«Παγώνουν» οι εξελίξεις σχετικά με το τάνκερ «Lana» τουλάχιστον μέχρι τις 19 Ιουλίου. Ημέρα κατά την οποία εκδικάζεται στον Αρειο Πάγο προσφυγή κατά του βουλεύματος που ακύρωσε προηγούμενη δικαστική απόφαση με την οποία δεσμεύθηκε το φορτίο ιρανικού πετρελαίου που μετέφερε.
Η προσφυγή έχει γίνει, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας από εταιρεία που θα ναύλωνε δεξαμενόπλοιο, το «Ice Energy», για να μεταφορτώσει το φορτίο του «Lana» μετά τη δικαστική συνδρομή των Αμερικανών. Διαδικασία όμως που έμεινε στη μέση γιατί στο μεταξύ εκδόθηκε το βούλευμα που ακυρώνει την προηγούμενη απόφαση και ζητάει την επιστροφή του φορτίου στο «Lana».
Η προσφυγή θα συζητηθεί στον Αρειο Πάγο στις 19 Ιουλίου και μέχρι τότε δεν αναμένεται κάποια εξέλιξη σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας.
Πάντως χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην οποία εξετάσθηκε το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Lana» να της δοθεί σχετική άδεια για τη μεταφόρτωση του πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η άδεια δόθηκε (πρόκειται για καθαρά τεχνικό θέμα καθώς εξετάζονται ζητήματα ασφάλειας), θα τεθεί όμως σε ισχύ εφόσον τελεσιδικήσει η δικαστική εκκρεμότητα στον Αρειο Πάγο.
Νομικοί κύκλοι πάντως εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι δεν θα δικαιωθεί ο προσφεύγων και σύντομα θα υπάρξει λύση του «γόρδιου δεσμού» που αφορά και άλλα δυο υπό ελληνική σημαία πλοία που κρατούν οι ιρανικές αρχές στον Περσικό Κόλπο.
Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση με το δεξαμενόπλοιο «Lana» ξεκίνησε από τις 14 Απριλίου, όταν «έδεσε» με βλάβη στο αγκυροβόλιο της Καρύστου. Το δεξαμενόπλοιο που πριν έφερε το όνομα «Pegas», ρωσική σημαία και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο δεσμεύτηκε αρχικά μετά από δικαστική συνδρομή των Αμερικανών με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Το φορτίο
Στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι το πλοίο είχε αλλάξει όνομα και σημαία και αποκαλούνταν «Lana» και είχε ιρανική σημαία. Ωστόσο νέα αμερικανική προσφυγή έγινε για το φορτίο του που δεσμεύθηκε, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου. Περί τους 60.000 τόνους μεταφορτώθηκαν μετά από την απόφαση αυτή στο ναυλωμένο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το φορτίο θα πρέπει να επιστραφεί.
Στη συνέχεια η πλοιοκτήτρια του «Lana» προσκόμισε όλα τα απαιτούμενα έγγραφα και το πλοίο με τη συμβολή δύο ρυμουλκών αναχώρησε από την Κάρυστο και έφτασε στον Πειραιά και βρίσκεται δίπλα σχεδόν στο «Ice Energy» προκειμένου να του επιστραφούν οι 60.000 τόνοι αργού. Για τη διαδικασία της μεταφόρτωσης στο αγκυροβόλιο του Πειραιά φαίνεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε χθες τη συγκατάθεσή του, εφόσον, όπως προαναφέρθηκε, λήξει η δικαστική διαμάχη.
Οι Φρουροί της Επανάστασης
Στο μεταξύ, μετά το «μπλόκο» από τους Αμερικάνους στο «Lana» οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο.
Η απελευθέρωσή τους συνδέεται άμεσα με την απελευθέρωση του φορτίου αλλά και του «Lana». Στις αρχές Ιουνίου μάλιστα ιρανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανέφεραν ότι μετά την απελευθέρωση του «Lana» θα αφεθούν ελεύθερα και τα ελληνικά πλοία, τα πληρώματα των οποίων δεν τελούσαν υπό κράτηση, όπως ανέφεραν οι ιρανικές αρχές.
Τα δυο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια είναι το «Prudent Warrior» 150.000 dwt (κατασκευής 2017) της Polembros Shipping και το «Delta Poseidon» 157.400 dwt (κατασκευή 2011) της Delta Tankers.
Στο «Prudent Warrior» επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί – 15 Φιλιππινέζοι, επτά Ελληνες και ένας Κύπριος και το «Delta Poseidon» έχει 25 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων οι δυο είναι Ελληνες.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη