Ολοταχώς για μια χρονιά ρεκόρ που θα ξεπεράσει αυτή του 2019 βαδίζει ο ελληνικός τουρισμός φέτος, όπως φανερώνουν οι μέχρι τώρα επιδόσεις σε αφίξεις και έσοδα.
Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, «αν λάβει κανείς υπόψη την εικόνα σε δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, φαίνεται ότι αυτό θα συμβεί. Βέβαια, πρέπει να περιμένουμε μέχρι και τον Αύγουστο για να δούμε την εξέλιξη του Οκτωβρίου και του Σεπτεμβρίου», συμπληρώνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ.
Με δυο ταχύτητες η κούρσα στην πληρότητα
Αναφορικά με την πληρότητα στα ξενοδοχεία, ο κ. Τάσιος αναφέρει ότι στο μοντέλο ήλιος και θάλασσα υπάρχει μια καλή πληρότητα που αγγίζει κατά μέσο όρο το 80% και μέχρι το Σεπτέμβριο. Φυσικά υπάρχουν και μονάδες που η πληρότητα είναι και στο 100%, όπως τονίζεται.
Στον αντίποδα οι χερσαίοι προορισμοί της χώρας δεν έχουν καλή πληρότητα και περιμένουν και την εσωτερική αγορά να κινηθεί. Πελοπόννησος, Μαγνησία, Δελφοί και άλλοι προορισμοί δεν “τρέχουν” με την ίδια ταχύτητα στην κούρσα των αφίξεων και προσδοκάνε την αύξηση της τουριστικής κίνησης, μέσω των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού κλπ, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος.
Στο τέλος της χρονιάς θα γίνει το ταμείο
Πάντα σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για την εφετινή χρονιά, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τουριστικών γραφείων FedHatta, Λύσσανδρος Τσιλίδης αναφέρει ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα πράγματι έχει μεγάλη κινητικότητα το διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου, όπως έχουν και οι ανταγωνίστριες παραθεριστικές χώρες. Ωστόσο, στο τέλος της χρονιάς θα γίνει το ταμείο υπογραμμίζει ο κ. Τσιλίδης και υπενθυμίζει ότι η πλήρης ταξιδιωτική κινητικότητα θα επανέλθει όταν βγούμε εντελώς από την Covid εποχή. Παράλληλα είμαστε εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, ενεργειακής, πανδημίας, γεγονός που έχει κι αυτό τη σημασία στις τουριστικές ροές.
- Διαβάστε επίσης: Κάμπινγκ: Κερδίζει έδαφος ο κατασκηνωτικός τουρισμός
Στο μεταξύ ο κ. Τσιλίδης εστιάζει στο χαρακτηριστικό της εφετινής χρονιάς, που όπως λέει είναι το γεγονός ότι κόσμος ταξιδεύει κατά μόνας, οι οποίοι επωφελούνται από εισιτήρια που είχαν αγοράσει στο παρελθόν, με χαμηλότερες τιμές. Αυτό, όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης, “είναι ένα νέο μοντέλο που υπάρχει σε όλο τον κόσμο και καλώς υπάρχει και στην Ελλάδα, αλλά αυτό όμως δεν είναι χαρακτηριστικό του μαζικού και οργανωμένου τουρισμού που δίνει τα μεγάλα νούμερα στην Ελλάδα. “Δίνει ωστόσο κινητικότητα και κινούν την τοπική οικονομία αλλά αλλοίμονο αν η Ελλάδα αποφασίσει να μείνει σε αυτό το μοντέλο”, όπως αναφέρει ο κ. Τσιλίδης και προσθέτει: “οι οργανωτές ταξιδίων φέρνουν τον πολύ κόσμο, καθώς έτσι κινούνται τουριστικά γραφεία, λεωφορεία, ξεναγοί” κλπ.
Η Αγγλία πρωταγωνιστεί στις αφίξεις
Αναφορικά με τις χώρες που πρωταγωνιστούν στις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, οι Άγγλοι έχουν την πρωτοκαθεδρία από τις αγορές της Ευρώπης και ακολουθούν οι Γερμανοί με πιο χαμηλούς ρυθμούς, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο. Στο μεταξύ, οι Γάλλοι ήδη ξεκίνησαν δυναμικά την κάθοδο τους στην Ελλάδα, ενώ σε άνοδο είναι οι αφίξεις επισκεπτών από τις κάτω χώρες αλλά και την Ιταλία.
- Διαβάστε επίσης: ΠΟΞ: Ο «Τουρισμός για Ολους» πριμοδοτεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό
Σημαντική αγορά οι ΗΠΑ, όμως τα έσοδα δεν διαχέονται σε όλη την χώρα
Εστιάζοντας στην αγορά των ΗΠΑ, που φέτος είναι η αγορά που ουσιαστικά έχει αναπληρώσει σε πολλαπλάσιο βαθμό, όποιες απώλειες έχει η Ελλάδα από Ρωσία και Ουκρανία, ο κ. Τάσιος τονίζει τα εξής: “Ναι είναι αυτοί που κάνουν την διαφορά για τους εξής λόγους: Η ισοτιμία με το Ευρώ τους βοηθάει αλλά και οι πολλές πτήσεις που υπάρχουν από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα. Οι Αμερικανοί όμως πάνε σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως Αθήνα, Κυκλάδες και κάποια άλλα αεροδρόμια. Στον αντίποδα οι Ρώσοι πήγαιναν παντού. Από Πελοπόννησο, Θάσο, Κρήτη, Χαλκιδική. Για το κράτος είναι καλό που έρχονται οι Αμερικάνοι αλλά δεν διαχέονται σε όλη την Ελλάδα”, συμπληρώνει ο κ. Τάσιος.
Latest News
Καφέ και παντοπωλεία η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις το 2024 αφορούσε εστίαση και εμπόριο – κυρίως καφέ και παντοπωλεία, μίνι-μάρκετ
Πόλος έλξης η Αθηναϊκή Ριβιέρα - Ενδιαφέρον απο διεθνή και εγχώρια αγορά
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι ελκυστική, παρά το γεγονός της μεγάλης αύξησης των τιμών τα τελευταία χρόνια- Εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ από τις τιμές στην Γαλλική και την Ισπανική Ριβιέρα
Θεοδωρικάκος για ασφάλιστρα υγείας: Προστατεύουμε καταναλωτές και σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος
Ο κ. Θεοδωρικάκος πρόσθεσε πως «Θα προχωρήσουμε με νέο δείκτη από την ΕΛΣΤΑΤ που να είναι δίκαιος και να δουλεύει σωστά και ο οποίος θα ισχύει από 1-1-2026»
«Πρεμιέρα» από από αύριο στις εκπτώσεις - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο βλέπει ο εμπορικός κόσμος
«Ανοιχτή πληγή» το εμπορικό έλλειμμα - Το καμπανάκι της Κομισιόν
Οι κίνδυνοι για τη χώρα μας εν μέσω δυσμενών γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και των απειλών Τραμπ για επιβολή δασμών
Ο «χάρτης» των πληρωμών της εβδομάδας - Πότε θα μπουν τα χρήματα στους λογαριασμούς
Αναλυτικά οι ημερομηνίες, τα ποσά και οι δικαιούχοι που έχουν λαμβάνειν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ
Πού επένδυσαν οι Έλληνες το 2024 τα χρήματα τους [γράφημα]
Ο ΟΤ παρουσιάζει τις επενδύσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον – Ποιο προϊόν έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και πώς αξιοποιήθηκε η περιουσία των Ελλήνων
Θεοδωρικάκος: Να επισπεύσει η Επ. Ανταγωνισμού την έρευνα για την ιδιωτική υγεία
«Παρεμβαίνουμε για να προασπίσουμε τους καταναλωτές, αλλά και να προστατεύσουμε την ασφαλιστική πίστη» είπε ο Θεοδωρικάκος
Μισό εκατ. ευρώ για μία θέση στάθμευσης – Χρυσά συμβόλαια για μία σπιθαμή γης
Στην ελληνική κτηματαγορά, σύμφωνα με το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τα συμβόλαια αγοραπωλησιών το 2024 έκλεισαν σε ακραίες αξίες
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η σκυτάλη για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα – Έρευνα για καρτέλ στην ιδιωτική υγεία
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τις αυξήσεις μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να ολοκληρώσει την έρευνα στην ιδιωτική υγεία