Το πλαίσιο της νέας σύμβασης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – που προσφάτως μετονομάστηκε σε Hellenic Train – για τις άγονες γραμμές, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 1,2 δισ. Ευρώ.
Οι πέντε αλλαγές
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι με τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πρώτη φορά επιτυγχάνονται πέντε πολύ σημαντικά πράγματα:
- Πρώτον, θα γίνονται δρομολόγια σε όλη τη χώρα, στο σύνολο του δικτύου ακόμα και στους θεωρούμενους μη εμπορικούς προορισμούς. Κι αυτό πλέον θα διασφαλίζεται πραγματικά, αφού για πρώτη φορά προβλέπονται ρήτρες και κυρώσεις. «Μέχρι σήμερα, είτε ήταν κρατική είτε ιδιωτική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λάμβανε όλα τα χρήματα για τις άγονες γραμμές χωρίς επί της ουσίας να ελέγχει κανείς εάν αυτά τα δρομολόγια εκτελούνται. Με αυτή τη σύμβαση, μπαίνει ένα τέλος σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
- Δεύτερον, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως χρήστης της γραμμής πληρώνει τέλη χρήσης σε αυτόν που είναι ο διαχειριστής της γραμμής και αυτός είναι ο κρατικός ΟΣΕ», εξήγησε.
- Τρίτον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται σε συγκεκριμένες επενδύσεις για νέα, σύγχρονα τραίνα, ηλεκτρικά και τραίνα υδρογόνου, με στόχο τη βελτίωση τόσο των υποδομών όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Τέταρτον, το ελληνικό Δημόσιο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνούν πως όσο περισσότερο υλοποιούνται οι επενδύσεις, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει κι αυτή η νέα σύμβαση.
- Πέμπτον, προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο θα προσβλέπει να πάρει περισσότερα χρήματα.
«Διορθώνουμε τα κακώς κείμενα»
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι: «Καταρχήν διορθώνουμε τα πολύ κακώς κείμενα της πολύ προβληματικής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μίας ιδιωτικοποίησης που πολλοί την είχαν χαρακτηρίσει ξεπούλημα. Εγώ θα πω μόνο ένα πράγμα: Το 2013 ο κ. Σταθάκης είχε εγκαλέσει την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι η σκέψη να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τίμημα των 300 εκατομμυρίων ευρώ θα ήταν ξεπούλημα. Τελικά την πούλησαν εκείνοι για 45. Νομίζω τα σχόλια είναι περιττά. Δηλαδή για πέντε εκατομμύρια λιγότερα από την ετήσια ενίσχυση που έπαιρνε. Αυτό ήρθαμε να διορθώσουμε, σε αυτό το πλαίσιο ήμασταν υποχρεωμένοι να διαπραγματευτούμε τη σύμβαση».
- Διαβάστε επίσης: ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train
Εξήγησε επίσης ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ να «κλείσει» την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, παραχωρώντας το σύνολο των μηχανοδηγών της κρατικής τότε εταιρίας στους Ιταλούς και δίνοντας τη μοναδική εταιρεία παροχής υπηρεσιών συντήρησης επίσης στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έτσι ακόμα και εάν μια άλλη σιδηροδρομική επιχείρηση καταφέρει και εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς, θα πρέπει να συντηρεί τα τραίνα της στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή στον άμεσο ανταγωνιστή της.
Άμεσο όφελος για το Δημόσιο 450 εκατ. ευρώ και σε βάθος 10ετίας περίπου δύο δισ. ευρώ
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συνολικό όφελος από τη νέα σύμβαση για το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται (μαζί με τη μισθοδοσία) περίπου στα δύο δισ. ευρώ για 10 χρόνια, ενώ το άμεσο όφελος είναι γύρω στα 450 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο δίνει αυτή τη στιγμή 50 εκατ. ευρώ, που ούτως ή άλλως θα έδινε, και θα λάβει πίσω περίπου 450 εκατ. ευρώ σε μορφή επενδύσεων από την εταιρεία.
Σχετικά με την σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως προβλέπονται πέντε ζεύγη δρομολογίων με Intercity και δύο ζεύγη με Intercity Express.
- Διαβάστε επίσης: ΟΣΕ: Εκκρεμεί η συμφωνία με ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα τέλη χρήσης – Τι γίνεται με χρέος και συντήρηση δικτύου
Προβλέπονται δηλαδή συνολικά 14 καθημερινά δρομολόγια, ενώ η αντίστοιχη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε μόλις 8 μόνο δρομολόγια.
Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ του 2018 είχε κάνει «φιέστα» με το «λευκό βέλος» μεταφέροντας υπουργούς από την Κατερίνη στη Θεσσαλονίκη και μετά το τραίνο αυτό αποσύρθηκε. «Αυτά τα πράγματα νομίζω προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας, προσβάλλουν τους επιβάτες», σχολίασε και τόνισε:
«Εδώ γίνεται μία συγκεκριμένη προσπάθεια, βήμα – βήμα, να αλλάξουμε ένα φοβερά προβληματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, να κάνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία εταιρεία που θα ελέγχεται για τα χρήματα που λαμβάνει και θα επιστρέφει αυτά τα χρήματα υπό τη μορφή επενδύσεων. Αυτό ήταν το πλαίσιο, στο οποίο μπορούσαμε να λειτουργήσουμε και θέλω να τονίσω ότι αυτή η σύμβαση – με δεδομένη την πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση – δουλεύει προς όφελος του επιβατικού κοινού».
Latest News
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη
Σε κινούμενη άμμο ο κυβερνητικός συνασπισμός Σολτς - Οι φήμες για πρόωρες εκλογές
Η οικονομική και δημοσιονομική πολιτική στο επίκεντρο της διαφωνίας
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Ισπανία: Συνολικά 7.500 στρατιώτες αναπτύσσονται στις περιοχές που επλήγησαν
Ήταν η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή που σχετίζεται με πλημμύρες τις τελευταίες πέντε δεκαετίες στην Ευρώπη.
ΟΑΣΑ: Νέα 18μετρα αρθρωτά λεωφορεία στις γραμμές της Νοτιοανατολικής Αττικής
Ενισχύεται σημαντικά ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών, φτάνοντας πλέον τα 130 νέα λεωφορεία σε κυκλοφορία στην Ανατολική Αττική
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Τουρκία: Καθαίρεση τριών φιλοκούρδων δημάρχων με κατηγορίες για «τρομοκρατία»
Οι τρεις φιλοκούρδοι δήμαρχοι είχαν εκλεγεί στις τοπικές εκλογές του Μαρτίου, στην Τουρκία, οι οποίες σηματοδότησαν ευρεία νίκη της αντιπολίτευσης σε βάρος του κόμματος του Ερντογάν.
Η φιλοευρωπαία πρόεδρος Μάγια Σάντου νικήτρια των προεδρικών εκλογών στη Μολδαβία
Ο Εμανουέλ Μακρόν συνεχάρη σήμερα την Μάγια Σάντου για την «επανεκλογή της» στην προεδρία της Μολδαβίας
Γερμανικές αποζημιώσεις: Κάποια στιγμή, στο μέλλον, ίσως…
Η Γερμανία θεωρεί λήξαν το θέμα για τις αποζημιώσεις που οφείλει στην Ελλάδα για τις θηριωδίες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Την ίδια ώρα η ελληνική πλευρά παραπέμπει το θέμα στις καλένδες.