![Lana: Προσφυγή – έκπληξη στον Αρειο Πάγο για το δεξαμενόπλοιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/LANA.jpg)
«Παγώνουν» οι εξελίξεις σχετικά με το τάνκερ «Lana» τουλάχιστον μέχρι τις 19 Ιουλίου. Ημέρα κατά την οποία εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο προσφυγή κατά του βουλεύματος που ακύρωσε προηγούμενη δικαστική απόφαση με την οποία δεσμεύθηκε το φορτίο ιρανικού πετρελαίου που μετέφερε.
Η προσφυγή έχει γίνει, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας από εταιρεία που θα ναύλωνε δεξαμενόπλοιο, το «Ice Energy», για να μεταφορτώσει το φορτίο του «Lana» μετά τη δικαστική συνδρομή των Αμερικανών. Διαδικασία όμως που έμεινε στη μέση γιατί στο μεταξύ εκδόθηκε το βούλευμα που ακυρώνει την προηγούμενη απόφαση και ζητάει την επιστροφή του φορτίου στο «Lana».
Η προσφυγή θα συζητηθεί στον Αρειο Πάγο στις 19 Ιουλίου και μέχρι τότε δεν αναμένεται κάποια εξέλιξη σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
Πάντως χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην οποία εξετάσθηκε το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Lana» να της δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η άδεια δόθηκε (πρόκειται για καθαρά τεχνικό θέμα καθώς εξετάζονται ζητήματα ασφάλειας), θα τεθεί όμως σε ισχύ εφόσον τελεσιδικήσει η δικαστική εκκρεμότητα στον Αρειο Πάγο.
Νομικοί κύκλοι πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι δεν θα δικαιωθεί ο προσφεύγων και σύντομα θα υπάρξει λύση του «γόρδιου δεσμού» που αφορά και άλλα δυο υπό ελληνική σημαία πλοία που κρατούν οι ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με το δεξαμενόπλοιο «Lana» ξεκίνησε από τις 14 Απριλίου, όταν «έδεσε» με βλάβη στο αγκυροβόλιο της Καρύστου. Το δεξαμενόπλοιο που πριν έφερε το όνομα «Pegas», ρωσική σημαία και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο δεσμεύτηκε αρχικά μετά από δικαστική συνδρομή των Αμερικανών με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Το φορτίο
Στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι το πλοίο είχε αλλάξει όνομα και σημαία και αποκαλούνταν «Lana» και είχε ιρανική σημαία. Ωστόσο νέα αμερικανική προσφυγή έγινε για το φορτίο του που δεσμεύθηκε, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου. Περί τους 60.000 τόνους μεταφορτώθηκαν μετά από την απόφαση αυτή στο ναυλωμένο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το φορτίο θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια η πλοιοκτήτρια του «Lana» προσκόμισε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και το πλοίο με τη συμβολή δύο ρυμουλκών αναχώρησε από την Κάρυστο και έφτασε στον Πειραιά και βρίσκεται δίπλα σχεδόν στο «Ice Energy» προκειμένου να του επιστραφούν οι 60.000 τόνοι αργού. Για τη διαδικασία της μεταφόρτωσης στο αγκυροβόλιο του Πειραιά φαίνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε χθες τη συγκατάθεσή του, εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, λήξει η δικαστική διαμάχη.
Οι Φρουροί της Επανάστασης
Στο μεταξύ, μετά το «μπλόκο» από τους Αμερικάνους στο «Lana» οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο.
Η απελευθέρωσή τους συνδέεται άμεσα με την απελευθέρωση του φορτίου αλλά και του «Lana». Στις αρχές Ιουνίου μάλιστα ιρανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφεραν ότι μετά την απελευθέρωση του «Lana» θα αφεθούν ελεύθερα και τα ελληνικά πλοία, τα πληρώματα των οποίων δεν τελούσαν υπό κράτηση, όπως ανέφεραν οι ιρανικές αρχές.
Τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια είναι το «Prudent Warrior» 150.000 dwt (κατασκευής 2017) της Polembros Shipping και το «Delta Poseidon» 157.400 dwt (κατασκευή 2011) της Delta Tankers.
Στο «Prudent Warrior» επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί – 15 Φιλιππινέζοι, επτά Ελληνες και ένας Κύπριος και το «Delta Poseidon» έχει 25 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων οι δυο είναι Ελληνες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023