
Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά και τη στελέχωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, παρουσίασε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, σχετικά με το τμήμα του σιδηρόδρομου στη Μαγνησία.
Κατά την πρωτολογία του ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως όταν μια γραμμή δεν έχει συντηρηθεί σωστά ή δεν έχει αποκατασταθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας της, αναγκάζει τον διαχειριστή υποδομής να μειώνει τις ταχύτητες κίνησης των συρμών.
«Αριθμοί και στοιχεία»
«Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, όχι μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο Μαγνησίας, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, θα μιλήσουμε με αριθμούς και στοιχεία και όχι με γενικόλογες αναφορές που αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό.
Θα αρχίσουμε με τη στελέχωση του ΟΣΕ, καθώς στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκαν 25 προσλήψεις.
Στον αντίποδα, τα τελευταία τρία χρόνια εγκρίθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 121 προσλήψεις.
Εγκρίνουμε, λοιπόν, σχεδόν πέντε φορές περισσότερες προσλήψεις προκειμένου να υπάρχει προσωπικό και να διευκολύνεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Η υποδομή
Ας πάμε και στην υποδομή.
Πέρα από την επιχορήγηση που παραμένει σταθερή από το 2015 στα 45 εκατομμύρια ευρώ, την περίοδο από το 2015 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν εγγραφεί στο σύνολο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 12,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί 59,3 εκατομμύρια ευρώ».
Ειδικότερα για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Στις 4 Μαΐου 2022 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS. Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου, που προβλέπεται στη σύμβαση, είναι 36 μήνες.
Διαπιστώνουμε έτσι ότι μετά τα 4,5 χρόνια απραγίας και αποεπένδυσης της περιόδου 2015 – 2019, η σημερινή Κυβέρνηση αγωνίζεται αποδεδειγμένα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών με έργα, όχι με λόγια».
Για τον Βόλο
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η κατάργηση της ξεχωριστής διοικητικής μονάδας Επιθεώρησης Βόλου δεν σημαίνει και υποβάθμιση των υπηρεσιών κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος :
«Οι Υπηρεσίες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου και Βελεστίνου.
Οι υπηρεσίες διοίκησης που εκτελεί η επιθεώρηση στη Λάρισα, συγκεντρώνονται, ώστε να γίνει καλύτερη κατανομή προσωπικού.
Η επιλογή της Λάρισας ως έδρας έγινε με καθαρό λειτουργικό και γεωγραφικό κριτήριο, καθώς έχει κεντρική θέση σε σχέση με την περιοχή δικαιοδοσίας της».
- Διαβάστε επίσης: Αναδιάταξη στον κατασκευαστικό χάρτη φέρνει ο σιδηρόδρομος
Ο Υφυπουργός Μεταφορών συμπλήρωσε πως το Γραφείο Βόλου θα στελεχωθεί με επαρκές προσωπικό, προκειμένου να υποστηριχθούν τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μαγνησία.
«Προσπάθεια αποκατάστασης του ΟΣΕ»
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Θεωρώ πως έγινε κατανοητό από όλους, που δύνανται να έχουν μια αντικειμενική θεώρηση της πραγματικότητας, ότι τα τελευταία τρία χρόνια υφίσταται συστηματική προσπάθεια αποκατάστασης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της σιδηροδρομικής υποδομής που αυτός διαχειρίζεται.
Έγινε σαφές ότι η εποχή των ελάχιστων πόρων και της ουσιαστικής αδιαφορίας έχει τελειώσει μαζί με την προηγούμενη διακυβέρνηση και σήμερα, σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες για τα δημόσια οικονομικά, καταφέρνουμε να δώσουμε ουσιαστική στήριξη στον ελληνικό σιδηρόδρομο».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA