Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά και τη στελέχωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, παρουσίασε στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, σχετικά με το τμήμα του σιδηρόδρομου στη Μαγνησία.
Κατά την πρωτολογία του ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως όταν μια γραμμή δεν έχει συντηρηθεί σωστά ή δεν έχει αποκατασταθεί σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας της, αναγκάζει τον διαχειριστή υποδομής να μειώνει τις ταχύτητες κίνησης των συρμών.
«Αριθμοί και στοιχεία»
«Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, όχι μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο Μαγνησίας, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, θα μιλήσουμε με αριθμούς και στοιχεία και όχι με γενικόλογες αναφορές που αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό.
Θα αρχίσουμε με τη στελέχωση του ΟΣΕ, καθώς στα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ εγκρίθηκαν 25 προσλήψεις.
Στον αντίποδα, τα τελευταία τρία χρόνια εγκρίθηκαν από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας 121 προσλήψεις.
Εγκρίνουμε, λοιπόν, σχεδόν πέντε φορές περισσότερες προσλήψεις προκειμένου να υπάρχει προσωπικό και να διευκολύνεται η σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Η υποδομή
Ας πάμε και στην υποδομή.
Πέρα από την επιχορήγηση που παραμένει σταθερή από το 2015 στα 45 εκατομμύρια ευρώ, την περίοδο από το 2015 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν εγγραφεί στο σύνολο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 12,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί 59,3 εκατομμύρια ευρώ».
Ειδικότερα για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Στις 4 Μαΐου 2022 υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS. Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου, που προβλέπεται στη σύμβαση, είναι 36 μήνες.
Διαπιστώνουμε έτσι ότι μετά τα 4,5 χρόνια απραγίας και αποεπένδυσης της περιόδου 2015 – 2019, η σημερινή Κυβέρνηση αγωνίζεται αποδεδειγμένα για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών με έργα, όχι με λόγια».
Για τον Βόλο
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η κατάργηση της ξεχωριστής διοικητικής μονάδας Επιθεώρησης Βόλου δεν σημαίνει και υποβάθμιση των υπηρεσιών κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος :
«Οι Υπηρεσίες θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου και Βελεστίνου.
Οι υπηρεσίες διοίκησης που εκτελεί η επιθεώρηση στη Λάρισα, συγκεντρώνονται, ώστε να γίνει καλύτερη κατανομή προσωπικού.
Η επιλογή της Λάρισας ως έδρας έγινε με καθαρό λειτουργικό και γεωγραφικό κριτήριο, καθώς έχει κεντρική θέση σε σχέση με την περιοχή δικαιοδοσίας της».
- Διαβάστε επίσης: Αναδιάταξη στον κατασκευαστικό χάρτη φέρνει ο σιδηρόδρομος
Ο Υφυπουργός Μεταφορών συμπλήρωσε πως το Γραφείο Βόλου θα στελεχωθεί με επαρκές προσωπικό, προκειμένου να υποστηριχθούν τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μαγνησία.
«Προσπάθεια αποκατάστασης του ΟΣΕ»
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε:
«Θεωρώ πως έγινε κατανοητό από όλους, που δύνανται να έχουν μια αντικειμενική θεώρηση της πραγματικότητας, ότι τα τελευταία τρία χρόνια υφίσταται συστηματική προσπάθεια αποκατάστασης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της σιδηροδρομικής υποδομής που αυτός διαχειρίζεται.
Έγινε σαφές ότι η εποχή των ελάχιστων πόρων και της ουσιαστικής αδιαφορίας έχει τελειώσει μαζί με την προηγούμενη διακυβέρνηση και σήμερα, σε συνθήκες ιδιαίτερα δύσκολες για τα δημόσια οικονομικά, καταφέρνουμε να δώσουμε ουσιαστική στήριξη στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024