Την προβολή της Καστοριάς στο εξωτερικό προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας κατά την παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό και την Οπτική Ταυτότητα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
«Η Καστοριά είναι ένας ευλογημένος τόπος. Είναι η “Βυζαντινή αρχόντισσα” και έτσι θα την προβάλουμε στο εξωτερικό. Βλέπω στη λεκάνη της Μεσογείου και στη Νότια Ευρώπη να διαφημίζεται η εύκολη πρόσβαση αεροπορικώς στο Μιλάνο και οδικώς στη λίμνη του Κόμο. Ποια λίμνη του Κόμο; Αεροπορικώς στη Θεσσαλονίκη, οδικώς στην Καστοριά και στη λίμνη της Καστοριάς. Θα το πούμε παντού, σε όλη την Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Άκρως εντυπωσιακή η πορεία του Ιουνίου στο Νότιο Αιγαίο
Ξεκίνησε ο σχεδιασμός
Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, ήδη από τον χειμώνα, σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. «Υπάρχουν μεγάλες εκθέσεις στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, στις σκανδιναβικές χώρες, στις ΗΠΑ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Ισραήλ. Στη Δυτική Μακεδονία δεν έχουν γίνει ποτέ. Από εδώ και πέρα αυτό αλλάζει. Με κόπο, προσπάθεια και μάχη γίνονται τα πράγματα που αξίζουν, έτσι θα πορευτούμε» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού, και κάλεσε την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και τους ιδιώτες (επιχειρηματίες, εμπόρους, καταστηματάρχες) να συνεργαστούν όλοι μαζί, επισημαίνοντας ότι αυτή προσπάθεια πρέπει να είναι ομαδική.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε επίσης στα πολύ καλά αποτελέσματα που είχε η καμπάνια που ξεκίνησε πέρυσι το φθινόπωρο για 12μηνο τουρισμό, με το Νυμφαίο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και να συμβάλλει με τις φωτογραφίες, που αποτύπωναν τις απαράμιλλες ομορφιές του, στο άνοιγμα του χειμερινού τουρισμού ο οποίος έφτασε μέχρι τα μέσα Μαρτίου.
«Ενισχύουμε και το city break»
«Ταυτόχρονα ενισχύουμε και το city break, τη δυνατότητα του τριήμερου σε πόλεις της Δ. Μακεδονίας, από τα Γρεβενά μέχρι εδώ, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της περιφέρειας. Αυτή η περιφέρεια είχε άλλες προτεραιότητες- την παραγωγή, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.α. Θα τις εγκαταλείψουμε; Σε καμία των περιπτώσεων. Απλώς σας διαβεβαιώ ότι κάθε μήνα και κάθε χρόνο που θα περνάει θα κερδίζει ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας στην Καστοριά και στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας ο τουρισμός.
Γιατί είναι προφανές ότι αν σε αυτό το οποίο έδωσε ο Θεός και η φύση εμείς πάμε με επαγγελματισμό και οργανωμένα να βάλουμε στοιχεία οργάνωσης και σύγχρονου management αναβαθμίζοντας το προϊόν με ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, το περιθώριο τουριστικής ανάπτυξης στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι τεράστιο» δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού και έφερε ως παράδειγμα την Ήπειρο, η οποία μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν η πιο αδύναμη οικονομικά περιφέρεια της Ευρώπης, με τους κατοίκους της να αγωνιούν για τα προς το ζην, και σήμερα με τις επενδύσεις που έχουν γίνει σε περιοχές όπως τα Ιωάννινα, το Πάπιγκο και την Αρίστη, έχει εξελιχθεί σε προορισμό που επισκέπτονται Έλληνες και ξένοι τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα»
«Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από τους προορισμούς με ισχυρό brand του εξωτερικού. Η Καστοριά θα γίνει σημείο αναφοράς και σιγά- σιγά μαζί με τις άλλες οικονομικές δραστηριότητα θα υπολογίζετε ότι η κύρια πηγή ανάπτυξης, θέσεων εργασίας, ποιοτικής αναβάθμισης και εσόδων για τη Δυτική Μακεδονία θα είναι ο τουρισμός» τόνισε ο κ. Κικίλιας.
«Η συμβολή του υπουργού είναι καθοριστική. Το προσκλητήριο για τη Δυτική Μακεδονία ξεκινάει από σήμερα» δήλωσε με τη σειρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ενώ ο δήμαρχος Καστοριάς υπογράμμισε ότι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της περιοχής.
Νέο σήμα
Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το νέο σήμα της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα τοπικά προϊόντα με στόχο την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας. Στο σήμα απεικονίζεται μια φιγούρα βουνού και θάλασσας και έχει δική του γραμματοσειρά η οποία ονομάστηκε «Πρέσπες» και αποτελεί έναν συνδυασμό της βυζαντινής τυπογραφίας και τυπογραφίας του σήμερα.
Ο υπουργός Τουρισμού επισκέφθηκε επίσης την Ιερά Μονή της Παναγίας Μαυριώτισσας, ξεναγήθηκε στο παρεκκλήσι του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου και περιηγήθηκε στη Λίμνη Καστοριάς.
Latest News
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW