Την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανανέωσης της συμμετοχής της Ελλάδας στην πρωτοβουλία «QUALSHIP 21» για το χρονικό διάστημα 2022-2023, ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Σημειώνεται ότι η εν λόγω Πρωτοβουλία έχει ξεκινήσει από το 2001, καθιερώνοντας ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας και παροχής κινήτρων για πλοία υπό ξένη σημαία που καταπλέουν σε λιμένες των ΗΠΑ.
Η ανωτέρω Απόφαση αποτελεί αναγνώριση της Ελλάδος ως ποιοτικό Κράτος Σημαίας (Quality FlagState) και βασίζεται, σύμφωνα με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, στην εξαιρετική απόδοση των υπό Ελληνική Σημαία πλοίων κατά τους ελέγχους Κράτους Λιμένα (PortStateControl) της Αμερικανικής Ακτοφυλακής κατά το χρονικό διάστημα των τελευταίων τριών ετών. Σημειώνεται ότι για το εν λόγω διάστημα, το ποσοστό κράτησης πλοίων υπό ελληνική σημαία που επιθεωρήθηκαν σε λιμένες των ΗΠΑ είναι μικρότερο του 1%, το οποίο συνιστά βασική προϋπόθεση για την αποδοχή, εκ μέρους της Ναυτιλιακής Διοίκησης των ΗΠΑ, μιας χώρας να συμμετάσχει στην εν λόγω πρωτοβουλία.
Επισημαίνεται ότι στόχος της Πρωτοβουλίας «QUALSHIP-21» είναι η εξάλειψη της ναυτιλίας μειωμένων επιπέδων ασφαλείας με ταυτόχρονη επιβράβευση Ναυτιλιακών Διοικήσεων καθώς και πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών, που έχουν αναλάβει δεσμεύσεις που σχετίζονται με τη ναυτική ασφάλεια (maritimesafetyandsecurity), προάγοντας την ποιοτική ναυτιλία (Quality Shipping).
Με την Απόφαση αυτή, τα πλοία υπό ελληνική σημαία που πληρούν τα σχετικά κριτήρια της Αμερικανικής Ακτοφυλακής και θα χαρακτηρισθούν ως Q21, θα τύχουν προνομίων (π.χ. ελάττωση του αριθμού επιθεωρήσεων Κράτους Λιμένα για τα Φ/Γ πλοία, μείωση του εύρους των επιθεωρήσεων για τα Δ/Ξ, εφοδιασμός με πιστοποιητικό ποιότητας κ.λπ.), κατά τις προσεγγίσεις τους στους λιμένες των Η.Π.Α.
Latest News
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε
Στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 11,4 εκατ. ευρώ η επέκταση του λιμένα Ίου
Το έργο αποτελεί μέρος από μια σειρά παρεμβάσεων, οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Ναυτιλίας
Συμφωνία Χαμάς - Ισραήλ: Πότε θα επιστρέψουν τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι λένε στελέχη και αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την επιστροφή των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ – Το μήνυμα των Χούθι
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση