Στην κατάληψη δύο εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα στη Μαριούπολη, προχώρησαν αυτονομιστές που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, αναφέροντας ότι αποτελούν πλέον «κρατική ιδιοκτησία».
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση κατά της εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από επιστολές που έφερε στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Βίαιη κατάσχεση
Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του «υπουργείου Εξωτερικών», ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρείες ότι τα πλοία τους αποτέλεσαν αντικείμενο «βίαιης κατάσχεσης κινητής περιουσίας με αναγκαστική μετατροπή σε κρατική ιδιοκτησία», χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές επιστολές.
Η εταιρεία Smarta Shipping, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «Smarta» με σημαία Λιβερίας, ενός από τα δύο πλοία που κατασχέθηκαν, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 30 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη και “ενάντια σε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου”.
«Μια τέτοια αναγκαστική κατάσχεση παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όσον αφορά την ιδιοκτησία. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και τη θαλάσσια ασφάλεια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Το «Smarta» είχε φτάσει στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και χτυπήθηκε από ρωσικούς βομβαρδισμούς στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Συμφωνα με την εταιρεία το 19μελές πλήρωμα είχε μεταφερθεί με τη βία από τον ρωσικό στρατό στο Ντονέτσκ και απελευθερώθηκε ένα μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε ήταν το Blue Star I με σημαία Παναμά, σύμφωνα με την επιστολή.
Η διαχειρίστρια εταιρεία «Fetida Maritime», με έδρα την Οδησσό, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι είναι ενήμερο περί «ρωσικής δημιουργίας ενός “εθνικού” στόλου που θα αποτελείται από πλοία που είχαν κλαπεί στη Μαριούπολη».
«Εγκλωβισμένα» περισσότερα από 80 πλοία με ξένη σημαία
Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δήλωσε πως «γνωρίζει ότι τουλάχιστον ένα πλοίο αναχώρησε από τη Μαριούπολη».
Πάνω από 80 πλοία με ξένη σημαία παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΟ, ενώ ορισμένοι από αυτούς τους λιμένες παραμένουν υπό ρωσικό έλεγχο.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση