
Περίπου δέκα πλοία τον μήνα αγόρασε από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι και το τέλος Ιουνίου του 2022 η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου η MSC της οικογένειας Απόντε.
Η MSC που πήρε την πρώτη θέση από την Δανική Maersk τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους αγόρασε συνολικά 220 πλοία από τον Αύγουστο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Ναυπηγεία Ελευσίνας: Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την εξυγίανση
Σε ορισμένες περιπτώσεις, αναφέρει η Alphaliner, η MSC κατέβαλε πολύ περισσότερα για την αγορά των second hand (δεύτερο χέρι) πλοίων από την αρχική αξία τους ως νεότευκτα. Όπως προσθέτει η Alphaliner το μεγάλο πλεονέκτημα που προσφέρει η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων είναι ότι η χωρητικότητα είναι άμεσα διαθέσιμη, γεγονός που επέτρεψε στην MSC να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα κατά την περίοδο που η ζήτηση για πλοία ήταν μεγάλη και οι ναύλοι κινούνταν έντονα ανοδικά.
Διαβάστε επίσης: DBX: Η νέα εταιρία ανάλυσης της αγοράς ξηρού φορτίου που εισέρχεται στην αγορά
Στα 220 πλοία από δεύτερο χέρι πρέπει να προστεθούν και άλλα 112 πλοία υπό ναυπήγηση που αντιπροσωπεύουν μία μεταφορική ικανότητα που φτάνει τα 1,47 εκατ. teu.
Mε βάση αυτές τις επιδόσεις εκτιμά η Alphaliner, η MSC θα παραμείνει για το άμεσο μέλλον ο ηγέτης της αγοράς ενώ θα μεγαλώσει την διαφορά από την δεύτερη Maersk και τις υπόλοιπες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου η MSC αύξηση τον στόλο της κατά 4,2% ενώ η Maersk κατέγραψε μικρή μείωση του στόλου της κατά 0,6%.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 η μεταφορική ικανότητα του στόλου των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 1,7%, στα 25,4 εκατ. teu.
Στις κερδισμένες σε χωρητικότητα η CMA CGM η οποία παρέλαβε εννέα νεότευκτα containerships μεταφορικής ικανότητας 15.000 teu το καθένα και αύξησε την μεταφορική της ικανότητα κατά 4%. Επίσης η ΖΙΜ που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση χωρητικότητας κατά 16,8%, η Evergreen με αύξηση μεταφορικής ικανότητας 5,2% η Hapag Lloyd με 0,8% και η Yang Ming με 1,7%. Χαμένες η Maersk με μείωση της μεταφορικής ικανότητας κατά 0,6% η Cosco με 1% η ONE με 1,2% και η HMM με 0,6%.


Latest News

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών