Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 13 Ιουλίου τίθεται το νομοσχέδιο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας» από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Σκοπός του νομοσχεδίου, που αποτελείται από πέντε μόλις άρθρα, είναι όπως αναφέρει ο Υπουργός, η παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Ανάπτυξης για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή, στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Δεδομένου ότι το Δημόσιο, λαμβανομένων υπόψη όλων των φορέων του, είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής του εταιρικού φορέα των Ναυπηγείων, αλλά και του προφανούς δημοσίου συμφέροντος στην κατά το δυνατόν ταχύτερη εξυγίανση και επανενεργοποίησή τους, η ουσιώδης συμμετοχή του Δημοσίου στη διαδικασία αυτή είναι επιβεβλημένη.
Επιμέρους σκοποί
Επιμέρους σκοποί του εν λόγω νομοσχεδίου αποτελούν:
– Η συμμετοχή του Δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
– Η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων στον εξυγιανθέντα φορέα.
– Η κάλυψη οφειλών των εργαζομένων και η καταβολή αποζημιώσεων σε αυτούς.
– Η εκ νέου εξασφάλιση απασχόλησης για σημαντικό αριθμό εργαζομένων της περιοχής.
– Η επανεκκίνηση της λειτουργίας του Ναυπηγείου σε βιώσιμη βάση.
– Η εξυπηρέτηση αναγκών ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων της ευρύτερης περιοχής.
– Η ανάκτηση υφισταμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του φορέα των Ναυπηγείων.
– Η εξασφάλιση φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
– Η εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.
– Η διατήρηση συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και η παραγωγική χρήση των υφιστάμενων μέσω των Ναυπηγείων.
- Διαβάστε επίσης: Ναυπηγεία Ελευσίνας: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο εξυγίανσης
Διαβούλευση
Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του προτεινόμενου σχεδίου νόμο.
Εξουσιοδότηση
Ειδικότερα με το πρώτο άρθρο χορηγείται εξουσιοδότηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, να εκπροσωπήσει το Ελληνικό Δημόσιο ως πιστωτή στο σύνολο των οφειλών της εταιρείας «ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» ( «ΝΒΕΕ»), προς αυτό, υπό οποιαδήποτε μορφή του (Πολεμικό Ναυτικό, eΕΦΚΑ, λοιποί ασφαλιστικοί φορείς) και να συμβληθεί με τη ΝΒΕΕ, τους λοιπούς συναινούντες πιστωτές και τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει συμμετοχή να αγοράσουν μέρους του ενεργητικού και του παθητικού της ΝΒΕΕ, προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία εξυγίανσης της τελευταίας. Το ελάχιστο ποσό που ικανοποιεί την αρχή της μη χειροτέρευσης της θέσης των πιστωτών προσδιορίζεται από ειδικό εμπειρογνώμονα.
Οι όροι
Στο δεύτερο άρθρο περιλαμβάνονται οι όροι, οι οποίοι εξειδικεύονται στη συμφωνία εξυγίανσης. Η αναφορά είναι ενδεικτική και περιλαμβάνει α) το περιεχόμενο του ενεργητικού και του παθητικού της ΝΒΕΕ που μεταβιβάζεται στις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει το σχετικό ενδιαφέρον, β) τις υποχρεώσεις προς το Ελληνικό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του e-ΕΦΚΑ, που αναλαμβάνουν να εκπληρώσουν, γ) τη ρευστοποίηση του μη μεταβιβαζόμενου ενεργητικού της ΝΒΕΕ από ειδικό εντολοδόχο, δ) τον διακανονισμό και τον χρόνο καταβολής των οφειλών της ΝΒΕΕ που δεν μεταβιβάζονται, ε) τη διαχείριση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο που δημιουργούνται μετά την Ημερομηνία Κατάστασης Πιστωτών, καθώς και την επιστροφή εγγυητικών επιστολών, στ) τη μεταβίβαση, τη διαχείριση και τον τρόπο αποπληρωμής των οφειλών της ΝΒΕΕ προς άλλους μεγάλους πιστωτές από τραπεζικές και άλλες συναλλαγές, ζ) την ικανοποίηση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ έναντι των εργαζομένων, η) τις έννομες συνέπειες στην περίπτωση της μη εκπλήρωσης των προϋποθέσεων και αναβλητικών αιρέσεων της συμφωνίας εξυγίανσης και θ) τον χρόνο εκκίνησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ειδική αναφορά γίνεται στη διαχείριση των υποχρεώσεων της ΝΒΕΕ προς το Ελληνικό Δημόσιο/Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στα ποσά που αναλαμβάνουν οι αγοράστριες εταιρείες να αποπληρώσουν.
Επίτευξη συναίνεσης
Στο τρίτο άρθρο εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων να συνομολογεί για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και του e-ΕΦΚΑ και εν γένει λοιπών ασφαλιστικών φορέων και φορέων του Δημοσίου κάθε άλλο όρο που είναι αναγκαίος, επωφελής, συνήθης ή προβλέπεται εκ του νόμου, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, προκειμένου να επιτευχθεί η κατά τον νόμο απαιτούμενη συναίνεση των πιστωτών της ΝΒΕΕ Α.Ε.
Οι νέοι διάδοχοι
Με το επόμενο άρθρο ορίζεται σαφώς ότι οι νέες εταιρείες στις οποίες μεταβιβάζεται το ενεργητικό και παθητικό της ΝΒΕΕ στο πλαίσιο της συναφθησόμενης συμφωνίας εξυγίανσης, καθίσταται νέοι διάδοχοι των δικαιωμάτων χρήσης αιγιαλού και χρήσης των προσχωσιγενών γηπέδων και των συστατικών τους και μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν τα εν λόγω δικαιώματα σύμφωνα με τους υφιστάμενους όρους παραχώρησης για τις ανάγκες της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητάς τους.
Η έναρξη ισχύος του νόμου
Το πέμπτο άρθρο προβλέπει την έναρξη ισχύος του νόμου, αμέσως με την δημοσίευση τους την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς