![Ναυτιλία: Το «big boom» στην αγορά των containerships – Παραγγελίες ρεκόρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/2022-06-30T213348Z_1205725466_RC2K2V9CUR1J_RTRMADP_3_USA-PORTS-LABOR-scaled.jpg)
Σε νέα επίπεδα ιστορικών υψηλών βρίσκονται οι παραγγελίες containerships, προσπερνώντας τους λοιπούς κύριους τύπους εμπορικών πλοίων. Ειδικότερα, οι ναυπηγικές μονάδες λαμβάνουν τη μια παραγγελία μετά την άλλη, καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη σε σύγκριση με τα χαμηλά που σημειώθηκαν μόλις πριν από λίγα χρόνια.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research, οι παραγγελίες γενικότερα έχουν αυξηθεί σημαντικά, εν μέρει λόγω του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της αυξανόμενης ζήτησης για πλοία που μεταφέρουν LNG. Όπως τονίζεται, οι παραγγελίες συνεχίζονται «ακάθεκτες» και το 2022, ειδικά για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, αλλά σε ό,τι αφορά τα containerships καταγράφονται νέα ρεκόρ.
Διαβάστε επίσης: Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
Οι παραγγελίες «απογειώθηκαν»
«Το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον μεγαλύτερο από τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και bulker σε χωρητικότητα (dwt) για πρώτη φορά», γράφει η Clarksons Research. Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα bulker μαζί αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, οι παραγγελίες συνεχίζονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απογειώθηκαν».
Η Clarksons αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει πλέον τους 72,5 εκατ. τόνους. Αυτό συγκρίνεται με τους 63 εκατ. τόνους για νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και τους 34 εκατ. τόνους για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και λοιπών προϊόντων, ένα νέο χαμηλό για την κατηγορία.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν τις 900 με χωρητικότητα άνω των 7 εκατομμυρίων κουτιών (TEU). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 6.400 ενεργά containerships χωρητικότητας πάνω από 309 εκατ. dwt.
Σημειώνεται πως τη «μερίδα του λέοντος» στο βιβλίο παραγγελιών έχουν τα πλοία 15.000 έως 18.000 TEU, με πολλούς ναυλωτές να το αναζητούν ως το πιο ευέλικτο κομμάτι του κλάδου. Ωστόσο, οι μεγάλες ναυτιλιακές (MSC, Hapag-Lloyd, ONE) σχεδιάζουν την εισαγωγή των πρώτων τους «γιγάντων» χωρητικότητας 24.000 TEU.
Την ίδια ώρα, η δυναμική που καταγράφεται ωθεί τις παραδόσεις αργότερα, με την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία να τονίζει ότι πολλές από τις χρονοθυρίδες για το 2025 έχουν πλέον κλείσει.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά