Φούντωσε σήμερα η διαμάχη μεταξύ Γερμανίας και Φινλανδίας αναφορικά με το κόστος που προκύπτει από την προσπάθεια διάσωσης της εταιρείας φυσικού αερίου Uniper. Συγκεκριμένα, η φινλανδική πλευρά που μετέχει στη μετοχική σύνθεση της Uniper απέρριψε το αίτημα της γερμανικής πλευράς για περαιτέρω στήριξη και διάσωση της.
Θυμίζουμε πως την περασμένη εβδομάδα, η Uniper που είναι ο κυριότερος εισαγωγέας φυσικού αερίου στη Γερμανία ζήτησε τη βοήθεια του γερμανικού Δημοσίου προκειμένου να παραμείνει ζωντανή, καταθέτοντας αίτηση για υπαγωγή στα κρατικά μέτρα σταθεροποίησης των ενεργειακών επιχειρήσεων, δεδομένου πως η εκτόξευση των τιμών την έχουν φέρει στο χείλος της χρεοκοπίας. Συγκεκριμένα υπολογίζεται πως οι απώλειες της θα φτάσουν τα 10 δισ. ευρώ φέτος.
Διαβάστε επίσης: Uniper: Tο «πρώτο μεγάλο θύμα» της ενεργειακής κρίσης
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Ρόμπερτ Χάμπεκ, υποστήριξε πως η φινλανδική κρατική ενεργειακή Fortum θα πρέπει να συνεισφέρει στην στήριξη της Uniper. «Είναι δίκαιο να λάβουμε υπόψη μας μοντέλα, όπου όλοι οι ιδιοκτήτες (ήτοι οι μέτοχοι) θα μοιραστούν την υποχρέωση».
Σημειωτέον πως η Fortum είναι ο κυριότερος μέτοχος της γερμανικής εταιρείας με ποσοστό που ξεπερνά το 75%!
Η απάντηση της Fortum, ωστόσο, είναι αρνητική, με τον διευθύνων σύμβουλο Μάρκους Ράουραμ να δηλώνει γραπτά πως η ασφάλεια των επιπέδων προσφοράς προς τις γερμανικές επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι ευθύνη του γερμανικού ομοσπονδιακού κράτους, που έχει και την απαραίτητη πιστοληπτική ικανότητα. Κι αυτό με δεδομένο πως οι τιμές του φυσικού αερίου θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν. Μάλιστα, επεσήμανε πως η Fortum έχει ήδη προσφέρει 8 δισ. ευρώ σε δάνεια και εγγυήσεις για την στήριξη της Uniper.
Η διμερής διαμάχη φουντώνει σε ένα διάστημα που η Γερμανία και όχι μόνο ετοιμάζεται για την πολυήμερη, πλήρη, διακοπή της ροής φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Nord Stream 1 από την ερχόμενη Δευτέρα, με την αιτιολογία των τεχνικών επισκευών. Ο μεγάλος φόβος δε, είναι πως η Ρωσία και η Gazprom δεν θα τηρήσει το χρονοδιάγραμμα και θα κλείσει για μεγαλύτερο διάστημα, αν όχι επ’ αόριστον τις στρόφιγγες.
Latest News
Υγρο πυρ σε καταναλωτές από τις αυξήσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο [γράφημα]
Ράλι 15,7% στο αργό και 24% στο φυσικό αέριο από το Σεπτέμβριο - Σφίγγει ο κλοιός για τα νοικοκυριά
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Σημαντική αύξηση 30,03% στην κατανάλωση φυσικού αερίου το 2024 στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ τo 71,64% της ποσότητας LNG που εκφορτώθηκε στον Τερματικό Σταθμό LNG Ρεβυθούσας προήλθε από τις ΗΠΑ
Για δυνατούς παίκτες οι παγκόσμιες προμήθειες LNG - Ο μείζων ρόλος της Ευρώπης
Ο κόσμος προετοιμάζεται για έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες προμήθειες σε φυσικό αέριο για φέτος
Ο ενεργειακός γόρδιος δεσμός της Ευρώπης - Υψηλές τιμές σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο
Νέες προκλήσεις στην ενέργεια για την Ευρωπαϊκή Ένωση - Τι δείχνουν τα futures για τη μελλοντική πορεία των τιμών
Gazprom: Σχέδια για απολύσεις λόγω οικονομικών προβλημάτων
Σημαντικό το κόστος των κυρώσεων και της διακοπής της ροής φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Τι πρότεινε η αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας αναφορικά με τη μείωση του προσωπικού
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Πότε κληρώνει… για τη γεώτρηση στην Κρήτη – Τι σταθμίζει η ExxonMobil
Οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη από την ExxonMobil μπαίνουν σε κομβικό σημείο – Οι αποφάσεις για τις δύο παραχωρήσεις
«Ταύροι» οι traders πετρελαίου για το 2025
Οι παίκτες της αγοράς συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης «χτίζουν θέσεις» σε πετρέλαιο και καύσιμα - Ποιους παράγοντες συνυπολογίζουν