
Μια συγχώνευση γιγάντων που αναμένονταν από καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων με την Frontline και την Euronav να προχωρούν στη δημιουργία μια νέας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία θα έχει γραφεία και στην Ελλάδα.
Όπως ανακοινώθηκε τελικά, η νορβηγική Frontline ήρθε σε συμφωνία με την βελγική Euronav για την συγχώνευση τους με την μέθοδο ανταλλαγής μετοχών. Σε κάθε 1,45 μετοχές Frontline θα αντιστοιχεί μία μετοχή 1,0 Euronav
Η συμφωνία εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Frontline και από όλα τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Euronav.
Διαβάστε επίσης: Κρίσιμος ο ρόλος του LNG στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια
Οι διεργασίες για συγχώνευση των δυο εταιρειών είχαν ξεκινήσει από πολύ καιρό τώρα μετά από πρόταση του μεγαλομετόχου της Frontline John Fredriksen αλλά οι μεγαλομέτοχοι της Euronav η οικογένεια Saverys διαφωνούσαν. Τελικά η πλειοψηφία των μετόχων της βελγικής εταιρείας ενέδωσε.
Με βάση την τιμή μετοχής της Frontline 8,34 δολ ανά μετοχή (από το κλείσιμο του NYSE στις 8 Ιουλίου 2022), η προτεινόμενη ανταλλαγή αντιπροσωπεύει αξίας 12,09 δολ ανά μετοχή της Euronav. Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ, αντίστοιχα.
Έδρα στην Κύπρο, γραφεία και στην Ελλάδα
Ο νέος ενοποιημένος όμιλος θα ονομάζεται Frontline, και θα έχει έδρα στην Κύπρο και επιπλέον θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται από διάφορα γραφεία στην Ευρώπη και την Ασία, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σιγκαπούρης και της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι η Euronav διέθετε ήδη γραφεία στη χώρα μας ενώ έχει και 14 πλοία που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία.
Οι μετοχές του νέου ομίλου θα διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήριά Euronext Βρυξελλών, ΟSΕ (Οσλο) και NYSE (ΗΠΑ).
Επικεφαλής ο Hugo De Stoop
Επικεφαλής της νέα δομής θα είναι ο κ. Hugo De Stoop ως Διευθύνων Σύμβουλος.
Ο κ. Hugo de Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: «H προτεινόμενη συναλλαγή είναι μια τεράστια ευκαιρία να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς επιδιώκουμε να κυριαρχήσουμε στη μετάβαση σε έναν κόσμο καθαρής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας».
Ο κ. Lars H. Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline δήλωσε: «Η Frontline πιστεύει ότι αυτή η συναλλαγή θα αποτελέσει έναν ισχυρό συνδυασμό σε ένα συναρπαστικό σημείο του κύκλου. Συγχωνεύουμε μια ισχυρή επιχειρησιακή, τεχνική και εμπορική πλατφόρμα για να ενισχύσουμε την αξία των μετόχων».
Η συναλλαγή θα δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία διαχείρισης μεγάλων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου με αναμενόμενη κεφαλαιοποίηση άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με βάση τις τρέχουσες αξίες των αντίστοιχων εταιρειών στις 8 Ιουλίου 2022.
Τα συνδυασμένα καθαρά έσοδα και EBITDA για τις δύο εταιρείες το 2021 ήταν περίπου 668 εκατ. δολ και 246 εκατ. δολ , αντίστοιχα.
Η νέα εταιρεία θα ελέγχει ένα στόλο 146 πλοίων εκ των οποίων 68 δεξαμενόπλοια VLCC, 56 Suezmaxes, 20 LR2/Aframax και δυο πλοία πλωτές μονάδες αποθήκευσης αργού (FSO).


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά