Μια συγχώνευση γιγάντων που αναμένονταν από καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων με την Frontline και την Euronav να προχωρούν στη δημιουργία μια νέας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία θα έχει γραφεία και στην Ελλάδα.
Όπως ανακοινώθηκε τελικά, η νορβηγική Frontline ήρθε σε συμφωνία με την βελγική Euronav για την συγχώνευση τους με την μέθοδο ανταλλαγής μετοχών. Σε κάθε 1,45 μετοχές Frontline θα αντιστοιχεί μία μετοχή 1,0 Euronav
Η συμφωνία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Frontline και από όλα τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav.
Διαβάστε επίσης: Κρίσιμος ο ρόλος του LNG στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια
Οι διεργασίες για συγχώνευση των δυο εταιρειών είχαν ξεκινήσει από πολύ καιρό τώρα μετά από πρόταση του μεγαλομετόχου της Frontline John Fredriksen αλλά οι μεγαλομέτοχοι της Euronav η οικογένεια Saverys διαφωνούσαν. Τελικά η πλειοψηφία των μετόχων της βελγικής εταιρείας ενέδωσε.
Με βάση την τιμή μετοχής της Frontline 8,34 δολ ανά μετοχή (από το κλείσιμο του NYSE στις 8 Ιουλίου 2022), η προτεινόμενη ανταλλαγή αντιπροσωπεύει αξίας 12,09 δολ ανά μετοχή της Euronav. Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ, αντίστοιχα.
Έδρα στην Κύπρο, γραφεία και στην Ελλάδα
Ο νέος ενοποιημένος όμιλος θα ονομάζεται Frontline, και θα έχει έδρα στην Κύπρο και επιπλέον θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται από διάφορα γραφεία στην Ευρώπη και την Ασία, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σιγκαπούρης και της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η Euronav διέθετε ήδη γραφεία στη χώρα μας ενώ έχει και 14 πλοία που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία.
Οι μετοχές του νέου ομίλου θα διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήριά Euronext Βρυξελλών, ΟSΕ (Οσλο) και NYSE (ΗΠΑ).
Επικεφαλής ο Hugo De Stoop
Επικεφαλής της νέα δομής θα είναι ο κ. Hugo De Stoop ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Ο κ. Hugo de Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: «H προτεινόμενη συναλλαγή είναι μια τεράστια ευκαιρία να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας».
Ο κ. Lars H. Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline δήλωσε: «Η Frontline πιστεύει ότι αυτή η συναλλαγή θα αποτελέσει έναν ισχυρό συνδυασμό σε ένα συναρπαστικό σημείο του κύκλου. Συγχωνεύουμε μια ισχυρή επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα για να ενισχύσουμε την αξία των μετόχων».
Η συναλλαγή θα δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία διαχείρισης μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου με αναμενόμενη κεφαλαιοποίηση άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με βάση τις τρέχουσες αξίες των αντίστοιχων εταιρειών στις 8 Ιουλίου 2022.
Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ , αντίστοιχα.
Η νέα εταιρεία θα ελέγχει ένα στόλο 146 πλοίων εκ των οποίων 68 δεξαμενόπλοια VLCC, 56 Suezmaxes, 20 LR2/Aframax και δυο πλοία πλωτές μονάδες αποθήκευσης αργού (FSO).
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons