
Η Γερμανία θα σταματήσει τελείως να αγοράζει από τη Ρωσία άνθρακα την 1η Αυγούστου και πετρέλαιο την 31η Δεκεμβρίου, συνεχίζοντας τη μείζονα αλλαγή που έχει αρχίσει ως προς τον ενεργειακό εφοδιασμό της, τόνισε ο υφυπουργός Οικονομικών της χώρας Γεργκ Κούκις κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Σίδνεϊ.
Όμως η μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά του το Βερολίνο θα είναι να αναπληρωθεί το τεράστιο κενό που θα δημιουργηθεί όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πάψει να αγοράζει φυσικό αέριο από τη Μόσχα, η ποσότητα του οποίου φθάνει τα 158 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε ετήσια βάση, τόνισε ο κ. Κούκις.
«Θα πάψουμε να αγοράζουμε ρωσικό άνθρακα σε μερικές εβδομάδες», επισήμανε στο Φόρουμ Ενέργειας του Σίδνεϊ, που συνδιοργάνωσαν η αυστραλιανή κυβέρνηση και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ).
Η Ρωσία προμήθευε ως πρόσφατα το 40% του άνθρακα και το 40% του πετρελαίου που κατανάλωνε η Γερμανία, θύμισε ο κ. Κούκις.
Διαβάστε επίσης – Γερμανία: Προμηθευτές ενέργειας υπό το φάσμα χρεοκοπίας
Ο αγωγός Ντρούζμπα
«Για όποιον γνωρίζει την ιστορία του αγωγού Ντρούζμπα, που ήταν ήδη εργαλείο της σοβιετικής αυτοκρατορίας για την κυριαρχία στην ανατολική Ευρώπη» κατανοεί πως «το να απαλλαγείς από αυτή την εξάρτηση δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά είναι κάτι που θα καταφέρουμε σε μερικούς μήνες», πρόσθεσε ο γερμανός υφυπουργός Εξωτερικών.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Δραματικές εκκλήσεις για την ενεργειακή κρίση
Η Γερμανία κατασκευάζει τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) ώστε να αρχίσει να καλύπτει το τεράστιο κενό στην προμήθεια αερίου, ωστόσο ο Γεργκ Κούκις υπογράμμισε ότι οι ΗΠΑ και το Κατάρ μπορούν να πωλούν μόλις 30 δισεκ. κυβικά μέτρα στην Ευρώπη, ποσότητα που δεν επαρκεί.
«Δεν μπορούμε απλά να φανταστούμε πως αυτό το πρόβλημα θα πάψει να υπάρχει».
Ο υφυπουργός Οικονομικών εξήγησε πως το Βερολίνο προωθεί τη μετάβασή του στις μηδενικές εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και νομοθεσία για την επιτάχυνση των έργων ώστε να παράγεται περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αλλά το αέριο εξακολουθεί να είναι απόλυτα απαραίτητο στη Γερμανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς