Μια νέα ψηφιακή λύση θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%, βελτιστοποιώντας τις ταχύτητες άφιξης των πλοίων.
Ειδικότερα, η εφαρμογή Blue Visby μπορεί να εξαλείψει την πρακτική του «Sail Fast, then Wait (πλεύσε γρήγορα, μετά περίμενε)», υποστηρίζοντας ψηφιακές τεχνολογίες. Η λύση αυτή βάζει τέρμα στην διαδεδομένη κίνηση των πλοίων να ταξιδεύουν με ταχύτητα διασχίζοντας τους ωκεανούς μόνο και μόνο για να περιμένουν σε αγκυροβόλια έξω από λιμάνια.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Μειώση των εκπομπών ρύπων κατά 14% μέσω της έγκαιρης άφιξης
Εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου πάνω από 60 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – που είναι μεγαλύτερο από τις συνολικές εκπομπές μιας ολόκληρης χώρας όπως η Νορβηγία.
Λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως την απόδοση και τα χαρακτηριστικά κάθε σκάφους, τη συμφόρηση του λιμανιού στον προορισμό και τις καιρικές συνθήκες, ο αλγόριθμος Blue Visby παρέχει τον βέλτιστο χρόνο άφιξης για κάθε πλοίο, ενώ διατηρεί τη σειρά άφιξης. Αυτό επιτρέπει στα πλοία να επιβραδύνουν, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές τους, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους στην ουρά και να φτάνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός που μειώνει τον περιττό χρόνο αναμονής έξω από τα λιμάνια.
Επίσης, όπως τονίζεται, το Blue Visby περιλαμβάνει ένα συμβατικό πλαίσιο που εισάγει έναν μηχανισμό κοινής χρήσης που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους σε κάθε ταξίδι (πλοιοκτήτες, ναυλωτές και λοιπές εταιρείες) να μοιραστούν το κόστος και τα οφέλη από την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του κόστους για μεγαλύτερη διαδρομή και την οικονομική αξία των μειώσεων των εκπομπών, όπου ισχύει.
Όπως σημειώνεται, έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με τους τυπικούς όρους των ναυτιλιακών συμβάσεων και δεν απαιτεί νέα νομοθεσία ή κανονισμούς.
Latest News
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,
Τι απαντά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Jumpo Jet για το περιστατικό στη Μύκονο
Το Jumpo Jet ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες
Ρωσικός πύραυλος χτύπησε εμπορικό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα
Έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα στην Μαύρη Θάλασσα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο