
Μια νέα ψηφιακή λύση θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%, βελτιστοποιώντας τις ταχύτητες άφιξης των πλοίων.
Ειδικότερα, η εφαρμογή Blue Visby μπορεί να εξαλείψει την πρακτική του «Sail Fast, then Wait (πλεύσε γρήγορα, μετά περίμενε)», υποστηρίζοντας ψηφιακές τεχνολογίες. Η λύση αυτή βάζει τέρμα στην διαδεδομένη κίνηση των πλοίων να ταξιδεύουν με ταχύτητα διασχίζοντας τους ωκεανούς μόνο και μόνο για να περιμένουν σε αγκυροβόλια έξω από λιμάνια.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Μειώση των εκπομπών ρύπων κατά 14% μέσω της έγκαιρης άφιξης
Εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου πάνω από 60 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – που είναι μεγαλύτερο από τις συνολικές εκπομπές μιας ολόκληρης χώρας όπως η Νορβηγία.
Λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως την απόδοση και τα χαρακτηριστικά κάθε σκάφους, τη συμφόρηση του λιμανιού στον προορισμό και τις καιρικές συνθήκες, ο αλγόριθμος Blue Visby παρέχει τον βέλτιστο χρόνο άφιξης για κάθε πλοίο, ενώ διατηρεί τη σειρά άφιξης. Αυτό επιτρέπει στα πλοία να επιβραδύνουν, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές τους, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους στην ουρά και να φτάνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός που μειώνει τον περιττό χρόνο αναμονής έξω από τα λιμάνια.
Επίσης, όπως τονίζεται, το Blue Visby περιλαμβάνει ένα συμβατικό πλαίσιο που εισάγει έναν μηχανισμό κοινής χρήσης που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους σε κάθε ταξίδι (πλοιοκτήτες, ναυλωτές και λοιπές εταιρείες) να μοιραστούν το κόστος και τα οφέλη από την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του κόστους για μεγαλύτερη διαδρομή και την οικονομική αξία των μειώσεων των εκπομπών, όπου ισχύει.
Όπως σημειώνεται, έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με τους τυπικούς όρους των ναυτιλιακών συμβάσεων και δεν απαιτεί νέα νομοθεσία ή κανονισμούς.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας