
Την προβολή της Καστοριάς στο εξωτερικό προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας κατά την παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό και την Οπτική Ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
«Η Καστοριά είναι ένας ευλογημένος τόπος. Είναι η “Βυζαντινή αρχόντισσα” και έτσι θα την προβάλουμε στο εξωτερικό. Βλέπω στη λεκάνη της Μεσογείου και στη Νότια Ευρώπη να διαφημίζεται η εύκολη πρόσβαση αεροπορικώς στο Μιλάνο και οδικώς στη λίμνη του Κόμο. Ποια λίμνη του Κόμο; Αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη, οδικώς στην Καστοριά και στη λίμνη της Καστοριάς. Θα το πούμε παντού, σε όλη την Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Άκρως εντυπωσιακή η πορεία του Ιουνίου στο Νότιο Αιγαίο
Ξεκίνησε ο σχεδιασμός
Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, ήδη από τον χειμώνα, σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. «Υπάρχουν μεγάλες εκθέσεις στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, στις σκανδιναβικές χώρες, στις ΗΠΑ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Ισραήλ. Στη Δυτική Μακεδονία δεν έχουν γίνει ποτέ. Από εδώ και πέρα αυτό αλλάζει. Με κόπο, προσπάθεια και μάχη γίνονται τα πράγματα που αξίζουν, έτσι θα πορευτούμε» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, και κάλεσε την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και τους ιδιώτες (επιχειρηματίες, εμπόρους, καταστηματάρχες) να συνεργαστούν όλοι μαζί, επισημαίνοντας ότι αυτή προσπάθεια πρέπει να είναι ομαδική.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε επίσης στα πολύ καλά αποτελέσματα που είχε η καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι το φθινόπωρο για 12μηνο τουρισμό, με το Νυμφαίο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και να συμβάλλει με τις φωτογραφίες, που αποτύπωναν τις απαράμιλλες ομορφιές του, στο άνοιγμα του χειμερινού τουρισμού ο οποίος έφτασε μέχρι τα μέσα Μαρτίου.
«Ενισχύουμε και το city break»
«Ταυτόχρονα ενισχύουμε και το city break, τη δυνατότητα του τριήμερου σε πόλεις της Δ. Μακεδονίας, από τα Γρεβενά μέχρι εδώ, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της περιφέρειας. Αυτή η περιφέρεια είχε άλλες προτεραιότητες- την παραγωγή, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α. Θα τις εγκαταλείψουμε; Σε καμία των περιπτώσεων. Απλώς σας διαβεβαιώ ότι κάθε μήνα και κάθε χρόνο που θα περνάει θα κερδίζει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας στην Καστοριά και στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ο τουρισμός.
Γιατί είναι προφανές ότι αν σε αυτό το οποίο έδωσε ο Θεός και η φύση εμείς πάμε με επαγγελματισμό και οργανωμένα να βάλουμε στοιχεία οργάνωσης και σύγχρονου management αναβαθμίζοντας το προϊόν με ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, το περιθώριο τουριστικής ανάπτυξης στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι τεράστιο» δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού και έφερε ως παράδειγμα την Ήπειρο, η οποία μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν η πιο αδύναμη οικονομικά περιφέρεια της Ευρώπης, με τους κατοίκους της να αγωνιούν για τα προς το ζην, και σήμερα με τις επενδύσεις που έχουν γίνει σε περιοχές όπως τα Ιωάννινα, το Πάπιγκο και την Αρίστη, έχει εξελιχθεί σε προορισμό που επισκέπτονται Έλληνες και ξένοι τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα»
«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους προορισμούς με ισχυρό brand του εξωτερικού. Η Καστοριά θα γίνει σημείο αναφοράς και σιγά- σιγά μαζί με τις άλλες οικονομικές δραστηριότητα θα υπολογίζετε ότι η κύρια πηγή ανάπτυξης, θέσεων εργασίας, ποιοτικής αναβάθμισης και εσόδων για τη Δυτική Μακεδονία θα είναι ο τουρισμός» τόνισε ο κ. Κικίλιας.
«Η συμβολή του υπουργού είναι καθοριστική. Το προσκλητήριο για τη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει από σήμερα» δήλωσε με τη σειρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ενώ ο δήμαρχος Καστοριάς υπογράμμισε ότι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της περιοχής.
Νέο σήμα
Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Στο σήμα απεικονίζεται μια φιγούρα βουνού και θάλασσας και έχει δική του γραμματοσειρά η οποία ονομάστηκε «Πρέσπες» και αποτελεί έναν συνδυασμό της βυζαντινής τυπογραφίας και τυπογραφίας του σήμερα.
Ο υπουργός Τουρισμού επισκέφθηκε επίσης την Ιερά Μονή της Παναγίας Μαυριώτισσας, ξεναγήθηκε στο παρεκκλήσι του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου και περιηγήθηκε στη Λίμνη Καστοριάς.


Latest News

Ξενοδοχεία: Μεγαλύτερη σεζόν και ενισχυμένη συνεισφορά στην οικονομία
Στην έρευνα του ΙΤΕΠ, σημειώνεται πως οι συνολικές επενδύσεις των ξενοδοχείων για το 2024, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ

Με το «δεξί» ο τουρισμός για το 2025 - Ποιοι γέμισαν τα ταμεία
Το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 87,5 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2025 σύμφωνα με την ΤτΕ

H Visa express εκτοξεύει τον τουρισμό του Αν. Αιγαίου - Νέα άνοδος των Τούρκων επισκεπτών
Το 2024 την visa express αξιοποίησαν πάνω από 104.700 Τούρκοι τουρίστες - Πρωταθλήτρια στις θεωρήσεις η Μυτιλήνη με 27.600 και ακολούθησε η Χίος με 25.000 περίπου

Στροφή στην πολυτέλεια - Αυξάνονται οι κρατήσεις για luxury ταξίδια
Καλό σημάδι για τον τουρισμό και την οικονομία των ΗΠΑ η αύξηση των χλιδάτων κρατήσεων

Διάκριση για το εστιατόριο CHES του Ομίλου Calilo
Η επιβράβευση του fine dining εστιατορίου του Ομίλου Calilo επιβεβαιώνει τη θέση του ανάμεσα στα κορυφαία εστιατόρια της Ελλάδας για το 2025

Μετά τους σεισμούς, η ανάκαμψη και η αισιοδοξία - Η Σαντορίνη ετοιμάζεται για τη σεζόν
Η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αποσύρθηκε στις αρχές Μαρτίου και όλα επέστρεψαν σε ρυθμούς προετοιμασίας για τη σεζόν

Αυξημένο το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΞΕΕ από το 2020, έως σήμερα ο αριθμός των ξενοδοχείων στη χώρα έχει ξεπεράσει τις 10.000

Κεφαλογιάννη: Η Σαντορίνη είναι ασφαλής και έτοιμη να υποδεχτεί επισκέπτες
Η υπουργός έστειλε πρόσκληση προς τη διεθνή κοινότητα να επισκεφθεί τη Σαντορίνη και τους ελληνικούς προορισμούς
![Airbnb: Εκρηκτική άνοδος για το φετινό Πάσχα – Η εικόνα της Ελλάδας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Airbnb-1-768x512-1-600x400.jpg)
Εκρηκτική άνοδος για Airbnb το Πάσχα - Οι προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση [γράφημα]
Με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τρέχε» η αγορά Airbnb - Τι δείχνουν τα στοιχεία της AirDNA

Άλλαξε χέρια το ιστορικό ξενοδοχείο Hydra Beach - Πέρασε στην Hines
Η επένδυση μαζί με την εξαγορά του Hydra Beach θα ξεπεράσει όπως εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς τα 85 εκατ. ευρώ