
Στην κατάληψη δύο εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα στη Μαριούπολη, προχώρησαν αυτονομιστές που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, αναφέροντας ότι αποτελούν πλέον «κρατική ιδιοκτησία».
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση κατά της εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από επιστολές που έφερε στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Βίαιη κατάσχεση
Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του «υπουργείου Εξωτερικών», ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρείες ότι τα πλοία τους αποτέλεσαν αντικείμενο «βίαιης κατάσχεσης κινητής περιουσίας με αναγκαστική μετατροπή σε κρατική ιδιοκτησία», χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές επιστολές.
Η εταιρεία Smarta Shipping, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «Smarta» με σημαία Λιβερίας, ενός από τα δύο πλοία που κατασχέθηκαν, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 30 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη και “ενάντια σε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου”.
«Μια τέτοια αναγκαστική κατάσχεση παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όσον αφορά την ιδιοκτησία. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και τη θαλάσσια ασφάλεια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Το «Smarta» είχε φτάσει στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και χτυπήθηκε από ρωσικούς βομβαρδισμούς στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Συμφωνα με την εταιρεία το 19μελές πλήρωμα είχε μεταφερθεί με τη βία από τον ρωσικό στρατό στο Ντονέτσκ και απελευθερώθηκε ένα μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε ήταν το Blue Star I με σημαία Παναμά, σύμφωνα με την επιστολή.

Η διαχειρίστρια εταιρεία «Fetida Maritime», με έδρα την Οδησσό, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι είναι ενήμερο περί «ρωσικής δημιουργίας ενός “εθνικού” στόλου που θα αποτελείται από πλοία που είχαν κλαπεί στη Μαριούπολη».
«Εγκλωβισμένα» περισσότερα από 80 πλοία με ξένη σημαία
Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δήλωσε πως «γνωρίζει ότι τουλάχιστον ένα πλοίο αναχώρησε από τη Μαριούπολη».
Πάνω από 80 πλοία με ξένη σημαία παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΟ, ενώ ορισμένοι από αυτούς τους λιμένες παραμένουν υπό ρωσικό έλεγχο.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία