Σε νέα επίπεδα ιστορικών υψηλών βρίσκονται οι παραγγελίες containerships, προσπερνώντας τους λοιπούς κύριους τύπους εμπορικών πλοίων. Ειδικότερα, οι ναυπηγικές μονάδες λαμβάνουν τη μια παραγγελία μετά την άλλη, καταγράφοντας ισχυρή ανάκαμψη σε σύγκριση με τα χαμηλά που σημειώθηκαν μόλις πριν από λίγα χρόνια.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research, οι παραγγελίες γενικότερα έχουν αυξηθεί σημαντικά, εν μέρει λόγω του κλάδου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της αυξανόμενης ζήτησης για πλοία που μεταφέρουν LNG. Όπως τονίζεται, οι παραγγελίες συνεχίζονται «ακάθεκτες» και το 2022, ειδικά για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, αλλά σε ό,τι αφορά τα containerships καταγράφονται νέα ρεκόρ.
Διαβάστε επίσης: Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
Οι παραγγελίες «απογειώθηκαν»
«Το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πλέον μεγαλύτερο από τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και bulker σε χωρητικότητα (dwt) για πρώτη φορά», γράφει η Clarksons Research. Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα bulker μαζί αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, οι παραγγελίες συνεχίζονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «απογειώθηκαν».
Η Clarksons αναφέρει ότι το βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει φτάσει πλέον τους 72,5 εκατ. τόνους. Αυτό συγκρίνεται με τους 63 εκατ. τόνους για νέα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και τους 34 εκατ. τόνους για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και λοιπών προϊόντων, ένα νέο χαμηλό για την κατηγορία.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζουν τις 900 με χωρητικότητα άνω των 7 εκατομμυρίων κουτιών (TEU). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 6.400 ενεργά containerships χωρητικότητας πάνω από 309 εκατ. dwt.
Σημειώνεται πως τη «μερίδα του λέοντος» στο βιβλίο παραγγελιών έχουν τα πλοία 15.000 έως 18.000 TEU, με πολλούς ναυλωτές να το αναζητούν ως το πιο ευέλικτο κομμάτι του κλάδου. Ωστόσο, οι μεγάλες ναυτιλιακές (MSC, Hapag-Lloyd, ONE) σχεδιάζουν την εισαγωγή των πρώτων τους «γιγάντων» χωρητικότητας 24.000 TEU.
Την ίδια ώρα, η δυναμική που καταγράφεται ωθεί τις παραδόσεις αργότερα, με την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία να τονίζει ότι πολλές από τις χρονοθυρίδες για το 2025 έχουν πλέον κλείσει.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons