
Κανένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν διαλύθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner, καθώς η ζήτηση για πλοία ήταν πολύ υψηλή με τους ναύλους να μην αφήνουν περιθώρια σε πλοιοκτήτες να σκεφθούν τα διαλυτήρια.
Το ρεκόρ των μηδενικών διαλύσεων containerships του πρώτου εξαμήνου του 2022 ήρθε μετά από ένα φτωχό σε διαλύσεις 2021 όταν μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu έγιναν σκραπ. Το 2020 όμως διαλύθηκε μεταφορική ικανότητα 194.500 teu.
Διαβάστε επίσης: Μικρή μείωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου
Τέλος, η Alphaliner αναμένει ότι οι διαλύσεις containerships θα παραμείνουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
«Θησαυρός» τα γερασμένα containerships
Σημειώνεται πως τα γερασμένα containerships έχουν μετατραπεί σε «χρυσωρυχεία». Η διαταραχή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οι καθυστερήσεις σε νέες ναυπηγήσεις έχουν ωθήσει τους ναύλους για τα πλοία δεκαετίας σε νέα υψηλά και η αγορά των second hand έχει εκτοξευτεί. Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν με την αγορά πάνω από 40 containerships την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με ανασκόπηση του Reuters για το τελευταίο εξάμηνο, οι ναυτιλιακές εταιρείες μισθώνουν μεταχειρισμένα πλοία με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις ρεκόρ για να κεφαλαιοποιήσουν την ανοδική αγορά που συναντά κανείς μια φορά σε κάθε γενιά.
Όπως τονίζεται, οι ναύλοι θα παραμείνουν στα ύψη, όσο παραμένει η συμφόρηση των λιμανιών και η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες