
Μια συγχώνευση γιγάντων που αναμένονταν από καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων με την Frontline και την Euronav να προχωρούν στη δημιουργία μια νέας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία θα έχει γραφεία και στην Ελλάδα.
Όπως ανακοινώθηκε τελικά, η νορβηγική Frontline ήρθε σε συμφωνία με την βελγική Euronav για την συγχώνευση τους με την μέθοδο ανταλλαγής μετοχών. Σε κάθε 1,45 μετοχές Frontline θα αντιστοιχεί μία μετοχή 1,0 Euronav
Η συμφωνία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Frontline και από όλα τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav.
Διαβάστε επίσης: Κρίσιμος ο ρόλος του LNG στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια
Οι διεργασίες για συγχώνευση των δυο εταιρειών είχαν ξεκινήσει από πολύ καιρό τώρα μετά από πρόταση του μεγαλομετόχου της Frontline John Fredriksen αλλά οι μεγαλομέτοχοι της Euronav η οικογένεια Saverys διαφωνούσαν. Τελικά η πλειοψηφία των μετόχων της βελγικής εταιρείας ενέδωσε.
Με βάση την τιμή μετοχής της Frontline 8,34 δολ ανά μετοχή (από το κλείσιμο του NYSE στις 8 Ιουλίου 2022), η προτεινόμενη ανταλλαγή αντιπροσωπεύει αξίας 12,09 δολ ανά μετοχή της Euronav. Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ, αντίστοιχα.
Έδρα στην Κύπρο, γραφεία και στην Ελλάδα
Ο νέος ενοποιημένος όμιλος θα ονομάζεται Frontline, και θα έχει έδρα στην Κύπρο και επιπλέον θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται από διάφορα γραφεία στην Ευρώπη και την Ασία, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σιγκαπούρης και της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η Euronav διέθετε ήδη γραφεία στη χώρα μας ενώ έχει και 14 πλοία που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία.
Οι μετοχές του νέου ομίλου θα διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήριά Euronext Βρυξελλών, ΟSΕ (Οσλο) και NYSE (ΗΠΑ).
Επικεφαλής ο Hugo De Stoop
Επικεφαλής της νέα δομής θα είναι ο κ. Hugo De Stoop ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Ο κ. Hugo de Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: «H προτεινόμενη συναλλαγή είναι μια τεράστια ευκαιρία να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας».
Ο κ. Lars H. Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline δήλωσε: «Η Frontline πιστεύει ότι αυτή η συναλλαγή θα αποτελέσει έναν ισχυρό συνδυασμό σε ένα συναρπαστικό σημείο του κύκλου. Συγχωνεύουμε μια ισχυρή επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα για να ενισχύσουμε την αξία των μετόχων».
Η συναλλαγή θα δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία διαχείρισης μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου με αναμενόμενη κεφαλαιοποίηση άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με βάση τις τρέχουσες αξίες των αντίστοιχων εταιρειών στις 8 Ιουλίου 2022.
Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ , αντίστοιχα.
Η νέα εταιρεία θα ελέγχει ένα στόλο 146 πλοίων εκ των οποίων 68 δεξαμενόπλοια VLCC, 56 Suezmaxes, 20 LR2/Aframax και δυο πλοία πλωτές μονάδες αποθήκευσης αργού (FSO).


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