Μιλώντας στον ot.gr η κα. Δέσποινα Γκικάκη, διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, Πολιτικός Μηχανικός με Μεταπτυχιακές Σπουδές στην “ Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη & Διοίκηση Λιμένων”  του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και  με δεκαετή εμπειρία στο σύστημα της λιμενικής βιομηχανίας και στα λιμενικά έργα, επισημαίνει ότι από το λιμάνι διακινούνται κάθε χρόνο άνω των 2.000.000 επιβατών!  Το λιμάνι της Ραφήνας, κατατάσσεται, σύμφωνα με την ΚΥΑ 8315.2/02/2007 (ΦΕΚ Β 202/16‐2‐2007), μεταξύ των 16 Ελληνικών λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος (Κατηγορία Κ1) και συμμετέχει ουσιαστικά στο ευρύτερο σύστημα λιμένων της Αττικής, με προοπτική τα επόμενα χρόνια να γίνει το πρώτο σε επιβατική κίνηση στην Αττική. Περιλαμβάνεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (εκτεταμένο δίκτυο), ενώ συγκεντρώνει σημαντικό μέρος της κίνησης προς τα νησιά των Κυκλάδων (Τήνο, Άνδρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Ίο, Σαντορίνη και Κουφονήσια).

Διαβάστε επίσης: Ιπτάμενα δελφίνια: Νοσταλγική «βουτιά» στο παρελθόν

Διατηρεί επίσης την αποκλειστική σύνδεση με το Μαρμάρι Ευβοίας εξυπηρετώντας τόσο την επιβατική – τουριστική όσο και την εμπορευματική κίνηση των προορισμών αυτών.

Όπως εκτιμά η ίδια με βάση και τις κρατήσεις για την θερινή σεζόν το 2022 το λιμάνι θα  καταφέρει να αγγίξει τα αποτελέσματα του 2019!

Το λιμάνι της Ραφήνας  όπως σημειώνει η κα. Γκικάκη, έχοντας εξασφαλίσει πιστοποίηση κατά ISO:14001 για την εφαρμογή συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης, πρωτοπορεί στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς εξασφάλισε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να εκπονήσει τεχνικές μελέτες για την κατασκευή 4 σημείων ηλεκτροδότησης επιβατικών πλοίων μέσω του συστήματος λήψης ενέργειας από εγκαταστάσεις της ξηράς, του λεγόμενου Cold Ironing.

Διαβάστε επίσης: Pelago: Το ηλεκτροκίνητο ιστιοπλοϊκό ξεκινάει για τον πρώτο γύρο του Αιγαίου

Καθώς ο λιμένας Ραφήνας βρίσκεται εντός αστικού ιστού, το cold ironing, θα επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα της εκπομπής διοξειδίου του θείου και άλλων αέριων ρύπων που παράγει το πλοίο κατά τη λειτουργία του τη χρονική διάρκεια που παραμένει ελλιμενισμένο στο λιμάνι και τα οποία εξαιτίας της θέσης του διοχετεύονται στην πόλη.

Ηλεκτρική διασύνδεση

Στα πλαίσια του έργου EALING, μελετάται για το λιμάνι της Ραφήνας η εγκατάσταση τεσσάρων σημείων ηλεκτρικής διασύνδεσης ξηράς-πλοίου, συνολικής ισχύος 4 MVA, με σκοπό την απ’ ευθείας τροφοδότηση με ηλεκτρική ισχύ από την ξηρά, των πλοίων που εξυπηρετούνται στο λιμένα της Ραφήνας. H τροφοδότηση των παραπάνω τεσσάρων θέσεων θα υλοποιηθεί με υπόγεια καλώδια, τα οποία θα εισαχθούν σε χάνδακα ο οποίος θα εκτείνεται από τον Υ/Σ τροφοδότησης έως το εκάστοτε σημείο διασύνδεσης.

Η Διοίκηση της ΟΛΡ ΑΕ προχώρησε παράλληλα στην εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για το λιμάνι της Ραφήνας βασιζόμενη στο όραμά της, το οποίο στηρίζεται σε 5 άξονες:

-Αύξηση της ασφάλειας ελλιμενισμού με δημιουργία λιμενικών έργων προστασίας.

-Αισθητική αναβάθμιση όλων των κτιριακών υποδομών με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά & πολιτισμική ταυτότητα του τόπου.

-Έργα και δράσεις μείωσης περιβαλλοντικού αποτυπώματος, τόσο των πλοίων όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων.

-Έργα διασύνδεσης του λιμένα με την ενδοχώρα που θα επιλύσουν κυκλοφοριακά ζητήματα.

-Αύξηση απόδοσης λιμενικών υπηρεσιών με νέες τεχνολογίες

Το Master Plan

Με το νέο υπό έγκριση Master Plan sτον Λιμένα Ραφήνας χωροθετούνται τέσσερεις βασικές χρήσεις, με τέσσερα αντίστοιχα Λιμενικά Τμήματα (ΛΤ):

• Λιμενικό Τμήμα Ακτοπλοΐας: Το ΛΤ Ακτοπλοΐας περιλαμβάνει το ΛΤ των Συμβατικών πλοίων και το ΛΤ Ταχύπλοων πλοίων, τα οποία χωροθετούνται στο κεντρικό κρηπίδωμα και ανατολικά του αλιευτικού καταφυγίου αντίστοιχα,

• Λιμενικό Τμήμα Μικτής Χρήσης: Χωροθετείται νότια της κεντρικής λιμενολεκάνης, στην περιοχή του παλαιού λιμένα Ραφήνας,

• Λιμενικό Τμήμα Αλιευτικού Καταφυγίου: Χωροθετείται βορείως του κεντρικού λιμένα, στη θέση του υφιστάμενου αλιευτικού καταφυγίου,

• Λιμενικό Τμήμα Υδατοδρομίου: Χωροθετείται επί του υπήνεμου μώλου του αλιευτικού Καταφυγίου του λιμένα.

