
Το πρόγραμμα ανάπτυξης ενός αυτό-οδηγούμενου οχήματος εκ μέρους της Apple αποδεικνύεται ότι είναι ένας δρόμος γεμάτος εμπόδια και με πολλαπλές προκλήσεις για την αμερικανική εταιρείας.
Η ιστοσελίδα Information προχώρησε στην εξιστόρηση των σημαντικότερων σταθμών στην πορεία του προγράμματος Project Titan, από τις απαρχές του μέχρι σήμερα, κάνοντας ξεχωριστή μνεία στις συνεχείς εναλλαγές των επικεφαλής του project, τις πολλαπλές αναποδιές αλλά και τις συνεχείς αλλαγές στόχων σχετικά με το τι ακριβώς θέλει να επιτύχει η εταιρεία.
Επιπλέον, η ιστοσελίδα αποκαλύπτει και αρκετές νέες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στον επικεφαλής λογισμικού της εταιρείας Κρεγκ Φεντερίγκι ο οποίος φέρεται να είναι «ιδιαίτερα σκεπτικιστής» σχετικά με το Project Titan. Μάλιστα, λόγω των αποτυχιών του προγράμματος το συγκεκριμένο στέλεχος φαίνεται ότι έχει γίνει αντικείμενο χλευασμού από τα στελέχη των υπόλοιπων τμημάτων της Apple.
Προβλήματα και τα παραλίγο ατυχήματα
Αιτία είναι τα αρκετά παραδείγματα προβλημάτων που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα σε επίπεδο λογισμικού. Η Information αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία έχει βρεθεί αντιμέτωπη με το φαινόμενο του «demoware», δηλαδή τα δοκιμαστικά οχήματα να αποδίδουν καλά σε προκαθορισμένες διαδρομές, αλλά γρήγορα να έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα κατά την πλοήγηση σε άγνωστη περιοχή, με αποτέλεσμα να πρέπει να πάρει τον έλεγχο ο «εφεδρικός οδηγός».
Διαβάστε ακόμα: Μεταγραφή… σταθερότητας για το project ανάπτυξης αυτοκινήτου της Apple
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα σημεία του δημοσιεύματος είναι ένα περιστατικό που συνέβη στις αρχές της χρονιάς με έναν δρομέα που έτρεχε στην πορεία ενός δοκιμαστικού οχήματος. Αντί το όχημα να ακινητοποιηθεί και να επιτρέψει στον πεζό να περάσει, «απλώς προσάρμοσε την πορεία του» υποχρεώνοντας τον οδηγό να πάρει τον έλεγχο και να πατήσει φρένο ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. Στη διερεύνηση που ακολούθησε, η Apple κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιθανότερο είναι ότι το αυτόνομο όχημα τελικά θα χτυπούσε τον πεζό εάν δεν επενέβαινε ο οδηγός.
Τέτοιου είδους παραλίγο ατυχήματα έχουν συμβεί σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Waymo, θυγατρικής της Google, αλλά το χειρότερο στην περίπτωση της Apple είναι η συχνότητα εναλλαγής των στελεχών που αναλαμβάνουν τη διεύθυνση του προγράμματος.
Διαβάστε ακόμα: Κυριαρχία της Meta στα VR προϊόντα, αλλά τα βλέμματα όλων στραμμένα στην Apple
Οι αποχωρήσεις στελεχών
Το χειρότερο χτύπημα ήταν η αποχώρηση του Νταγκ Φιλντ, πέρυσι, ενώ πιο πρόσφατα ήταν η αποχώρηση του Ίαν Γκουντφέλοου, διευθυντή μηχανικής μάθησης, ο οποίος αποχώρησε λόγω της πολιτικής της εταιρείας σχετικά με την επιστροφή στο γραφείο, μετά την πανδημία. Πλέον, επιβλέπων του Project Titan είναι ο Κέβιν Λιντς, ο οποίος προηγουμένως οδήγησε στη δημιουργία του watchOS, του λειτουργικού συστήματος των έξυπνων ρολογιών της εταιρείας.
Η εμφάνιση του Apple Car
Σχετικά με το τεράστιο ερώτημα του «πώς θα μοιάζει το Apple Car», η Information θεωρεί ότι θα ενσωματώνει εξαιρετικά φουτουριστικό σχεδιασμό, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.
Επιπλέον, η Apple φέρεται να ελπίζει ότι θα πάρει το «πράσινο φως» της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής (National Highway Traffic Safety Administration) για τη δημιουργία μίας έκδοσης του οχήματος χωρίς το παραδοσιακό σύστημα διεύθυνσης, δηλαδή χωρίς τιμόνι ή χωρίς το κλασικό φρένο ποδιού.
Ο επί πολλά χρόνια σχεδιαστής της Apple, Jony Ive, ο οποίος συνεχίζει να συνεργάζεται με την εταιρεία, φέρεται να λειτουργεί σαν σύμβουλος στο Project Titan «δίνοντας έμφαση στην περίεργη σχεδίαση του οχήματος χωρίς να προσπαθεί να εποκρύψει τους αισθητήρες του».
Διαβάστε ακόμα: Ποια iPhone θα «φοράνε» κορυφαίους επεξεργαστές – Οι αλλαγές που έρχονται
Η ιστοσελίδα Information υποστηρίζει μάλιστα ότι το σχέδιο στο οποίο έχει καταλήξει η ομάδα των σχεδιαστών διαθέτει «καθίσματα για τέσσερις επιβάτες με πρόσωπο προς τα μέσα ώστε οι επιβάτες να μπορούν να συζητούν μεταξύ τους ενώ υπάρχει και μία κυρτή οροφή παρόμοια με την οροφή του Volkswagen Beetle».
Οι σχεδιαστές της Apple έχουν επίσης ασχοληθεί με τη χρήση μεγάλων οθονών που αναδύονται από την πλάτη των καθισμάτων των επιβατών και αυτόματα «κρύβονται» όταν δεν χρησιμοποιούνται, ενώ μέρος του οχήματος θα είναι και η επόμενη γενιά της πλατφόρμας CarPlay την οποία η Apple παρουσίασε στο πλαίσιο του τελευταίου WWDC και πιθανότατα θα είναι υπεύθυνο για το τι θα προβάλλεται στις οθόνες του οχήματος.
Φήμες θέλουν την Apple να έχει σαν στόχο ένα λανσάρισμα του αυτόνομου οχήματος έως το 2025. Μάλιστα, η εταιρεία φέρεται να διερευνά τρόπους ώστε να «μεταμφιέσει» με κάποιο τρόπο το σχεδόν ολοκληρωμένο σχέδιο του οχήματος ώστε να μπορέσει να το δοκιμάσει σε πραγματικούς δρόμους εντός της επόμενης χρονιάς.


Latest News

Μπορεί να αποφύγει το πρόστιμο της ΕΕ η Apple;
Αναμένεται η απόφαση της ΕΕ για την Apple εν μέσω απειλών από τον Τραμπ για δασμούς σε χώρες που επιβάλλουν πρόστιμα σε αμερικανικές εταιρείες

Restart με προσλήψεις κάνει η Alibaba - Ετοιμάζει νέες επενδύσεις
Η εμπιστοσύνη επιβραβεύεται με προσλήψεις λέει ο πρόεδρος της Alibaba - Η συνάντηση με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ

Οι όχι και τόσο απίθανες «Magnificent Seven» - Πώς άλλαξε το success story
Οι μετοχές των τεχνολογικών κολοσσών έχουν χάσει σημαντικό μέρος της αξίας τους - Και η βουτιά συνεχίζεται
![Μασκ: Φτάνει σε σταυροδρόμι για την Tesla [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/musk-600x400.jpeg)
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η Tesla - Οι προβλέψεις στέλνουν τη μετοχή στα 200 και στα... 800 δολάρια [γράφημα]
Ο Ίλον Μασκ βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων στην Αμερική και αυτό έχει επηρεάσει τη μετοχή της Tesla

Συμφωνία Καφούνη – Παπαστεργίου για τη χαρτογράφηση της ψηφιακής εικόνας των ΜμΕ
Τι συζητήθηκε και συναποφασίστηκε στη συνάντηση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον πρόεδρο και αντιπροσωπεία της ΕΣΕΕ

Τι ζητούν 400 αστέρες του Χόλιγουντ από τον Τραμπ - Ο ρόλος της ΑΙ
Ποια απάντηση έδωσε το Χόλιγουντ στο Σχέδιο Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη του Τραμπ

Καλή, αλλά (παν)άκριβη η τεχνητή νοημοσύνη
Καθώς τα AI μοντέλα γίνονται πιο πολύπλοκα, απαιτούν όλο και περισσότερους υπολογιστικούς πόρους

Τι κερδίζει η Google από την εξαγορά μαμούθ της Wiz - Tο σήμα που στέλνει
Η συμφωνία Google-Wiz θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα σημαντικό απρόσμενο κέρδος για τις εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Τεχνητή νοημοσύνη: Πως φέρνει επανάσταση στο Fast Food - Ο ρόλος της Nvidia
Η Yum Brands, ιδιοκτήτης των Taco Bell and Pizza Hut, στοχεύει σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη εξυπηρετεί πελάτες