Κανένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαλύθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner, καθώς η ζήτηση για πλοία ήταν πολύ υψηλή με τους ναύλους να μην αφήνουν περιθώρια σε πλοιοκτήτες να σκεφθούν τα διαλυτήρια.
Το ρεκόρ των μηδενικών διαλύσεων containerships του πρώτου εξαμήνου του 2022 ήρθε μετά από ένα φτωχό σε διαλύσεις 2021 όταν μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu έγιναν σκραπ. Το 2020 όμως διαλύθηκε μεταφορική ικανότητα 194.500 teu.
Διαβάστε επίσης: Μικρή μείωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου
Τέλος, η Alphaliner αναμένει ότι οι διαλύσεις containerships θα παραμείνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
«Θησαυρός» τα γερασμένα containerships
Σημειώνεται πως τα γερασμένα containerships έχουν μετατραπεί σε «χρυσωρυχεία». Η διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οι καθυστερήσεις σε νέες ναυπηγήσεις έχουν ωθήσει τους ναύλους για τα πλοία δεκαετίας σε νέα υψηλά και η αγορά των second hand έχει εκτοξευτεί. Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν με την αγορά πάνω από 40 containerships την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με ανασκόπηση του Reuters για το τελευταίο εξάμηνο, οι ναυτιλιακές εταιρείες μισθώνουν μεταχειρισμένα πλοία με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις ρεκόρ για να κεφαλαιοποιήσουν την ανοδική αγορά που συναντά κανείς μια φορά σε κάθε γενιά.
Όπως τονίζεται, οι ναύλοι θα παραμείνουν στα ύψη, όσο παραμένει η συμφόρηση των λιμανιών και η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του