Ο Λιμένας Ραφήνας αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις στην επίτευξη της κυρίως λιμενικής δραστηριότητας, που είναι η αποτελεσματική ανταπόκριση στη ζήτηση λιμενικών υπηρεσιών. Μερικές από τις σημαντικότερες προκλήσεις του Λιμένα Ραφήνας είναι οι ακόλουθες:

Ο αριθμός επιβατών και ο όγκος φορτίου που διακινείται αυξάνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, υπερβαίνοντας συχνά την ικανότητα του λιμένα.

Το μέγεθος των πλοίων έχει αυξηθεί, δημιουργώντας απαιτήσεις για μεγαλύτερα μήκη κρηπιδώματος, μεγαλύτερα βάθη στη θέση παραβολής, στο δίαυλο προσέγγισης και στη λιμενολεκάνη καθώς και μεγαλύτερη επιφάνεια ελιγμών.

Οι χερσαίες μεταφορικές συνδέσεις είναι κορεσμένες δημιουργώντας κυκλοφοριακό φόρτο με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλοντα αστικό ιστό, κυρίως σε περιόδους αιχμής.
Αναδυόμενες συγκρούσεις για τη χρήση γης μεταξύ λιμενικών και μη λιμενικών δραστηριοτήτων.

Ταυτόχρονα με τη μελέτη του νέου Master Plan Λιμένα Ραφήνας, βρίσκονται σε εξέλιξη η κατασκευή πολύ σημαντικών συγκοινωνιακών έργων, όπως η επέκταση του  Προαστιακού Σιδηροδρόμου ως το λιμάνι και η επέκταση της Αττικής Οδού ως την Ραφήνα, με κατάληξη στο λιμάνι μέσω της Υπογειοποίησης της Λεωφόρου Φλέμιγκ.

Τέλος ένα ακόμη θέμα που προωθεί η διοίκηση του λιμανιού της Ραφήνας είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου μπροστά από τον Παλαιό Λιμένα!  Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Λιμένας Ραφήνας αποτελεί το πρώτο λιμάνι στην χώρα μας στο οποίο ξεκίνησε η δημιουργία ενός κτιριακού κανονισμού που θα συμμορφώσει τις όψεις των κτιρίων εντός της χερσαίας ζώνης και θα αναβαθμίσει αισθητικά την εικόνα του λιμένα.

Ένας τέτοιος συγκεκριμένος κτηριακός κανονισμός ευνοεί μακροσκοπικά το κτηριακό σύνολο, και άρα τελικά τον κάθε επιμέρους επαγγελματία, ενώ επιτελεί τον σκοπό της αναβάθμισης της εικόνας της εισόδου στο λιμάνι της Ραφήνας, κάτι που όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, έχει μόνο οφέλη για το σύνολο της πόλης, αλλά και υπερτοπικά.

Ταυτόχρονα, λέει η κα. Γκικάκη,  ολοκληρώσαμε και την αρχιτεκτονική μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Παλαιού λιμένα Ραφήνας. Οι αυθαίρετες κατασκευές που λειτουργούν σήμερα ως χώροι υποδοχής τραπεζοκαθισμάτων μπροστά στο κτιριακό συγκρότημα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, θα απομακρυνθούν και στη θέση τους θα αναπτυχθεί ένα συγκρότημα βιοκλιματικού χαρακτήρα, ως ένα ενιαίο μέτωπο κατά μήκος της προβλήτας αποτελούμενο από μικρές δομικές μονάδες με κοινά τυπολογικά χαρακτηριστικά Η  νέα σχεδιαστική προσέγγιση αφορά σε μία ενιαία κατασκευή, με επαναλαμβανόμενες τυπολογικά μονάδες, που θα αναπτυχθεί παράλληλα με το κτηριακό συγκρότημα, στην ζώνη των ημιυπαίθριων χώρων, επιτυγχάνοντας μια οπτική εκκαθάριση και ενοποίηση της ζώνης, και ταυτόχρονα επιτρέποντας να γίνει ξανά αντιληπτό το υφιστάμενο κτηριακό συγκρότημα ως μία ενιαία επιμήκης δομή.

Η νέα δομή θα είναι μία ελαφριά μεταλλική κατασκευή, με ναυτικές αναφορές στα ιστία και στα πανιά των ιστιοπλοϊκών σκαφών, σε λευκό χρώμα, και θα λειτουργεί ως ένα ελαφρύ, «διάφανο» στέγαστρο, μπροστά από το υπάρχον κτηριακό συγκρότημα.

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του λιμένα Ραφήνας αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα έργα της παρούσας Διοίκησης, η οποία αναμένεται να αναβαθμίσει πλήρως και να αλλάξει μόνο προς το καλύτερο όχι μόνο μία από τις πιο όμορφες περιοχές της Ραφήνας, αλλά και όλης της Αττικής.

ΣΗΜΕΡΑ:

ANAΠΛΑΣΗ:

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα