![Ναυπηγεία Ελευσίνας: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την εξυγίανση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/elefsina.jpg)
Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 13 Ιουλίου τίθεται το νομοσχέδιο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας» από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Σκοπός του νομοσχεδίου, που αποτελείται από πέντε μόλις άρθρα, είναι όπως αναφέρει ο Υπουργός, η παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή, στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Δεδομένου ότι το Δημόσιο, λαμβανομένων υπόψη όλων των φορέων του, είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής του εταιρικού φορέα των Ναυπηγείων, αλλά και του προφανούς δημοσίου συμφέροντος στην κατά το δυνατόν ταχύτερη εξυγίανση και επανενεργοποίησή τους, η ουσιώδης συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία αυτή είναι επιβεβλημένη.
Επιμέρους σκοποί
Επιμέρους σκοποί του εν λόγω νομοσχεδίου αποτελούν:
– Η συμμετοχή του Δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
– Η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων στον εξυγιανθέντα φορέα.
– Η κάλυψη οφειλών των εργαζομένων και η καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς.
– Η εκ νέου εξασφάλιση απασχόλησης για σημαντικό αριθμό εργαζομένων της περιοχής.
– Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του Ναυπηγείου σε βιώσιμη βάση.
– Η εξυπηρέτηση αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων της ευρύτερης περιοχής.
– Η ανάκτηση υφισταμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του φορέα των Ναυπηγείων.
– Η εξασφάλιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
– Η εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.
– Η διατήρηση συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και η παραγωγική χρήση των υφιστάμενων μέσω των Ναυπηγείων.
- Διαβάστε επίσης: Ναυπηγεία Ελευσίνας: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο εξυγίανσης
Διαβούλευση
Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του προτεινόμενου σχεδίου νόμο.
Εξουσιοδότηση
Ειδικότερα με το πρώτο άρθρο χορηγείται εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, να εκπροσωπήσει το Ελληνικό Δημόσιο ως πιστωτή στο σύνολο των οφειλών της εταιρείας «ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ( «ΝΒΕΕ»), προς αυτό, υπό οποιαδήποτε μορφή του (Πολεμικό Ναυτικό, eΕΦΚΑ, λοιποί ασφαλιστικοί φορείς) και να συμβληθεί με τη ΝΒΕΕ, τους λοιπούς συναινούντες πιστωτές και τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει συμμετοχή να αγοράσουν μέρους του ενεργητικού και του παθητικού της ΝΒΕΕ, προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία εξυγίανσης της τελευταίας. Το ελάχιστο ποσό που ικανοποιεί την αρχή της μη χειροτέρευσης της θέσης των πιστωτών προσδιορίζεται από ειδικό εμπειρογνώμονα.
Οι όροι
Στο δεύτερο άρθρο περιλαμβάνονται οι όροι, οι οποίοι εξειδικεύονται στη συμφωνία εξυγίανσης. Η αναφορά είναι ενδεικτική και περιλαμβάνει α) το περιεχόμενο του ενεργητικού και του παθητικού της ΝΒΕΕ που μεταβιβάζεται στις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει το σχετικό ενδιαφέρον, β) τις υποχρεώσεις προς το Ελληνικό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του e-ΕΦΚΑ, που αναλαμβάνουν να εκπληρώσουν, γ) τη ρευστοποίηση του μη μεταβιβαζόμενου ενεργητικού της ΝΒΕΕ από ειδικό εντολοδόχο, δ) τον διακανονισμό και τον χρόνο καταβολής των οφειλών της ΝΒΕΕ που δεν μεταβιβάζονται, ε) τη διαχείριση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο που δημιουργούνται μετά την Ημερομηνία Κατάστασης Πιστωτών, καθώς και την επιστροφή εγγυητικών επιστολών, στ) τη μεταβίβαση, τη διαχείριση και τον τρόπο αποπληρωμής των οφειλών της ΝΒΕΕ προς άλλους μεγάλους πιστωτές από τραπεζικές και άλλες συναλλαγές, ζ) την ικανοποίηση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ έναντι των εργαζομένων, η) τις έννομες συνέπειες στην περίπτωση της μη εκπλήρωσης των προϋποθέσεων και αναβλητικών αιρέσεων της συμφωνίας εξυγίανσης και θ) τον χρόνο εκκίνησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ειδική αναφορά γίνεται στη διαχείριση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο/Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στα ποσά που αναλαμβάνουν οι αγοράστριες εταιρείες να αποπληρώσουν.
Επίτευξη συναίνεσης
Στο τρίτο άρθρο εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων να συνομολογεί για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και του e-ΕΦΚΑ και εν γένει λοιπών ασφαλιστικών φορέων και φορέων του Δημοσίου κάθε άλλο όρο που είναι αναγκαίος, επωφελής, συνήθης ή προβλέπεται εκ του νόμου, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η κατά τον νόμο απαιτούμενη συναίνεση των πιστωτών της ΝΒΕΕ Α.Ε.
Οι νέοι διάδοχοι
Με το επόμενο άρθρο ορίζεται σαφώς ότι οι νέες εταιρείες στις οποίες μεταβιβάζεται το ενεργητικό και παθητικό της ΝΒΕΕ στο πλαίσιο της συναφθησόμενης συμφωνίας εξυγίανσης, καθίσταται νέοι διάδοχοι των δικαιωμάτων χρήσης αιγιαλού και χρήσης των προσχωσιγενών γηπέδων και των συστατικών τους και μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν τα εν λόγω δικαιώματα σύμφωνα με τους υφιστάμενους όρους παραχώρησης για τις ανάγκες της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητάς τους.
Η έναρξη ισχύος του νόμου
Το πέμπτο άρθρο προβλέπει την έναρξη ισχύος του νόμου, αμέσως με την δημοσίευση τους την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023