Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την εξαγορά των ναυπηγείων MV Werften στην πόλη Ρόστοκ, τα οποία είχαν βγει στο σφυρί λόγω χρεοκοπίας της εταιρείας Genting Hong Kong.
Στόχος του Βερολίνου είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία σε αμιγώς στρατιωτική γιάρδα, σε μια κίνηση που θα δώσει ώθηση στις δυνατότητες του γερμανικού ναυτικού σχετικά με την επισκευή και ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Επίσης, πηγές από το Βερολίνο, αναφέρουν πως τμήματα του ναυπηγείου ενδέχεται να μισθωθούν για εμπορικές εργασίες.
Διαβάστε επίσης: Μέχρι τέλος Ιουλίου η ψήφιση του νόμου για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας
Η Γερμανία προσπαθεί να επαναφέρει τον στρατό της σε «φόρμα» μετά από δεκαετίες φθοράς, ως απάντηση στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τον Φεβρουάριο ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δεσμεύτηκε να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες (αρχική επένδυση 100 δισ. ευρώ) για την κάλυψη των κενών σε όπλα και άλλο στρατιωτικό εξοπλισμό.
«Ιστορική μέρα»
Επιβεβαιώνοντας ότι οι συμβάσεις υπεγράφησαν στις 7 Ιουλίου, η υπουργός Άμυνας Κριστίν Λάμπρεχτ τόνισε πως «σήμερα είναι μια ιστορική μέρα. Με την αγορά του ναυπηγείου, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εισέρχεται σε νέο έδαφος. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις που συνεπάγεται αυτό το εγχείρημα. Αλλά βλέπω επίσης μεγάλες δυνατότητες».
Η Λάμπρεχτ τόνισε ότι η προσθήκη της νέας βάσης στο Ρόστοκ θα αντιμετωπίσει την έλλειψη χωρητικότητας και τους μεγάλους χρόνους αδράνειας που επικρατούσαν στο ναυτικό. «Με την εξαγορά, βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσουμε σημαντικά την επιχειρησιακή ετοιμότητα».
Το γερμανικό δίκτυο NDR έθεσε το τίμημα σε περίπου 87 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιήσει μεγάλο μέρος των εργαζομένων. Η MV Werften, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον Ιανουάριο, απασχολούσε περίπου 2.000 εργαζόμενους.
Όπως τονίζεται, το γερμανικό ναυτικό σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ναυπηγείο στο Ρόστοκ – τη μεγαλύτερη πόλη στο βορειοανατολικό γερμανικό κρατίδιο Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία όπου βρίσκεται και η ναυτική διοίκηση – ως αιχμή του στόλου της Βόρειας Θάλασσας.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA