Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στην αγορά εργασίας της Γερμανίας δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Ιδιαίτερα μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, πολλοί Γερμανοί ανυπομονούν να πάνε διακοπές τις επόμενες εβδομάδες του καλοκαιριού. Συχνά όμως υπάρχουν ατελείωτες ουρές στα αεροδρόμια, οι πτήσεις καθυστερούν ή ακυρώνονται, οι ταξιδιώτες απελπίζονται.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Για αυτόν τον λόγο η γερμανική κυβέρνηση θέλει να προσελκύσει επιπλέον 2.000 εργαζόμενους προσωρινά από την Τουρκία. Το 1961 συνέβη κάτι ανάλογο, όταν υπογράφηκε η γερμανοτουρκική συμφωνία για την απασχόληση τούρκων εργατών σε γερμανικές επιχειρήσεις, γεγονός που προκαλεί αναπόφευκτες συγκρίσεις από τα τουρκικά μίντια για το τι συμβαίνει σήμερα. Οι θέσεις απασχόλησης αφορούν κυρίως τον τομέα διακίνησης αποσκευών. Ωστόσο το πρόβλημα έγκειται στο ότι στα υπερφορτωμένα σημεία ελέγχου ασφάλειας δεν επιτρέπεται να εργαστούν πολίτες από άλλες χώρες.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικός τουρισμός: «Ομηρος» του χάους στα διεθνή αεροδρόμια
Οι υπάλληλοι αεροδρομίου απαραίτητοι και στην Τουρκία
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ την προηγούμενη Τετάρτη δήλωσε: «Βοηθάμε τις εταιρίες με βραχυπρόθεσμα μέτρα. Δίνουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν υπαλλήλους από το εξωτερικό, κυρίως από την Τουρκία. Οι διαδικασίες για την απόκτηση αδειών παραμονής και εργασίας θα επισπευσθούν» ανέφερε, χωρίς ωστόσο να παραμεληθεί ο έλεγχος του ιστορικού των εργαζόμενων. Πάντως σύμφωνα με τον ανταποκριτή της DW Έμρε Έσερ ούτε τα εργατικά συνδικάτα ούτε οι μεγάλες αεροπορικές τουρκικές εταιρίες όπως η Turkish Airlines έχουν ακόμα ενημερωθεί.
Οι υπάλληλοι ωστόσο «με εμπειρία στον τομέα της εναέριας κυκλοφορίας» είναι απαραίτητοι και στην ίδια την Τουρκία. Ο Έμρε Έσερ τονίζει το γεγονός ότι ιδιαίτερα κατά την περίοδο της τουριστικής σεζόν η Τουρκία δεν θέλει να χάσει το ανθρώπινο δυναμικό της. «Μετά από δύο χρόνια πανδημίας η χώρα περιμένει πάρα πολλούς τουρίστες» επισημαίνει ο δημοσιογράφος. Πολλοί Τούρκοι πολίτες πάντως υποστηρίζουν την κίνηση αυτή της γερμανικής κυβέρνησης, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά μίντια, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την αστάθεια της τουρκικής οικονομίας, την υποτίμηση της λίρας και τους συγκριτικά υψηλούς μισθούς που υποτίθεται ότι θα έχουν οι ερχόμενοι στην Γερμανία. Το μόνο που τους προβληματίζει είναι το μικρό χρονικό διάστημα της απασχόλησης.
Ένα σύγχρονο 1961;
Αναπόφευκτος είναι ο παραλληλισμός από τα τουρκικά μίντια με την κατάσταση που επικρατούσε και το 1961, όταν η Γερμανία προσείλκυε ξένους εργάτες. Χαρακτηριστικά τα πρωτοσέλιδα, όπως «Πρώτη φορά μετά το 1961». Πάντως στην κοινή συνέντευξη τύπου οι υπουργοί Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, Εργασίας Χουμπέρτους Χάιλ και Εσωτερικών Νάνσι Φέζερ, ξεκαθάρισαν ότι πρόκειται για προσωρινό μέτρο και δεν αφορά τη μόνιμη μετεγκατάσταση στη Γερμανία.
Ο ειδικός σε θέματα μετανάστευσης μεταξύ Γερμανίας και Τουρκίας, Γιούνους Ολουσόι, θεωρεί λάθος να συγκρίνουμε τη σημερινή κατάσταση με ό,τι συνέβη το 1961. «Οι συνθήκες ήταν πολύ διαφορετικές τότε. Η Γερμανία, ενώ και τότε χρειαζόταν εργατικό δυναμικό, δεν προχωρούσε σε μεμονωμένες προσκλήσεις προσωπικού αλλά σύναπτε διμερείς συμφωνίες με κράτη. Σήμερα o νόμος ορίζει την εξειδικευμένη πρόσληψη προσωπικού ανάλογα με τις δεξιότητες των εργαζομένων από όλο τον κόσμο».
Η Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (BDL) από την πλευρά της ελπίζει ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα. «Σε ομοφωνία με τη συνολική γερμανική οικονομία εδώ και χρόνια ζητάμε να χαλαρώσουν οι κανονισμοί μετανάστευσης εργατικού δυναμικού» λέει η εκπρόσωπος της BDL Γιούλια Φόμαν.
Μπουράκ Ουνβερέν
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: DW
Latest News
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11