Δυσκολία στην «αποσύνδεση» από την εργασία τους, κατά τη διάρκεια των αδειών τους, εκφράζουν πολλοί εργαζόμενοι σε διάφορους τομείς εργασίας, με τους λόγους να ποικίλλουν, παρόλο που ο χρόνος «μακριά» από τα εργασιακά τους καθήκοντα θεωρείται σημαντικός για την ψυχική και πνευματική τους υγεία.

Έρευνα που διεξήχθη από τη Fishbowl της Glassdoor σε 20.297 επαγγελματίες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες και, πιο συγκεκριμένα το 54% εξ αυτών, δεν θεωρούν εύκολο να μην επικοινωνούν με την εργασία τους, ενώ βρίσκονται σε άδεια μετ’ αποδοχών.

Διαβάστε επίσης: Γιατί δουλεύουμε όλοι τόσο σκληρά;

Σύμφωνα με το CNBC, η εν λόγω έρευνα έδειξε ότι η αδυναμία «αποσύνδεσης» από την εργασία ποικίλλει με βάση την ηλικία και το επάγγελμα, με το 47% των 21-25 να δηλώνουν ότι δεν μπορούν να μην είναι σε επαφή με την εργασία τους και το 65% των 45 ετών και άνω να δηλώνουν ακριβώς το ίδιο, κυρίως λόγω των αυξημένων ευθυνών τους.

Τι έδειξε η έρευνα

Βάσει τον ευρημάτων της έρευνας, οι καθηγητές φαίνεται να αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία «αποσύνδεσης», με το 73% εξ αυτών να δηλώνει ότι δεν είναι εύκολο για αυτούς να μην επικοινωνούν με μαθητές, συναδέλφους κ.λπ. ενώ βρίσκονται σε άδεια.

Τη «σκυτάλη», έπειτα, παίρνουν οι δικηγόροι, καθώς το 71% του εν λόγω επαγγέλματος δυσκολεύεται στην «αποσύνδεση» από την εργασία του. Τα επόμενα επαγγέλματα που αντιμετωπίζουν τέτοιες δυσκολίες είναι οι επαγγελματίες  λογιστικής, σε ποσοστό 59%, χρηματοοικονομικής, σε ποσοστό 55%, και συμβουλευτικής, σε 51%, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, εργαζόμενοι στους κλάδους τεχνολογίας και υγειονομικής περίθαλψης, δηλώνουν σε ποσοστό 56% ότι, κατά τη διάρκεια των αδειών τους, προτιμούν να μην βρίσκονται σε επικοινωνία με την εργασία τους και «απομακρύνονται» από ό,τι συσχετίζεται με το εργασιακό τους περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης: Δείξτε σεβασμό στους εργαζομένους

Ποιοι οι λόγοι

Οι λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι δεν μπορούν εύκολα να «αποσυνδεθούν» από το εργασιακό τους περιβάλλον, ακόμη κι αν βρίσκονται σε άδεια, ποικίλλουν, με μερικούς από αυτούς να είναι η τοξική εργασιακή κουλτούρα, ο ανεπαρκής χρόνος άδειας μετ’ αποδοχών και ο φόβος αντιμετώπισης δυσκολιών στην επαγγελματική τους εξέλιξη.

Όπως αναφέρει και η εκπαιδευτικός, Σαντίγια Στρονγκ, η κουλτούρα του να βρισκόμαστε «πάντα σε δουλειά» είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στον κλάδο της εκπαίδευσης. Συνεχίζοντας η ίδια αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πάντα θα υπάρχει κάτι να κάνεις. Μπορεί να είσαι μία εβδομάδα μπροστά στην ύλη, αλλά θα μπορούσες πάντα να ήσουν δύο εβδομάδες μπροστά. Αυτό είναι ένα από τα μειονεκτήματα της διδασκαλίας. Μπορεί η εργάσιμη ημέρα να έχει φτάσει στο τέλος της, η δουλειά, όμως, που έχεις να κάνεις δεν τελειώνει ποτέ».

Τι μπορούν να κάνουν οι εργοδότες

Σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Τζόνσον, οικονομολόγο της Glassdoor που πραγματοποίησε την έρευνα, «Οι εργοδότες πρέπει να ενθαρρύνουν τους εργαζομένους τους να “αποσυνδέονται” σωματικά και πνευματικά από την εργασία τους, όταν έχουν άδεια. Αν δεν το κάνουν αυτό, αυξάνεται το ενδεχόμενο να χάσουν υπαλλήλους τους από ανταγωνιστές, οι οποίοι δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων και αναγνωρίζουν ότι η παροχή αδειών δεν αποτελεί μόνο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα πρόσληψης, αλλά βοηθάει και στην πρόληψη ενδεχόμενου burnout μεταξύ του προσωπικού».

Ο ίδιος προτείνει στους υπαλλήλους να μην βιάζονται να επιστρέψουν στην εργασία τους, ενώ τονίζει ότι πρέπει να ζητούν άδεια κάθε φορά που νιώθουν ότι χρειάζονται ένα διάλειμμα από τα εργασιακά τους καθήκοντα.

«Σε ένα πόστο εργασίας πάντα θα υπάρχει κάτι που θα επείγει, με αποτέλεσμα να πιστεύετε ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρετε άδεια, φτάνοντας πολλές φορές στο σημείο να ακυρώσετε την άδεια που έχετε ήδη ζητήσει. Ωστόσο, κάτι τέτοιες στιγμές πρέπει να σκέφτεστε ότι είναι σημαντικό να περνάτε και μερικές ημέρες εκτός γραφείου».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive